تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

سجاد هاشمی: از دست دادن المپیک تلخ و سخت است

رکوردار دوی ۴۰۰ متر ایران در مورد عدم کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: هرچند برایم خیلی برایم سخت و تلخ است اما این موضوع نباید باعث شود که از اهداف بعدی دور بمانم.

کد خبر: ۹۹۰۶۳
۱۱:۱۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

سجاد هاشمی: از دست دادن المپیک تلخ وسخت است

دیدارنیوز - سجاد هاشمی به عدم کسب ورودی بازی‌های توکیو اشاره و بیان کرد: المپیک را از دست دادم و خیلی برایم سخت و تلخ است اما این موضوع نباید باعث شود که از اهداف بعدی دور بمانم. هرچند المپیک رویداد بزرگی است اما مثل سایر مسابقات طی چند روز تمام می‌شود و باید به فکر رقابت‌های آینده باشیم. دروغ است که بگویم توانایی حضور در المپیک را نداشتم اما مسائلی باعث شد که نتوانم به این بازی‌ها برسم. خیلی تلاش ‌کردم که از طریق سهمیه مستقیم را به دست بیاوریم اما مسابقات خوبی نداشتیم.

او افزود: شاید کسی باور نمی‌کرد که رکوردهایم را تا این حد پایین بیاوریم که نشان می‌دهد بدنم توانایی رکوردهای پایین‌تر را هم دارد اما ورودی المپیک (۴۴.۹۰ ثانیه)  خیلی حرفه‌ای است و به مسابقه و رقبای خوب نیاز دارد که این اتفاق نیفتاد. متاسفانه بعد از جام کازانف، مسابقات ازبکستان لغو شد و نتوانستیم مسابقات دیگری را جایگزین کنیم. البته فدراسیون جایزه بزرگ شهرکرد را برگزار و تلاش کرد امتیاز خوبی برای آن بگیرد اما متاسفانه خستگی راه باعث شد شرکت نکنم. در نهایت المپیک از دست رفت و تجربه‌ای شد که سعی کنیم مسابقات مناسبی را پیدا کنیم، تمرینات را به خوبی ادامه دهیم و درگیر مسائل دیگر نشویم تا نتایج قابل قبولی بگیریم.  

هاشمی در ادامه بیان کرد: شاید باور مربی من این بود که قطعا به المپیک می‌روم اما متاسفانه چون فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۰  هیچ رکوردی را ثبت نکرد، کار ما مشکل شد. این یک اتفاق است و ورزشکار نباید با یک برد یا یک باخت خیلی خوشحال یا ناراحت شود. باخت در ذهن من نیست و مسیر دوم را انتخاب می‌کنم. در حال حاضر با تمام توان به مسابقات باشگاه‌های کشور فکر می‌کنم. با تیم پلیمر خلیج فارس قرارداد بسته‌ام و تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا بهترین نتایح را در ماده های ۲۰۰ متر،   ۴۰۰ متر و دوهای امدادی کسب کنم.

او در مورد مسابقاتی که فدراسیون برای دوومیدانی‌کاران در نظر گرفت گفت: ورزشکاران سرعتی در ارتفاع بالا رکوردهای بهتری می‌زنند. فدراسیون سعی کرد مسابقاتی را پیدا کند که در ارتفاع باشند. مسابقات بی کیفیت نبودند اما فدراسیون بیشتر روی ارتفاع تمرکز داشت و از نظر امتیازی کمی پایین بودند. فدراسیون نتوانست مسابقات با امتیاز بالا پیدا کند. البته سعی کرد و به کشورهایی مثل سوئیس، کانادا و آلمان ایمیل  زد، اما گرفتن ویزای این کشورها در زمان کمی که داشتیم، سخت بود.

رکوردار دوی ۴۰۰ متر ایران به مسابقات پیش روی خود اشاره و بیان کرد: با تمام وجود در مسابقات باشگاهی کشور شرکت می‌کنم و بعد از آن مسابقات داخل سالن آسیا، مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان، قهرمانی جهان فضای باز و بازی‌های آسیایی اهدافی هستند که با قدرت دنبال خواهم کرد و مطمئن هستم که بهترین نتایج را می‌گیرم. المپیکی شدن هیچ تاثیری روی من نداشت، اگر سهمیه را می گرفتم سعی می کردم بهترین نتیجه را کسب کنم و اکنون که این اتفاق نیفتاده برنامه‌هایم روال عادی خود را دارد.    

او به برگزاری جلسه با فدراسیون دوومیدانی اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه جریان المپیک کنسل شد به فدراسیون رفتم و با رئیس، دبیر و اعضای هیات رئیسه جلسه خوبی داشتم تا برنامه‌های آتی را به خوبی پیش ببریم و برای کشور مدال کسب کنیم. جایگاه اول رنکینگ ۴۰۰ متر آسیا را دارم و باید ابتدا این شرایط را حفظ کنم و در بازی‌های آسیایی مدال طلا به دست بیاورم. این بزرگترین هدفم است و قطعا با تمام توان و وجود برای سرافرازی پرچم کشورم و اعتلای نام ایران تلاش می‌کنم.

هاشمی در ادامه گفت: هر موفقیتی که کسب کرده‌ام قطعا دعای خیر مردم، خانواده و دوستان پشت راهم بوده و از آنها تشکر می‌کنم. جا دارد از آقای شهریار سیه‌جانی(مربی هاشمی) فدراسیون دوومیدانی و اعضای هیات رئیسه فدراسیون هم تشکر کنم. علاوه براین باید از مردم خوب تبریز و تمام مسئولان این شهر تشکر کنم که دغدغه داشتند تمام ورزشکاران به نتایج خوبی برسند. آقای بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان تبریز نگاه ویژه‌ای به دوومیدانی دارد. آقای سعید حاجی‌زاده رئیس هیات دوومیدانی نیز مثل برادر کنارم بود، همچنین شرکت بزرگی از من حمایت می‌کرد چون دغدغه اجتماعی دارد و می‌خواهد موانع را از پیش پای جوانان بردارند. آقای علی عبدل‌زاده نیز برادرانه کنارم بود و باعث شد که سختی راه را احساس نکنم. از تمام این عزیزان تشکر می‌کنم.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی