تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علت سرد شدن روابط زناشویی

سرد شدن روابط بین زن و مرد موضوعی است که قدیمی ها معتقد بودن با بچه دار شدن حل میشود! ولی این نسخه در این زمان کارآیی ندارد. این گزارش به سردی روابط زناشویی در سبک زندگی جدید می پردازد.

کد خبر: ۹۷۲۴۷
۱۳:۲۰ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

علت سرد شدن روابط زناشویی

دیدارنیوز ـ سبک زندگی: علت سرد شدن روابط زناشویی طیف گسترده‌ای از دلایل را به همراه دارد که نباید از کنار هیچ کدام بی تفاوت عبور کرد، نخست اینکه باید دید این سردی از سوی زوج اتفاق افتاده یا زوجه این پارامتر مهمی است که در حل مشکلات آن‌ها کمک بهتری می‌کند؛ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف تاثیر زیادی روی زندگی انسان‌ها گذاشته است و اعضای خانواده بیشتر به جای اینکه با یکدیگر وقت بگذرانند، تمایل دارند با گوشی خود مشغول باشند و وقت خود را با دوستان مجازی خود پر کنند.

در قدم اول به سراغ این می‌رویم که چرا آقایان از روابط زناشویی سرد می‌شوند؟ قبل از رسیدن به جواب این سوال است بهتر است بدانید که زنان برای شکوفایی احساسات و عواطف‌شان نیاز به امنیت در روابط‌شان دارند و مردان نیز به فراخور طبیعت‌شان نیازمند، ابهت اند تا بتوانند احساسات‌شان را بروز دهند و به شکوفایی مطلوبی که می‌تواند بزرگترین تضمین‌های امنیتی را به زنان بدهد برسانند.

از سوی دیگر مردان موجوداتی هستند ذاتا خشن، دلیل این خشن بودن را می‌توان در تاریخ جستجو کرد، وقتی که مردان از قدیم الایام وظیفه داشتند تا کار‌های سخت را انجام بدهند، درنتیجه نیاز به روحیه و جسمی خشن داشتند تا بقا بشریت حفظ شود، چون اگر این نبود و مردان با زنان یکسان بودند، دیگر هیچ خانه‌ای ساخته نمی‌شد، هیچ غذایی شکار نمی‌شد و تا به الان نسل بشریت به احتمال زیاد منقرض می‌شد! لذا می‌بینیم که این ویژگی خشن بودن، ویژگی مثبتی است و برای حفظ بقا و تکامل بشریت باید در کنار روحیه آرام زنان قرار گیرد.

علت سرد شدن روابط زناشویی

علت سرد شدن رابطه زناشویی و اضلاع یک عشق سالم

تعهد، صمیمیت و دوست داشتن و شهوت سه ضلع یک عشق سالم و معمولی است. تعهد یعنی وفاداری به رابطه و اینکه خود را متعلق به همسرتان بدانید و برای آسایش او تلاش کنید. صمیمیت همان دوس داشتن و حس خوبی است که همه با آن آشنایی دارند و معمولا در اوایل رابطه خود را بیشتر نشان می‌­دهد. شهوت هم میل و کشش جنسی و جسمانی به شریک زندگی است. بدون هر کدام از این سه بخش، رابطه شما به مشکل برخواهد خورد.

چرا آقایان از روابط زناشویی سرد می‌شوند؟

مردان موجوداتی هستند ذاتا خشن، دلیل این خشن بودن را می‌توان در تاریخ جستجو کرد، وقتی که مردان از قدیم الایام ( نه حالا در عصر فمنیسم!) وظیفه داشتند تا کارهای سخت را انجام بدهند، درنتیجه نیاز به روحیه و جسمی خشن داشتند تا بقا بشریت حفظ شود.

مردان، ذاتا به دلیل همین روحیه‌شان به دنبال فرمانفرمایی هستند، فرمان فرمایی که به مرد در روابط خانوادگی‌اش احساس قدرت بدهد، اشتباه نکنید که قدرت به معنای دیکتاتوری یا استبداد و یا حتی پدر سالاری صرف نیست! بلکه قدرت به این معنا است که مرد باید در روابطش با جنس مخالف احساس کرامت و موثر بودن بکند، برای هضم این جملات باید به این مثل از یک استاد روانشناسی دانشگاه تهران اشاره کنم که می‌گفتند: «مرد باید در خانه پادشاه و زن نخست وزیر باشد» یعنی اینکه با وجود اینکه مرد باید فقط یک مقام تشریفاتی در درون خانه داشته باشد و اصل کار در دست دیگری باشد اما باید کرامت و ابهت مرد در خانه حفظ شود تا این خانه به یکی از گرم‌ترین و زیباترین عواطف انسانی آراسته شود.

علت سرد شدن روابط زناشویی


بیشتر بخوانید:علل ریزش مو در زنان و راهکار حل آن


علت سرد شدن رابطه زناشویی و راه‌های پیشگیری از سرد شدن رابطه

یک رابطه مانند تمام ابعاد زندگی بشر نیاز به مراقبت دارد. رابطه مانند گلدانی است که از بازار خریداری می‌کنید. در ابتدا سالم و سرحال است، به مرور زمان هر کدام از عوامل آب، نور یا خاک را از گل دریغ کنید و یا به میزان کافی به آن نرسید، گیاه کم کم پژمرده می‌شود و زمانی که کار از کار گذشت، هرچه به آن آب و نور و خاک خوب برسانید هیچ اتفاقی نمی‌­افتد؛ بنابراین برای پیشگیری از سرد شدن رابطه، لازم است سه بعد تعهد، صمیمیت و میل جنسی را به طور متعادل (نه زیاد و نه کم) به رابطه تزریق کنید و مشکلات کوچکی که فکر می­‌کنید بی اهمیت است حتما به موقع حل کنید.

علت سرد شدن رابطه زناشویی و رابطه جنسی

مهم‌ترین علت سرد شدن رابطه زناشویی، نارضایتی از رابطه جنسی و عدم ابراز محبت به همسر است. رابطه فرمول مشخص و از پیش تعیین شده‌ای ندارد که همه اگر به این راه بروند، رابطه خوبی خواهند داشت، اما یک سری شرایط تقریبا برای اکثریت مشترک است و از طرف دیگر یک سری دلایل در بروز سرد شدن رابطه تاثیر بسزایی دارد؛ دلایلی مثل تغییرات جسمانی، تکراری شدن و عادت‌های نادرست جنسی ممکن است به مرور زمان باعث نارضایتی جنسی و سپس سرد شدن رابطه ­شود و از طرف دیگر زمانی که برای حل اختلافات کاری نمی­‌کنید و آن را به روز بعد می‌اندازید، اختلاف رسوب کرده و حل کردن آن‌ها سخت می­‌شود؛ بنابراین اگر به مشکلی برخوردید، سریعا آن را برطرف کنید.

رابطه زناشویی یا رابطه جنسی برای اینکه پایدار و جاودان باقی بماند باید زن و شوهر در رابطه جنسی اصولی را مد نظر داشته باشند. رابطه زناشویی با مردی که دهانش بوی بد می‌دهد یا نظافت آلت خود را رعایت نمی‌کند برای زنان بسیار چندش آور است .

گاهی سردی روابط همسران از مرز یک بی‌علاقگی که با پوشیدن لباس محرک یا یک سفر دو روزه بدون بچه‌ها می‌تواند تا حد زیادی برطرف شود، می‌گذرد. در چنین صورتی مشکل جدی‌تر از این حرف‌هاست و آن زمانی است که زن و شوهر و در اغلب موارد یکی از آنها گرفتار مشکل سردمزاجی با ریشه جسمانی هستند که مفصل در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

علت سرد شدن روابط زناشویی

چرا زنان از روابط زناشویی سرد می‌شوند؟

پیشتر درباره علت یا علل سرد شدن مردان در روابط زناشویی گفتیم، برخی رفتارهای زنانه و مردانه وجود دارد که بدون این‌که متوجه شوید باعث می‌شود همسرتان نسبت به تکرار رابطه جنسی سرد شود. از آنجا که خانم‌ها مقدم‌ هستند، این بار مسائلی را مطرح می‌کنیم که باعث می‌شود یک زن نسبت به رابطه جنسی سرد شود.

فانتزی‌های غیرعملی
یکی از آسیب‌های جنسی که همسران را دچار مشکل می‌کند، وجود فیلم‌های پورن در بازار است که این روزها به مدد اینترنت و شبکه‌های مجازی خیلی راحت در دسترس قرار می‌گیرد، این فیلم‌ها رابطه زناشویی را به‌گونه‌ای نشان می‌دهند که در واقعیت اتفاق نمی‌افتد و حتی گاه باعث می‌شود زن و مرد نسبت به رابطه خودشان سرد شوند و احساس کنند در اندازه‌های جسمی و فرم‌های مختلف رابطه، شریکشان مشکل دارد در حالی که چنین نیست. آسیبی که بسیاری از مردان با دیدن این فیلم‌ها و تقلید از حرکات آنها به رابطه زناشویی‌شان می‌زنند، علاقه نشان دادن به رابطه خشن است که حتی ممکن است به بدن همسرشان لطمه وارد و بار عاطفی رابطه را کم کند.

لازم به ذکر است برخی زن‌ها از خشونت در رابطه لذت می‌برند، اما مهم این است که شما از فیلم یا شنیده‌ها تقلید نکنید. بهترین فردی که می‌تواند در نحوه رفتار صحیح جنسی بدنی به شما مشاوره بدهد، همسر خودتان است. سعی کنید از او بپرسید که دوست دارد با چه روشی با او رفتار شود.

رابطه جنسی غیربهداشتی
زنان به نظافت همسرشان خیلی اهمیت می‌دهند همان‌طور که شما دوست دارید، همسرتان به لباس و ظاهر خود برسد، همسر شما هم همین‌طور است. اهمیت دادن به نظافت شخصی و مخصوصا رفع بوی بد دهان در جذب همسرتان خیلی مهم است. شما ممکن است از سر کار آمده و خستگی باعث شود حوصله حمام رفتن را نداشته باشید، اما یک مسواک و تعویض لباس را می‌توانید انجام دهید. مردهایی که عادات شخصی زشت و چندش‌آور دارند‌ هم باعث بی‌میلی همسرشان می‌شوند. (دست کردن در بینی، گرفتن ناخن‌ها روی زمین و … از جمله عادات چندش‌آور برای زنان است) پس مانند یک مرد کامل و باشخصیت رفتار کنید تا همسرتان به رابطه با شما علاقه‌مند شود.

علت سرد شدن روابط زناشویی

لذت با چاشنی ترس
وقتی قصد بچه‌دار شدن ندارید، ترس همسرتان از رابطه جنسی بیشتر می‌شود مخصوصا اگر قرار باشد روش جلوگیری شما روش طبیعی بوده و در حقیقت ریش و قیچی به دستتان بیفتد، آن وقت همسر شما دلهره بیشتری دارد. یک اشتباه کوچک می‌تواند 9 ماه بارداری ناخواسته را به همراه بیاورد. پس بهتر است روشی را انتخاب کنید که همسرتان بدون ترس بتواند وارد رابطه شود و از آن لذت ببرد.

مرد باید مرد باشد
مردانی که اعتماد به نفس کمی دارند و مدام فکر می‌کنند که شریک جنسی خوبی نیستند، این حس را به همسرشان منتقل کرده و باعث می‌شوند که احساس بودن با یک شریک جنسی مقتدر را که برای زن بسیار ارضاکننده است از دست بدهند. در یک رابطه جنسی عالی اقتدار مرد بسیار مهم است، پس مقتدر باشید.

لحظات زیبای بعد از رابطه
مردهایی که بلافاصله پس از اتمام رابطه خود و ارضای شهوت به لحاظ احساسی و عاطفی از زن دور می‌شوند، برای رابطه بعدی کار خودشان را سخت می‌کنند. اگر بعد از اتمام رابطه ۱۰ دقیقه کنار همسرتان بمانید، حسی را به او منتقل خواهید کرد که علاقه‌اش را به رابطه جنسی چند برابر می‌کند. بسیاری از زنان فکر می‌کنند که همسرشان آنها را فقط برای ارضای جنسی خود می‌خواهد و این کار شما (توجه بعد از اتمام رابطه) درست برعکس این حس را به آنها منتقل خواهد کرد.

برخی از دلایل سرد شدن روابط همسران به طور کلی تکراری شدن و نبود برنامه کافی برای رابطه زناشویی متنوع،‌ خستگی، بی‌حوصلگی و دوست نداشتن بدن خود می‌تواند باعث شود تا زن و شوهر نسبت به این رابطه سرد شوند. اما تمام دلایلی که می‌تواند یک رابطه زناشویی را سرد کند، اینها نیست.

علت سرد شدن روابط زناشویی


بیشتر بخوانید:راه‌های پاک کردن لکه از روی لباس


علت سرد شدن روابط زناشویی و احیای رابطه جنسی

پیش‌تر توضیح دادیم که رابطه جنسی می‌تواند روند زندگی زوجین را تغییر دهد و همانطور که می‌­دانید یک رابطه جنسی با کیفیت می‌­تواند به بهبود زندگی کمک بسیاری کند. برای این کار سعی کنید قضاوت‌های اشتباه خود از رابطه و ارضا شدن را کنار گذاشته و ذهنیت خود نسبت به رابطه را تغییر دهید. همچنین ایجاد تنوع در حالت رابطه، مکان و زمان رابطه جنسی می­‌تواند بسیار کمک کننده باشد. این مسئله کمی دشوار می‌باشد و ممکن است به تنهایی از پس آن برنیایید، پس با یک روانشناس در ارتباط باشید. 

از طرف دیگر بهتر است به گذشته و اوایل رابطه فکر کنید. ممکن است یادآوری نحوه ابراز احساسات به همسرتان در آن دوران، برای شما عجیب و حتی خنده دار باشد. درست است که عادت و روزمرگی، کمی از انرژی عاطفی انسان را کاهش می­‌دهد، اما باید به همسر خود نشان دهید که در وجودتان هنوز احساسی هست. مخصوصا در حین رابطه جنسی، قبل و بعد از آن، حتما از کلمات محبت آمیز استفاده و از همسرتان تعریف کنید.

خوب است این را بدانید که داشتن فضای دو نفره می‌تواند کمک مهمی باشد از این رو لازم است دوباره با همسرتان تنها باشید. فرزندان را به کسی بسپارید و حتی ماهی یک یا دو روز را برای تنها بودن با همسرتان انتخاب کنید. نباید فراموش کنید که هیچ چیز به اندازه صحبت آرام و مرور خاطرات و برنامه ریزی آینده نمی‌­تواند شما را دوباره به هم نزدیک کند.

 

علت سرد شدن روابط زناشویی

علت سرد شدن رابطه زناشویی و مشکلات روحی و روانی

کلی درباره دلایل حسی و عاطفی و تاثیر آنها گفتیم اما گاهی ممکن است مشکلات روحی باعث ایجاد روابط سرد شود؛ به طور دقیق‌تر می‌توان گفت وجود برخی از مشکلات روحی و روانی بین زوجین، می­‌تواند باعث سردی رابطه شود. مسائلی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و ... به مرور زمان باعث خستگی زوجین، کاهش میل جنسی و سرد شدن رابطه می­‌شود.

باید بدانید که شما در حال پیر شدن هستید و ظاهر و اندام و قوای جنسی و جسمی همسرتان نیز مانند خودتان در حال تغییر هستند. این مسئله برای زنان با توجه به بارداری‌های احتمالی، سریع‌تر رخ می‌­دهد و مردان باید این شرایط را درک کنند و هرگز اجازه ندهند این تغییرات جنسی در همسرشان، آن‌ها را افسرده و پریشان کند.

علت سرد شدن روابط زناشویی و نقش فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای 

رابطه زناشویی برای محکم کردن پایه‌های زندگی بسیار ضروری است و از اهمیت زیادی برخوردار است. اما بسیاری از زوج‌ها با گذشت سالیانی از زندگی مشترک وفرو کش کردن تب تند عشق‌شان رفتارهای اشتباهی انجام می‌دهند و سبب سردی رابطه جنسی می‌شوند. از دلایل اصلی سرد شدن روابط زناشویی در این روزها که تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است، کمال گرایی و القای آن در شبکه‌های مجازی و ماهواره است که حتی در مواردی منجر به جراحی‌های زیبایی می‌شود. این رسانه‌ها این تصور را به وجود می‌آورند که زندگی جنسی زن و مرد باید کمال گرایانه باشد و دوطرف یا بی نقص باشند یا برای رفع نقص‌های فیزیکی‌شان تلاش کنند.
علت سرد شدن روابط زناشویی

علت سرد شدن روابط زناشویی و اینکه آیا سردی رابطه به جدایی منجر می­‌شود؟

در اکثر موارد بله، مخصوصا زمانی که زوجین از مسیر اشتباه برای اصلاح رابطه خود وارد شده و یا نهایت تلاش را برای بهبود شرایط نمی­‌کنند. باید بدانید که اگر راهکار‌ها کارگشا نبود، ماندن به هر قیمتی در کنار هم، جز آسیب به شما و فرزندان‌تان چیزی به همراه ندارد و می‌توان به گزینه‌های دیگر نیز فکر کرد. فراموش نکنید فقط در صورتی که همه تلاش خود را برای بهبود رابطه کردید و فایده نداشت، آن وقت به جدایی فکر کنید.

برچسب ها: سلامت روان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی