تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید/ نظر یک مقام مطلع درباره سامانه‌های پدافندی ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
در بیانیه حزب راه ملت در واکنش به همایش رئیسی در اهواز؛

برگزاری همایش رئیسی قابل تعقیب است

در پی برگزاری یک همایش بزرگ از سوی ستاد سید ابراهیم رئیسی نامزد ریاست جمهوری، بدون توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، حزب راه ملت در بیانیه‌ای این اقدام را خطرناک خواند و این سنخ اقدامات و رفتارهای نمایشی و خطرآفرین را از سه جهت مورد نقد قرار داد و تاکید کرد، شورای نگهبان، وزارت کشور و قوه قضائیه در این خصوص ورود کنند.

کد خبر: ۹۵۴۱۹
۲۲:۵۴ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

حرب راه ملت

 

دیدارنیوز: به گزارش  روابط عمومی حزب راه ملت، این تشکل سیاسی اصلاح طلب در واکنش به بی احتیاطی و بی توجهی کمپین انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، برگزاری تجمعات چند ده هزار نفری و در اعتراض به برگزاری همایش خطر آفرین برای کشور توسط ستاد انتخاباتی آقای رئیسی، بیان کرد: در آستانه‌ی انتخاباتی قرار گرفته‌ایم که بیش از نصف حائزین شرایط معترضانه به روند مهندسی تائید صلاحیت ها ، و یا بعلت وضعیت اسفبار کنترل بیماری کرونا،  حاضر به مشارکت در انتخابات نیستند. در چنین شرایط استثنائی، که ارتباطات مردم با یکدیگر دستخوش تغییرات اساسی شده است و متولیان سلامت به عنوان مسئول حفظ جان مردم "ساز وکارهای" عملیاتی هر فعالیتی را بصورت اختصاصی مشخص می‌کنند، در پیش چشم جهانیان شاهد شاهکار دیگری بودیم که  از آن می‌توان به عنوان "دانش ستیزی" یاد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: انتظار می‌رفت که بر اساس قاعده‌ اجتنبوا من مواضع التهم، که در چنین شرایطی ما را توصیه می‌کند تا از انجام اموری که می‌تواند موجب تردید مخاطبین بیشتر شود، بپرهیزیم، و نامزدهای محترم ریاست جمهوری خود را ملتزم به قوانین نشان دهد و از حضور در چنین اجتماعاتی که جولانگاه مرگ است خودداری نمایند، اما با کمال تاسف، چنین نشد.  دیدن مناظری از حضور و سخنرانی جناب آقای رئیسی، که توسط ستاد ایشان با نادیده گرفتن اصول یاد شده در مجوز صادره، هزاران نفر را در گردهمایی بزرگی بدون رعایت فاصله‌های قانونی، دور هم جمع کرده‌ بودند.

حزب راه ملت در بیانیه خود همایش سید ابراهیم رئیسی را از ۳ جهت مورد انتقاد و قابل رسیدگی در وزارت کشور، شورای نگهبان و مراجع قضائی عنوان کرد:

 ۱-  نخست آنکه شائبه‌ قبلی مبنی بر اینکه طیفی می‌توانند فراتر از مرز قوانین رفتار کنند قوت بخشیده و نشان می‌دهد که کاندیدای ریاست جمهوری که همزمان ریاست محترم قوه قضائیه را بر عهده دارند نه تنها می‌توانند بدون استعفاء در انتخابات شرکت نمایند و رقیبان را از هیبت بالقوّه‌‌ی خود مدیریت نماید بلکه می‌تواند برخلاف تمام موازین بهداشتی نیز عمل کند و احدی در این رابطه حق اعتراض ندارد. این رفتار موجب وهن فرآیند انتخابات شده و میتواند از سوی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گیرد.

۲-  بدیهی است نتایج چنین گردهمایی نمایشی با مخاطراتی که می‌تواند بر دیگر هم میهنان بخصوص اهالی استان مظلوم خوزستان و کادر درمان مظلوم‌تر بوجود آورد، حق الناسی است که نمیتوان به بهانه رضایت داوطلبان تجمع آن را نادیده گرفت.

چرا که تبعات انتشار و همه گیری بیماری دامان عامه مردم را خواهد گرفت.

۳- چنین حرکت سنت‌گرایانه‌ای که نشان از عدم اعتقاد به تحولات تکنولوژیک دارد و هنوز اصرار بر تجمعات فیزیکی نمایشی با جمع کردن مردم با ابزارهای خاص حتی با به خطر انداختن جان همه ملت دارد، میتواند الگویی برای متعصبان دیگر باشد و دومینویی برای جهل مرکبی شود که به بهانه‌های دیگر به خود اجازه دهند چنین گردهمایی‌هایی را تداوم بخشند.

در بخشی از بیانیه حزب راه ملت آمده است: شایسته است شورای محترم نگهبان که پیشتر "قانون" را دستآویزی برای مراقبت از گفتار و کردار کاندیداهای محترم در طول زمان تبلیغات انتخاباتی قرار داده بود، با ورود به این مهم نشان دهد که بر نص صریح قوانین بیش از تفاسیر آن اهتمام می‌ورزد و از ادامه‌ی چنین مواردی جدا جلوگیری می‌نماید و وزارت محترم کشور نیز با عوامل برگزاری این برنامه برخورد قانونی و قاطع بعمل آورد.

دادستان محترم کل کشور نیز بعنوان مدعی العموم وظایف ذاتی خود را بنا به صلاحدید مبنی بر اقدام عادلانه بدون در نظر گرفتن نام و نسبت اشخاص به انجام برسانند.

سلام و درود خداوند بر آنان که در راه عدالت، حقیقت و هدایت، مقاوم و مستدامند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۱
فرامرز صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
چه انتظار خنده داری

اینان اگر قانون و مردم سرشون میشد این وضعیت مانبود.
اینهمه همهمه در قوه قضائیه در دوسال اخیر و دم از عدالت زدن و ... صرفا مقدمه و شوی تبلیغاتی برای این روزها بود. وگرنه اگر آقای رئیسی در عمل مانند گفتار بود و عدالت پیشگی اش بدون ریا بود اینهمه ناجوانمردانه به دولتی که خدا میداند این سالها چقدر مشکلات عدیده ای را پشت سر گذاشته( تحریمهای بی سابقه و بسیار شدید اقتصادی و خارج شدن از برجام توسط ترامپ ملعون - عدم تصویب به عمد اف ای تی اف در مجمع تشخیص بدون هیچگونه دلیل قانع کننده ای و تحریم شدن مبادلات پولی و ارزی بانکی و مشکل بزرگ دولت در وارد کردن ارزها که نمونه کوچکش عدم واریز جوایز پرسپولیس توسط ای اف سی به همین خاطر - رکود شدید فروش نفت هم از لحاظ فروش و هم قیمت و ... و مسبب بعضی از همین مشکلات که زندگی مردم را تحت تاثیر مستقیم قرار داد ، خودشان یا دوستانشان بودند) حمله ور نمی شد و در کنار نقاط ضعف و ناکارآمدی دولت در بعضی جاها و امور که باید هم انتقاد صورت پذیرد ولی انتقاد سازنده و منصفانه و نیز ارائه راهکارهایی برای تکرار نشدن این معایب و برنامه جهش و تولید ، لااقل اشاره ای هم به مشکلات دولت میکرد و اینچنین سیاه سیاه نشان نمیداد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی