پادکست باید شبیه من باشد
پرونده‌ای برای پدیده پادکست و پادکست فارسی / بخش دوم / گفتگو با «علی بندری» پادکستر «چنل بی‌» و‌ «بی پلاس»

پادکست باید شبیه من باشد

پادکست فارسی حدود دو سال است که مخاطبان جدی پیدا کرده است. محوریت این ماجرا هم با پادکست «چنل بی» بوده. این به معنای آن نیست که در گذشته پادکست‌های دیگری نبوده‌اند. تا قبل از این کارهای دیگری وجود داشت اما استقبال از پادکست فارسی به همین چند سال بر می‌گردد. بندری حدود سه سال است که کار خود را در چنل بی شروع کرده است.
کانادا چگونه مصرف ماری‌جوآنا را قانونی اعلام کرد؟
در گفت‌وگو با سعید صفاتیان، کارشناس و درمانگر اعتیاد بررسی شد

کانادا چگونه مصرف ماری‌جوآنا را قانونی اعلام کرد؟

به نظرم روزی خواهد رسید که ایران هم مثل بعضی از کشورهای اروپایی، قانونمندسازی مصرف مواد مخدر را در شرایط خاصی دنبال کند. در حال حاضر، ما هزینه زیادی صرف مقابله با این موضوع می‌کنیم. به هر حال در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر، تا الان موفق نبوده‌ایم. شاید مجبور شویم مثل برخی کشورها، قانون را تغییر بدهیم و سیاست‌ها و نوع نگاه و دیدگاه ما نسبت به این موضوع تغییر کند.
پیامک‌های دریافتی یا  دزدی حرفه‌ای؟
"دیدارنیوز" بررسی می کند؛

پیامک‌های دریافتی یا  دزدی حرفه‌ای؟

با افزایش قیمت کالاها و نرخ دلار، اپراتورها هم نرخ بسته‌های اینترنت موبایل را افزایش داده‌اند. گفته شده که قیمت تعیین شده برای بسته‌های موبایل بیش از کف تعیین شده توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است. این افزایش چند هفته‌ای است که اتفاق افتاده است.
گوش‌ها به تسخیرشان در آمده‌اند
پرونده‌ای برای پدیده پادکست و پادکست فارسی / بخش اول

گوش‌ها به تسخیرشان در آمده‌اند

چند سالی می‌شود که پدیده‌ای به نام «پادکست» جای خود را در بین مخاطب فارسی نیز پیدا کرده و در حدود یک سال اخیر حجم بالایی از پادکست‌های فارسی در اینترنت و اپلیکیشن‌های مخصوص پادکست دیده می‌شود. پادکست‌ها بر خلاف دنیای رسانه‌ای امروز که چشم‌ها را هدف گرفته است به سراغ گوش‌ها رفته تا از آن طریق به ذهن و قلب نزدیک شوند.
پیام ویدئویی ظریف درباره تحریم‌ها
پیام ویدئویی ظریف خطاب به مردم ایران و افکار عمومی جهان

پیام ویدئویی ظریف درباره تحریم‌ها

محمدجواد ظریف با توجه به آغاز دور دوم تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران از روز گذشته و اضافه شدن تحریم‌های جدید به تحریم‌های قبلی دولت واشنگتن علیه ایران، پیامی ویدئویی در این ارتباط خطاب به ملت ایران و افکار عمومی جهان منتشر و در آن با یادآوری این‌که «ملت ایران تاریخ سازند»، تاکید کرد: دولت آمریکا پشیمان خواهد شد.
قواعد بازی عوض شود ضعف مدیریت کشور برطرف می‌شود
گفت‌وگو با زاهد ‌شیخ‌الاسلامی؛ مترجم و برگزارکننده دوره‌های آموزشی مدیریتی

قواعد بازی عوض شود ضعف مدیریت کشور برطرف می‌شود

از منظر سیستمی تا موقعی که قواعد بازی عوض نشود اگر انسان‌ها یا مهره‌ها را عوض کنیم، تغییر مثبتی اتفاق نمی‌افتد. ما باید قاعده بازی و روش‌های تصمیم‌‌گیری را عوض کنیم تا به‌‌تدریج، رفتار مدیران عوض شود. الان مدیران کاری را انجام می‌دهند که از آنها انتظار می‌رود.
گفتگو با غلامحسین کرباسچی درباره عملکرد دولت و مسئله رفع حصر

گفتگو با غلامحسین کرباسچی درباره عملکرد دولت و مسئله رفع حصر

چه کسی گفته اختیارات دولت کم است؟ آقای روحانی قبل از اینکه رئیس جمهور شود حداقل بیست سال در بالاترین سطح مسئولیت اجرایی و تقنینی حضور داشته است. آیا به کمیت و کیفیت اختیارات رئیس جمهوری آگاه نبود؟ آیا می‌تواند بگوید از موضوع اختیارات رئیس جمهور بی‌خبر بوده است؟
ادعای آمریکا درخصوص معافیت‌های بشردوستانه دروغ محض است
نظرات دکتر علی خرم درباره تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران

ادعای آمریکا درخصوص معافیت‌های بشردوستانه دروغ محض است

اروپایی‌ها اراده سیاسی خوبی در همراهی با ایران و تقابل با امریکا دارند اما اراده سیاسی با توان اقتصادی با هم متفاوت است. آنها ‌‌نمی‌توانند با توان کم اقتصادی که دارند جلوی آمریکا ایستادگی کنند. وی ادامه داد: حتی آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه و چین اگر هم بخواهند ‌‌نمی‌توانند مانع تحریم‌ها بشوند زیرا شرکت‌های بزرگ این کشورها مستقل از دولت‌ها عمل ‌‌می‌کنند و دولت‌ها روی شرکت‌های بزرگ چندملیتی نفوذ زیادی ندارند.
دو تیپ مردم داریم! ما از کدام نوع هستیم؟
مشکلات ایران امروز از منظر جامعه‌‌شناسی سیاسی / امیر دبیری‌مهر / قسمت آخر

دو تیپ مردم داریم! ما از کدام نوع هستیم؟

«نظریه دولت - ملت علیه دولت - ملت» معتقد است بخشی از حاکمیت در کنار بخشی از مردم در یک ائتلاف در مقابل بخشی دیگر از حاکمیت و مردم قرار گرفته‌اند. با خودمان خلوت کنیم و ببینیم ما در کدام جبهه قرار داریم‌؟ در جبهه کوروش و حافظ و سعدی و ابن‌سینا و خیام و امیر کبیر و مصدق و شهید چمران و امام موسی صدر هستیم یا در جبهه چنگیز و تیمور و انگلیسی‌ها و صدام حسین و ترامپ‌؟
مردم شکایت دارند اما در زمین دشمن بازی نمی‌کنند
گفتگوی اختصاصی با سیدجلال ساداتیان، سفیر سابق ایران در لندن درباره وضعیت جدید ایران در عرصه جهانی

مردم شکایت دارند اما در زمین دشمن بازی نمی‌کنند

اروپایی‌ها در حد ظرفیت خود نسبت به همراهی با ایران خیلی خوب عمل کرده‌اند. کسی در خصوص مواضع خوب سیاسی اتحادیه اروپا تردید ندارد. در حوزه اقتصادی و عملیاتی، توان اروپایی‌ها محدود است و خودشان هم قبول دارند ولی در حدی که توان دارند و داشته باشند عمل خواهند کرد.
۵