تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

گوشت قرمز، قاتل خوشمزه!

نتایج بزرگ‌ترین تحقیق نشان می‌دهد که مصرف ۵۰‌ گرم گوشت قرمز در روز خطر بیماری‌های قلبی را تا ۹‌ درصد افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۱۰۱۶۹۸
۱۵:۴۶ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

گوشت قرمز، قاتل خوشمزه!

 

دیدارنیوز: محققان در دانشگاه آکسفورد به مردم توصیه کرده‌اند که مصرف گوشت قرمز و فراروی‌شده را تا یک‌چهارم مصرف میزان فعلی کاهش دهند یا به طور کل این گوشت را کنار بگذارند تا خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی را به کمترین میزان ممکن کاهش دهند.

این تیم پژوهشی دریافته است که مصرف ۵۰‌گرم گوشت فراوری‌شده مانند همبرگر و سوسیس و بیکن، به دلیل نمک و چربی اشباع بالا، خطر بیماری قلبی را تا ۱۸‌درصد افزایش می‌دهد.

این عدد برای گوشت قرمز غیرفراوری‌شده مانند گوشت گوساله، گاو و خوک به ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند. اما بین مصرف گوشت ماکیان مانند مرغ و بوقلمون که چربی اشباع پایینی دارند، و بیماری قلبی رابطه‌ای گزارش نشد.

آنیکا نوپل، نویسنده اصلی این مقاله، می‌گوید: «ما می‌دانیم که تولید گوشت قرمز یکی از علل اصلی تولید گاز‌های گلخانه‌ای است و ما باید تولید گوشت قرمز و مصرف آن را به نفع محیط زیست، کاهش دهیم. مطالعه ما نشان می‌هد که کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری‌شده برای سلامتی ما هم ضروری است.»

او می‌افزاید بر سر میزان مصرفِ ایمنِ گوشت قرمز توافقی وجود ندارد، اما توصیه می‌کند که افراد هر چه می‌توانند گوشت قرمز کم‌تر مصرف کنند و آن را به حداکثر ۱‌بار در هفته کاهش دهند.

او از سیاست‌گذاران درخواست کرده تا راهنما‌های سلامت عمومی را تقویت کنند تا مردم بیشتری تشویق شوند مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده را به حداقل برسانند.

در این پژوهش علت افزایش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و مصرف گوشت قرمز مشخص نشده است، اما گمان می‌رود که مقادیر بالای چربی اشباع‌شده، میزان کلسترولِ مضرِ لیپوپروتئین (ال‌دی‌ال) با چگالی کم را در خون افزایش می‌دهد و مصرف نمک زیاد نیز فشار خون را افزایش می‌دهد. هر دوی این مواد به مقدار بسیار زیاد در گوشت‌های فراوری‌شده وجود دارند که می‌توانند خطر بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش دهند. تقریباً هر سال ۹‌میلیون نفر در اثر بیماری‌های قلبی-عروقی در جهان جان خود را از دست می‌دهند. این بیماری‌ها ناشی از تنگ شدنِ عروقی است که وظیفه خون‌رسانی به قلب را برعهده دارند.

این تیم پژوهشی پیش از این تحقیق دیگری انجام داده بودند که نشان داده بود حتی مصرف متعادل گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده با افزایش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی