تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

کاخ‌ها و مراکز دیدنی استانبول را بیشتر بشناسید

با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار شهر استانبول را به شما معرفی کنیم.

کد خبر: ۱۰۰۳۰۸
۱۴:۰۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز: شهر زیبا و تاریخی استانبول ، یکی از بی نظیر ترین مقاصد گردشگری در دنیاست و امروزه به مقصدی ایده آل برای سفرهای نوروزی ایرانیان تبدیل شده است . شهر استانبول با دارا بودن جاذبه های منحصر بفرد و تمام عیار موردتوجه میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا قرار گرفته و همین طور توانسته عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را بدست آورد . این شهر رویایی و شگفت انگیز دارای طبیعتی زیبا و خیره کننده است و قرار گیری در میان دو قاره آسیا و اروپا سبب پیدایش چهره ای دوگانه از زندگی سنتی و مدرن شده است .

در این شهر زیبا آثار باستانی متعددی پیش رویتان قرار می گیرد و بازدید از موزه ها و گالری های هنری را به خوش ذوقان پیشنهاد می کنیم . همین طور شهر استانبول محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک است و وجود مراکز خرید مدرن و متنوع سبب شده برخی از مسافران خرید را در الویت برنامه های خود قرار دهند.

استامبول گردشگری ترکیه توریسم اماکن دیدنی

در ادامه این مطلب سفر باتو ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه های دیدنی و پرطرفدار شهر استانبول را به شما معرفی کنیم:

کاخ بیلربی

تور استانبول پر است از کاخ ها و عمارت های باشکوه که اغلب آن ها توسط ترکان عثمانی ساخته شده اند . یکی از مجلل‌ترین و البته زیباترین این بناها کاخ بیلربی نام دارد که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است . این قصر باشکوه در ابتدا محل اقامت مهمان خارجی بوده و به همین دلیل بسیار زیبا و چشم نواز طراحی شده است . اما مدتی بعد به اقامت تابستانی پادشاهان عثمانی اختصاص یافت . این کاخ دارای معماری و طراحی بسیار زیبایی است و گردشگران ضمن بازدید از آن با بخشی از تمدن و فرهنگ این سرزمین آشنا خواهند شد . این بنا همچنین دارای چشم‌انداز زیبایی رو به تنگه‌ بسفر است.

مسجد کبود یا مسجد سلطان احمد

به گزارش سفر باتو ، این مسجد باشکوه از آن دسته بناهایی است که در دوران حکمرانی عثمانیان و برای معرفی شکوه و جلال این تاج و تخت به جهانیان ساخته شده است . مسجد آبی (کبود) به نماد این شهر تبدیل شده وحدود پنج قرن پیش به دستور سلطان احمد و برای رقابت و تقابل با بنای ایا صوفیا ساخته شد . در ساخت این بنا از هزاران کاشی آبی استفاده گردید و به همبن دلیل به آن مسجد آبی نیز گفته می شود . سلطان احمد برای ساخت این مسجد بسیار تلاش کرد و تمامی مراحل ساخت را زیر نظر داشت و در جریان تک به تک امور قرار می گرفت .  وی می خواست بنایی هم ردیف یا حتی باشکوه تر از آن چیزی که رومیان (ایاصوفیا ) ساخته بودند ، بنا کند که در تحقق این رویا موفق بود . اما وی در فاصله کمی بعد از اتمام کار ساخت و در حالیکه کمتر از سی سال سن داشت ، از دنیا رفت و پیکر وی در محوطه بیرونی همین مسجد به خاک سپرده شد .

جزایر پرنس

جزایر نه گانه پرنس (Princes’ Islands) یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است و پپیشنهاد می کنیم بازدید از آن در الویت برنامه های خود قرار دهید و برای بازدید از این جزایر به یک روز کامل زمان نیاز دارید .

همانطور که اشاره کردیم جزایر پرنس از مجموع نه جزیره تشکیل شده که همگی در میان آب های دریای مرمره قرار دارند . این جزایر دارای طبیعتی بکر و شگفت انگیز بوده و در فاصله کمی از شهر استانبول قرار گرفته اند . برای رسیدن به آن قایق های کوچک و بزرگی را می بینید که از صبح زود تا هنگام غروب آفتاب

در حال عبور و مرور از دریا هستند . جالب است بدانید این جزایر که امروزه به منطقه توریستی لوکس و زیبا تبدیل شده‌اند، در گذشته تبعیدگاه مجرمان و شاهزادگان طرد شده بود . 

بهتر است بدانید از میان این نه جزیره ، تنها چهار جزیره بویوک آدا ، بورگاز آدا ، هیبلی آدا ، و کینالی آدا قابل تماشا هستند و مابقی خالی از سکنه بوده و اجازه بازدید از آن به گردشگران داده نمی شود . جزیره بویوک آدا از جمله بزرگ ترین و محبوب ترین این جزایر است و حین گشت و گذار در آن آرامش مطلق را حس خواهید نمود .

گفتنی است هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در این جزایر را ندارند و در صورت لزوم می توانید از دوچرخه و درشکه استفاده کنید و همن امر سبب آرامش بیشتر این منطقه شده است . حین قدم زدن و گشت و گذار در این جزایر آرامش وصف نشدنی را حس خواهید کرد و صدای پرندگان و مرغان ماهی خوار ، تنها نجوایی است که به گوش می رسد .

پیشنهاد می کنیم برای رفتن به این جزایر صبح زود اقدام کنید تا هم از گرمای هوا و هم انتظار در صف های طولانی رها شوید . این سفر دریایی معمولا دو ساعت طول می کشد ، اما طی نمودن آن به هیچ وجه خسته کننده نخواهد بود. زیرا در طول مسیر با مناظری زیبا همچون پرواز های مرغان دریایی روبرو می شوید . باید افزود جزیره بیوک آدا دارای رستوران ها و کافه های فراوانی است و با فضایی زیبا و دلنشین حین رفع خستگی و گرسنگی ، شاهد چشم اندازی زیبا خواهید بود.

برچسب ها: گردشگری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی