تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

پیش‌بینی افزایش مصرف و قطعی برق در روز‌های آینده/ نیروگاه بوشهر این هفته وارد مدار می‌شود

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است.

کد خبر: ۹۷۷۳۰
۱۴:۳۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

پیش‌بینی افزایش مصرف و قطعی برق

دیدارنیوز ـ به گزارش پایگاه خبری شرکت مادرتخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، «همایون حائری» در نشست بررسی آخرین وضعیت تراز تولید و مصرف برق در روز‌های گرم پیش رو که ساعتی پیش در مرکز پایش صنعت برق و با حضور مدیرعامل توانیر و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران، برگزار شد، افزود: هم اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند، اما نیاز مصرف در هفته جاری به دلیل گرمای شدید این روزها، افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی ادامه داد: همه هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز در این نشست بر ضرورت رعایت سقف‌های تعیین شده مصرف در استان‌ها و اجرای مصوبه‌های بالادستی تاکید کرد.

«محمدحسن متولی زاده» گفت: ضروری است پایداری برق کل کشور و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی تداوم داشته باشد.

وی افزود: کنکور سراسری در انتهای هفته جاری برگزار خواهدشد بنابراین ضرورت دارد هماهنگی با سازمان سنجش برای تامین برق مراکز برگزاری این آزمون مورد توجه قرار گیرد.

متولی‌زاده با اشاره به مدیریت منابع آبی پشت سد‌ها برای تداوم تامین آب و برق تا پایان تابستان، گفت: منابع آبی ذخیره شده در پشت سد‌ها برای مصارف شرب و آبیاری کشاورزی نیز باید مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل توانیر بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با صنایع بزرگ در استان‌ها تاکید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعت‌های بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنند.
افزایش گرمای هوا در روز‌های آینده.

اما سخنگوی صنعت برق کشور نیز در این باره گفت: شکاف بین تولید و مصرف عدد قابل توجهی است به طوری که اگر مصرف بیش از حد شود، در این هفته مجبور به خاموشی هستیم.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: هفته پیش رو جزو گرم‌ترین روز‌های امسال است. به طوری که پیش بینی می‌شود به عدد ۵۲ درجه در برخی از استان‌های کشور به خصوص استان‌های شمالی برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش دما در کشور پیش بینی می‌شود که میزان مصرف برق به عدد قابل توجه یعنی به رقم ۶۲ هزار مگاوات برسد.

به گفته او، هم اکنون نیروگاه‌ها در حداکثر شرایط تولید قرار دارند، اما نیاز مصرف در این هفته به دلیل گرمای شدید این روز‌ها افزایش بیشتری خواهد یافت.

رجبی مشهدی افزود: تمام هماهنگی‌ها و تلاش‌ها برای عبور از شرایط کنونی و پرهیز از اعمال خاموشی برق است و همچنین با توجه به شرایط پیش رو، انتشار جداول احتمالی خاموشی باید با دقت بیشتری ادامه یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: ما روزانه برق ۵۰ دستگاه دولتی را که مصرف برق بالایی دارند، با توجه به عدم اخطار‌های داده شده در سطح شهر تهران قطع می‌کنیم.

رجبی مشهدی گفت: بخش صنعت و کشاورزی همکاری‌های خوبی تا به امروز با صنعت برق داشته‌اند، ولی شکاف بین تولید تا مصرف بیشتر شده و عدد قابل توجهی است به طوری که اگر مصرف بیش از حد تجاوز کند، مجبور به خاموشی هستیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به برگزاری آزمون سراسری کنکور در هفته پیش رو ادامه داد: توصیه ما این است افراد در بخش خانگی در مصرف بی رویه برق صرفه جویی کنند تا در بخش‌های دیگر خللی به وجود نیایید.

وی افزود: با طرح‌هایی که هفته گذشته با حضور وزیر نیرو افتتاح شد به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد و باز هم این افزایش تولید نباید موجب صرفه جویی بی مورد در تمامی بخش‌های کشور شود.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: تا پایان خرداد اورهال نیروگاه‌ها به اتمام رسیده است و امیدواریم سه نیروگاه کشور که از مدار خارج شده‌اند وارد مدار تولید شوند، همچنین قرار است نیروگاه بوشهر هم تا پایان این هفته وارد مدار تولید شود و چرا که با توجه به افزایش مصرف نیاز مبرمی در بحث نیروگاه‌ها داریم.

وی تصریح کرد: پایداری برق کل کشور و به ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این شرایط کرونایی ضرورت دارد.

رجبی مشهدی با اشاره به ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با صنایع بزرگ در استان‌ها اظهار کرد: در کنار همه این فعالیت‌ها، همه در منازل نیز باید با کاهش مصرف برق از طریق سه راهکار ساده تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولر‌های آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات بعد از ظهر (۱۲ تا ۱۸)، در حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی کمک کنیم.

برچسب ها: مصرف برق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی