تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جایزه ادبی اورول به الی اسمیت رسید

الی اسمیت برای نگارش کتاب «تابستان» برنده جایزه کتاب داستانی سیاسی جورج اورول شد. الی اسمیت

کد خبر: ۹۷۷۴۹
۱۶:۰۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

جایزه ادبی اورول به الی اسمیت رسید

دیدارنیوز ـ گاردین نوشت: «الی اسمیت» جایزه ادبیات سیاسی اورول را برای کتاب «تابستان» کسب کرد. داوران این کتاب را به عنوان یک کپسول زمان که می‌تواند حال و هوای بریتانیایی‌ها در این دوران آشفته را شرح دهد معرفی کرده‌اند.

این نویسنده اسکاتلندی روند نگارش چهار رمان سیاسی را از سال ۲۰۱۵ با رمان «پاییز» آغاز کرد. «اسمیت» خلق رمان «تابستان» را به عنوان آخرین اثر این مجموعه چهار کتابی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز کرد و آن را در آگوست به بازار فرستاد. این رمان مطالبی در ارتباط با همه‌گیری «کووید -۱۹»، آتش‌سوزی‌های جنگل‌های استرالیا، برگزیت و قتل «جورج فلوید» را دربرمی‌گیرد.

«تابستان» برای کسب این جایزه با آثاری از جمله «اپیرگون» نوشته «کلوم مک‌کن» و «مرگ ویوک اوجی» نوشته «آکواک امزی» به رقابت پرداخت.

جایزه سه‌هزار پوندی «جورج اورول» که در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شده، سالانه به نویسندگانی تعلق می‌گیرد که با آثارشان به آرمان‌های «جورج اورول» نزدیک‌ترند و آن تبدیل کردن ادبیات سیاسی به اثری هنری است.

جایزه سه‌هزار پوندی اثر سیاسی «اورول» نیز به «جاشوا یافا» روزنامه‌نگار ساکن روسیه برای اثر «بین دو آتش» تعلق گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نویسندگان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی