تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

چرا دیشب تهران و کرج خاموش شد؟

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

کد خبر: ۹۸۹۸۳
۱۶:۳۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

دلیل خاموشی دیشب تهران و کرج

دیدارنیوز ـ رامین فرج با اشاره به دلیل خاموشی خارج از برنامه در شامگاه گذشته، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، آخرین ساعت خاموشی برق در البرز ۱۱ شب است، ولی دیشب از ساعت ۲۳ الی یک بامداد هم شاهد خاموشی برق بودیم.

وی ادامه داد: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

وی توضیح داد: ما در بحث اعمال خاموشی‌ها تابع مرکز دیسپاچینگ کل هستیم و زمانی که این مرکز اعلام کند وضعیت شبکه به ثبات رسیده، می‌توانیم ساعات خاموشی را کم کنیم، ولی در وضعیت ناپایداری شبکه چاره‌ای جز افزایش خاموشی‌ها نداریم.

فرج افزود: اگر شرکت‌های توزیع برق به دستورالعمل مرکز کنترل عمل نکند، ممکن است نیروگاه‌ها از مدار خارج شوند که در این صورت شاهد خاموشی‌های سراسری خواهیم بود.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم این مشکل امروز حل شده باشد، ولی با توجه به اینکه شرایط تولید برق در کشور ثبات ندارد، نمی‌توانیم به مردم قول بدهیم که دیگر خاموشی خارج از برنامه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان مصرف برق بیش از تولید است و در این شرایط به شبکه تولید و توزیع فشار مضاعفی وارد می‌شود به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود با مدیریت مصرف و صرفه جویی ۲۰ درصدی به کاهش خاموشی‌ها کمک کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: مشترکین با خاموش کردن لامپ‌های اضافه، گذاشتن کولر آبی روی حالت کند و کولر گازی هم روی ۲۵ درجه می‌توانند سهم خود را در کاهش خاموشی‌ها ادا کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: قطعی برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی