اعتیاد انتخاب زنان نیست، سرنوشت آنهاست
گپ و گفتی خواندنی با لیلا ارشد، مدیر «خانه خورشید» / قسمت اول

اعتیاد انتخاب زنان نیست، سرنوشت آنهاست

من خانمی را دیدم که ۱۹ سال با لباس پسرانه با موتور کیف‌قاپی و جیب‌بری می‌کرد. این خانم زیر پل می‌خوابید و فقط برای اینکه مورد تعرض قرار نگیرد با لباس پسرانه می‌گشت. یا مثلاً دختر بچه‌ای که در هشت سالگی با مادر معتادش از خانه طرد شده بود، پس از سوختن و مرگ مادرش، دختر بچه ته اتوبوس پنهان شده و به تهران آمده بود. این دختران چقدر حق انتخاب سرنوشتشان را داشته‌اند؟
آزار جنسی در شوشتر، فریاد بی‌صدای کودکان

آزار جنسی در شوشتر، فریاد بی‌صدای کودکان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند یک کودک را در معرض آسیب‌های جنسی قرار دهد، ناآگاهی او از مسائل جنسی و چگونگی واکنش نشان دادن نسبت به آن است. تابو بودن امر جنسی در ایران مانعی جدی برای پرداختن به آموزش مسائل جنسی در تمام گروه‌های سنی ایجاد کرده، در حالی که برنامه‌های آموزشی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا خطرات جنسی و رفتارهای نامناسب از طرف دیگران را تشخیص داده و بیاموزند که چگونه از خود محافظت کنند.
آقای شهردار! به مسائل اجتماعی تهران بیشتر بپردازید!
نقبی به مشکلات اجتماعی شهر تهران به بهانه انتخاب شهردار جدید

آقای شهردار! به مسائل اجتماعی تهران بیشتر بپردازید!

این روز‌ها کلید بهشت سرگردان بین شورای شهر تهران و وزارت کشور است. از آغاز کار شورای شهر پنجم  تهران تا به امروز شاهد انتخاب دو شهردار بوده‌ایم که این روز‌ها سومی هم در راه بهشت است. شکی نیست با این تغییرات پی‌درپی، شهر پرجمعیت تهران نمی‌تواند ثبات مدیریتی را تجربه کند که سخت به آن نیاز دارد.
امید به آینده‌ پادکست
گفتگو با فرشاد محمودی و علیرضا بنی‌جانی از پادکست «دایجست» و «پاراگراف»

امید به آینده‌ پادکست

پادکست‌های ایرانی تقریباً سعی می‌کنند چیزی را  به مخاطب یاد بدهند. انگار مسئولیتی روی شانه آن‌ها قرار دارد که در این وضعیت فرهنگی کشور باید چیزی گفته شود که به درد بخورد. این که یک رسالت بخواهیم برای پادکست در نظر بگیریم، آن را بی‌دلیل بزرگ کرده‌ایم چون هدف ساخت پادکست را هر کسی خودش مشخص می‌کند.
معمای سوئیفت!
آیا آمریکا با قطع سوئیفت اقتصاد ایران را نابود می‌کند؟

معمای سوئیفت!

فشارهای آمریکا بر سوئیفت برای قطع رابطه با ایران حتی خلاف رویه و مرام خود سوئیفت است زیرا از زمانی که در ماه مه ۱۹۷۳ سوئیفت اعلام موجودیت کرد، یک ویژگی بارز داشت و آن دوری جستن از مناقشات سیاسی بین کشورها بود. اقدام سوئیفت کاملا خلاف قوانین بانکی بین‌الملل‌، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل است. برای همین احتمالا در صورت پیگیری کشورهای موثر عضو اتحادیه اروپا و شکایت ایران، سوئیفت جریمه خواهد شد.
پوشش دانشجویان دانشگاه‌های جهان؛ از حقیقت تا افسانه
مدعای خبرگزاری فارس در بوته نقد

پوشش دانشجویان دانشگاه‌های جهان؛ از حقیقت تا افسانه

قبول داریم که وضعیت زنان و دختران ما از نظر نوع پوشش با شرعیات و عرفیات و فرهنگ جامعه ما تماما تطابق ندارد و برخی از دختران و زنان ما به عروسک‌های بزک‌کرده بازار مصرفی کالاهای غربی مبدل شده‌اند و شان محیط‌های علمی و دانشگاهی را پاس نمی‌دارند و ... ولی سخن ما این است که چرا درباره پوشش دانشگاه‌های جهان، چیزی را مدعی می‌شوید که با یک بررسی معمولی به نادرستی آن می‌توان پی برد؟ 
تا ۱۴۰۰ با فردوسی‌خوانی!
پرونده‌ای برای پدیده پادکست و پادکست فارسی / بخش سوم / گفتگو با امیر خادم؛ پژوهشگر ادبیات و پادکستر فردوسی‌خوانی

تا ۱۴۰۰ با فردوسی‌خوانی!

مزیت پادکست، انعطاف‌پذیری ساختارش است، چون در عمل مثل یک برنامه رادیویی است بدون داشتن سازمانی که از شما زمانبندی دقیق بخواهد یا سیاستگذاری بالا به پایین داشته باشد. پس هر کاری که با برنامه‌های رادیو بشود کرد با پادکست هم می‌شود ولی نیازی به تایید مدیران مافوق یا انتظار برای تخصیص بودجه و مسائلی از این قسم ندارد. یک میکروفن می‌خواهد و کمی حوصله.
روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران
"دیدارنیوز" بررسی می‌کند؛

روایتی دردآور از تن‌فروشی زنان در خیابان‌های تهران

زمانی تاریکی شب دردآورتر می‌شود که در خیابان‌های شهر با یک بوق، تن زنان با نازل‎‌ترین قیمت‌ها بفروش می‌رسد. یکی از راهکار‌های جدی مقابله با فحشا در بسیاری از کشور‌ها، مقابله با تقاضا است. با بوق‌زنندگان هم برخورد کنید!
نامه‌نگاری‌های کشدار اعضای خانواده هاشمی و کروبی + پرده‌های جدید

نامه‌نگاری‌های کشدار اعضای خانواده هاشمی و کروبی + پرده‌های جدید

یازدهم شهریور ماه ۱۳۹۷ بود که مهدی کروبی خطاب به اعضای مجلس خبرگان نامه‌ای نوشت و مطالبی را مطرح ساخت. عده‌ای له یا علیه آن سخنان موضع گرفتند. در این میان محسن هاشمی به حمایت از عملکرد مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جوابیه‌ای منتشر ساخت و این نامه سرآغاز کشمکش بین خانواده هاشمی و کروبی شد. مناقشه‌ای که برخی علاقه‌مندان را به پادرمیانی وادار کرد.
به هوش باشید: موسسه کاریاب کلاه دانشجویان را برداشت

به هوش باشید: موسسه کاریاب کلاه دانشجویان را برداشت

موسسه کاریابی منشور ادیبان تحت اسامی مختلف از صدها دانشجوی جویای کار با ادعای معرفی شاگرد خصوصی به آنها،کلاه برداری کرده و با تغییر نام و آدرس و همچنین لوگو، تحت عنوان دیگری فعالیت خود را آغاز میکند. پرونده شکایت مدرسین از این موسسه در دادسرای ناحیه 6 تهران در حال پیگیری است.
۴