تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

معاون مخالف کرملین: پوتین با زندانی کردن ناوالنی کاری احمقانه کرد

معاون ارشد مخالف کلیدی کرملین گفت، "پوتین احمق است که ناوالنی را به زندان انداخت."

کد خبر: ۹۵۵۱۵
۱۲:۰۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

معاون مخالف کرملین: پوتین با زندانی کردن ناوالنی کاری احمقانه کرد

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری اینسایدر، لئونید وولکف، معاون ارشد الکسی ناوالنی، منتقد کلیدی کرملین گفت، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با زندانی کردن ناوالنی او را به نمادی برای مبارزه مردمی و ادامه دادن راه او تبدیل کرده است.

وی پیش از نشست پوتین با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به واشنگتن سفر کرد و درباره زندانی شدن ناوالنی گفت:‌ پوتین با زندانی کردن ناوالنی او را به یک سمبل تبدیل کرد و باعث جلب نظر بین‌المللی شده است.

وولکف همچنین گفت، وقتی ناوالنی برای درمان در آلمان بود، معاون‌هایش این مساله را بررسی کردند که وقتی به روسیه برگردد به زندان می‌افتد. البته اینکه پوتین چنین کار احقمانه‌ای را انجام دهد هم مد نظر بود.

وی ادامه داد، هوشمندانه‌تر این بود که پوتین، مخالف خود را در حصر خانگی قرار می‌داد اما خوب رئیس جمهوری روسیه روشی احقمانه را در پیش گرفت.

معاون مخالف کرملین همچنین گفت: پیش از زندانی شدن ناوالنی، او رهبر سیاسی جمع کثیری در روسیه بود که تمرکز اصلیش تحقیقات و مقابله با فساد بود اما حالا پوتین با زندانی کردن ناوالنی، او را به نمادی از کسی تبدیل کرده که "رهبری اخلاقی" را ارائه می‌دهد. ناوالنی به ویژه در میان رای دهندگان جوان روسی یک چهره قدرتمند است و پوتین در این طیف جمعیتی دارد جایگاهش را از دست می‌دهد.

دستگیری و زندانی شدن ناوالنی موجی از اعتراضات و راهپیمایی‌هایی را در روسیه در ماه‌های اخیر در پی داشته و جوان‌ها در شهرهای بزرگ روسیه دست به راهپیمایی زده‌اند.

وولکف که اکنون در لیتوانی و در تبعید است پیش از نشست بایدن و پوتین در ۱۶ ژوئن در ژنو به آمریکا رفت تا نگرانی خود را بابت ناوالنی و وضعیتش با مقام‌های آمریکایی مطرح کند.

وی همچنین از مقام‌های آمریکایی خواسته تا با انگلیس برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه اولیگارش‌های روسی و مقام‌های نزدیک به پوتین همکاری کنند و به این مساله نیز اشاره کرد که شبکه مقابله با فساد ناوالنی اسامی ۳۵ تن را برای این منظور در اختیار دارد. این شبکه اعلام کرده که تحریم‌های کنونی به قدر کافی تاثیرگذار نبوده‌اند چون افرادی را که باید، هدف قرار ندادند.

وولکف همچنین گفت، با پوتین فقط باید با زبان قدرت حرف زد. هیچ دکمه "ری‌ستی" برای پوتین وجود ندارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی