تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علی علیزاده:‌ اولین بار پس از هخامنشیان به مدیترانه رسیده‌ایم

یک سال و ۹ ماه پیش ۳۰ نفر از جمله رضا پهلوی به ترامپ نامه نوشتند که ۸۰ میلیون ایرانی را تحریم اقتصادی کند.

کد خبر: ۹۸۰۸
۱۵:۰۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - علی علیزاده تحلیل گر مسائل سیاسی ساکن لندن با حضور در شبکه من و تو اظهاراتی درباره اقتدار جمهوری اسلامی، جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و مواضع ضد ایرانی این شبکه مطرح کرد. به گزارش فارس، «علی علیزاده» که به برنامه «اتاق خبر» شبکه «من و تو» رفته بود در پاسخ به سوال مجری درباره وضعیت «نابه سامان» اقتصاد ایران و مقصر شرایط جاری گفت: «100 درصد اکنون وضعیت مناسبی نیست و من معتقدم که ما مورد حمله تروریسم اقتصادی قرار گرفتیم شبیه به وضعیتی که آمریکا در 11 سپتامبر 2001 با آن مواجه شده بود».این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد:
 
«ما مورد حمله تروریستی قرار گرفته ایم، تروریسم اقتصادی. یعنی ما پس از دو سال نشستن و مذاکره کردن مقابل 1+5 و امضا کردن قراردادی که همه جهان آن را تایید کرد، توسط رئیس جمهور آمریکا که این قرارداد را پاره کرد، مورد حمله تروریستی قرار گرفته ایم.من از شما (مجری برنامه من و تو) سوال می کنم: یک سال و 9 ماه پیش چه کسی به آقای ترامپ نامه نوشت که 80 میلیون ایرانی را مورد این حمله تروریستی و تحریم های اقتصادی قرار دهد؟ خاطرتان هست که  در آن نامه معروف 30 نفر که بسیاری شان در تلویزیون شما (من و تو) هم رفت و آمد دارند و مهم تر از همه رضا پهلوی از ترامپ درخواست کردند که این حمله تروریستی را علیه ایران انجام دهد؟»

ایران در 400 سال اخیر این اقتدار را نداشته است

وی درباره امنیت ایران نیز با بیان این که «در طول 200 سال گذشته وضعیت ایران به لحاظ امنیتی چطور بوده است؟» گفت: در سال 1299 (شمسی) ایران ظرف چند هفته از جنوب توسط انگلیس و از شمال توسط روسیه تزاری اشغال شد. در سال 1320، ظرف 24 ساعت ارتش رضاشاه کبیر با آن همه دبدبه و کبکبه، فرو ریخت و ایران اشغال نظامی شد. ارتشی ها هم فرار کردند. در این جا مجری «من و تو» تلاش کرد این بحث های «تاریخی» را توصیف و بحث را عوض کند اما علیزاده بدون توجه به این موضوع، اظهارکرد: الان ایران ازمدیترانه تا افغانستان را در اختیار دارد. ایران در 400 سال اخیر هرگز این اقتدار را نداشته است. مسلم است که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی این را نپذیرند. بودجه ایران در دوره جنگ فقط پنج میلیارد بود اما مقابل عراق، امارات، قطر، کویت و عربستان که الان با رضا پهلوی متحد شده و انگلیسی که فروش تسلیحات به عراق را پس از حمله شیمیایی به ایران دو برابر کرد، ایستاد و حتی یک قدم از خاک ایران را از دست نداد، بر خلاف دوره پهلوی که بحرین را ازدست داد و حتی یک بار نتوانست از استقلال ایران دفاع کند. ما برای اولین بار از زمان هخامنشیان به دریای مدیترانه رسیده‌ایم،  6-7 سال است که کشورهای غربی می‌گویند بشار اسد سقوط می‌کند اما این طور نشده است. آمریکا سرش را پایین انداخت و اسد را پذیرفت. این یعنی اقتدار ایران. حالا هم می خواهند شرایط را به عراق و ایران برسانند. مسلم است که غرب نمی گذارد که ایران به چنین چیزی برسد، اما اگر از این پیچ رد شویم، ظرف 10 سال آینده ایران جزو 5 تا 10 کشور مهم جهان خواهد بود و این مهم بدون داشتن ایدئولوژی که بتواند در خود افرادی داشته باشد که از این شرایط دفاع کنند (ممکن نیست)؛ فرق الان با دوره پهلوی این است که در تمام اسناد انگلیسی ـ آمریکایی به محمدرضا شاه می‌گفتند شاه چمدانی(suitcase king) یعنی کسی که هر لحظه آماده فرار از کشور و متواری شدن بود، سال 1331 رفت، سال 32 رفت و سال 57 هم رفت... مجری من و تو در این جا به علیزاده گفت که شما این ها را آماده کرده بودید که لابه لای صحبت ها بگویید،نمی دانم نظر شما درباره شبکه من و تو چه هست اما این واقعا بحث دو دوره نیست. علیزاده در پاسخ گفت: «فرقش این است که ما ارتشی داریم که می ایستد و سوریه را از حلقوم آمریکا و عربستان وهابی بیرون می کشد.سوریه یعنی امنیت مرزهای غربی ایران.»

شفافیت را باید کسی بگوید که خودش شفافیت داشته باشد

این کارشناس سیاسی با ورق زدن تاریخ ایران در ادوار گذشته، درباره طاغوت پهلوی گفت: «تنها سلسله تاریخ ایران که توسط خارجی ها انتصاب شده سلسله پهلوی است. پدربزرگ را انگلیس آورد، پدر را آمریکا آورد و پسر (رضا پهلوی) را عربستان دارد می آورد.» علیزاده خطاب به مجری این برنامه که گفت موضوع برنامه این ها نیست و شفافیت است و این که چه کسی مسئول بحران کنونی است، گفت: «شما که از دموکراسی و شفافیت صحبت می کنید...ببینید ما الان در کجا نشسته‌ایم، ما در تلویزیون من و تو نشسته‌ایم. تلویزیون من و تو 9 سال است که وجود دارد و حتی یک بار درباره بودجه اش اظهارنظر نکرده است. شفافیت را باید کسی بگوید که خودش شفافیت داشته باشد. تلویزیون من و تو که درباره رضا پهلوی حرف می زند که با سعودی می خواهد به قدرت برسد.منابع مالی شما از کجا می آید؟ از رضا پهلوی، از عربستان سعودی، اسرائیل یا از کجا؟ چرا شفاف سازی نمی‌کنید؟»

 علیزاده همچنین تصریح کرد: «تلویزیون شما بود که جنجال و جو روانی مبنی بر این که آب خوزستان به عراق می‌رود راه انداخت. شما روابط ایران و عراق را خراب کردید». مجری شبکه سلطنت‌طلب از مهمان خود درباره «فسادها در ایران» سوال کرد. علیزاده در جواب او گفت که «در همه جای جهان فساد وجود دارد. در همین کشور انگلیس که من و شما هستیم، دزدی‌های بسیار وجود دارد. در همین کشوری که هستیم-انگلیس- گوگل پنج میلیارد دلار دزدی مالیاتی کرد و هنوز هم پس نداده است. البته که ما ساختار «دولت ـ ملت» در ایران داریم و این ساختار می‌تواند مشکلات کنونی را حل کند».
در نتیجه انقلاب اسلامی بود که مسیح علی نژاد توانست از خانه بیرون بیاید و خبرنگار پارلمانی شود

علیزاده، در بخش مربوط به حقوق زنان، تاکید کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی سال 1357 زنان جایگاه  و حقوق خود را شناخته‌اند. او گفت: همین خانم مسیح علی نژاد که در تلویزیون شما هم می آید اگر انقلاب نشده بود در روستایشان پدرش در را به رویش قفل کرده بود، نه این که خبرنگار پارلمانی شود. انقلاب اسلامی ایران بود که زنان ایران را توانست سواد دار کند و به آن ها مطالبه بدهد.

آقای خامنه ای می گوید ما از سعودی ها نباید کمتر باشیم

وی در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی با رد ادعاهای مجری شبکه سلطنت طلب و یکی دیگر از مهمانان این برنامه، این که «ایران در آستانه فروپاشی است» را قویا رد کرد. او گفت که «رقابت اصلی هم اکنون بین ایران و سعودی است و این سعودی است که واقعا در آستانه فروپاشی واقعی است و نه ایران.» علیزاده در بخش پایانی صحبت‌هایش در رد ادعاهای اپوزیسیون و ضد انقلاب‌ها علیه رهبر معظم انقلاب، گفت که« (آیت‌ا...) خامنه‌ای می‌گوید ما باید موشک داشته باشیم، غنی سازی داشته باشیم، ما از سعودی‌ها نباید کمتر باشیم. ای مردم ایران! مشکل 30 ساله اپوزیسیون با علی خامنه‌ای همین‌هاست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی