تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

حسینی: کارنامه رئیسی برنامه خیلی از این آقایان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم ضمن تبیین نگاه دولت احتمالی رئیسی به برخی از مشکلات و تبعیضات اجتماعی از توانمندی‌های وی دفاع کرد و گفت: کارنامه رئیسی برنامه خیلی از این آقایان است.

کد خبر: ۹۵۵۷۵
۱۴:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

حسینی: کارنامه رئیسی برنامه خیلی از این آقایان است

دیدارنیوز - سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در نشست پرسش و پاسخ بانوان دانشگاهی با نمایندگان کاندیدا‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، بیان کرد: برای توجه به این موضوع که به چه میزان به حقوق زنان در اسلام توجه می‌شود به زندگی حضرت معصومه (س) نگاهی بیندازید ایشان برای دفاع از امامت و ولایت و درواقع برای یک امر سیاسی آن سفر سخت را به قم انجام دادند. ببینید که چه بسیار علامه‌ها و علمایی که به ایشان متوسل می‌شوند و ببینید که قم تاکنون چه برکات زیادی برای ما داشته است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری زنان در جامعه در جریان‌های سیاسی اظهار کرد: ۳۰ درصد از اعضای هیات علمی و ۶۰ درصد از دانشجو‌های ما خانم‌ها هستند ودر تمامی عرصه‌های اجتماعی و تحصیلی حضور پررنگی دارند. در همین حوزه تحصیل و این آماری که عنوان کردم پیش از انقلاب اینگونه نبوده است چرا که بانوان نمی‌توانستند ضمن رعایت موازین شرعی و اسلامی به تحصیل بپردازند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی عنوان کرد: اگرچه معتقدم آقای رئیسی برای توجه به موضوع عدالت حتما باید با مواردی، چون رانت خواری، ویژه خواری و فساد اقتصادی برای توجه به موضوع عدالت قاطعانه برخورد کند یعنی باید جلوی این تفکر که عده‌ای ثروتمند باشند و عده‌ای دیگر دچار مشکلات اقتصادی باشند گرفته شود، اما باید توجه داشته باشیم عدالت در جاگذاری افراد در مناسب مختلف هم باید بسیار مورد توجه باشد. عدالت در انتصاب افراد یعنی شایسته سالاری حال فرد شایسته برای آن جایگاه چه خانم باشد و چه آقا. ما شاهد وزیر بودن خانم دستجردی بودیم که ایشان به چه میزان موفق عمل کردند پس ما یک نمونه موفق و توانمند داریم.

یکی از حضار در خصوص موضوع تهاجم فرهنگی سوالی پرسید به یاد دارم عده‌ای می‌گفتند تهاجم فرهنگی تئوری توطئه است و برای کسانی که ۲۰ سال درکشور نبودند و به آن‌ها هنرمند گفته می‌شد فرش قرمز پهن کردند و آن‌ها هم خانه‌ای روی آب ساختند یعنی نظام اسلامی روی آب است. در حالی که این امکان وجود داشت هنرمندان انقلابی و معتقد به ارزش‌های خودمان سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مضامین قرآنی را ترویج کنند، اما عده‌ای به اسم ساخت آثار هنری در خصوص آسیب‌های اجتماعی از بسیاری از پلیدی‌ها قفل‌زدایی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اظهار کرد: متاسفانه ۹۰ درصد بودجه جاری است و آن ۱۰ درصدی هم که در نظر گرفته شده به صورت کامل تخصیص داده نمی‌شود. آنگاه مدیری هم که می‌آید حقوق‌های آنچنانی دریافت می‌کند و آنچنان چیزی برای خرج کردن باقی نمی‌ماند. در حالی که اگر روحیه جهادی و روحیه پیگیری مشکلات وجود داشته باشد بسیاری از این مسائل رفع می‌شود. باید توجه کنیم که کارنامه آقای رئیسی برنامه برخی از این آقایان است. اگر حرفی زده می‌شود به آن عمل شود. اگر این روحیه بازدید از مشکلات و رفع موانع وجود داشته باشد بسیاری از مسائل حل می‌شود، اما این‌که برای دفاع از بودجه و یا معرفی وزیر از پاستور تا بهارستان نروند موجب می‌شود که مدیران هم پشت در‌های بسته باشند و مردم به آن‌ها دسترسی نداشته باشند.

حسینی با اشاره به مشکلات حوزه جمعیتی کشور عنوان کرد: شاید در مقطعی کنترل جمعیت ضرورت داشت در آن مقطع زمانی در زمان جنگ برای فرزند آوری زیاد محدودیت‌هایی ایجاد شد، اما باید توجه کنیم باید شرایط را تغییر دهیم و این موضوع وظیفه دولت‌هاست که آمار مربوط به این حوزه را رصد کنند و تدابیر لازم را بیندیشند. البته مجلس شورای اسلامی در این حوزه کار خوبی را آغاز کرده و دولت آینده هم باید مشوق‌هایی را در نظر بگیرد تا فرزندآوری بار سنگینی بر دوش خانواده‌ها نباشد. از دیگر موضوعاتی که باید به آن توجه شود متناسب بودن میزان ساعت کار و زمان دوره خدمت بانوان می‌باشد. امیدواریم در دولت آینده به آن توجه شود.

وی اظهار کرد: در زمان فعالیت من در وزارتخانه به یاد دارم کشور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده بود، اما این در حالی است که وزیر این دولت جلوی ساخت مسکن را گرفته بود و بسیاری از شاغلین بیکار شدند. به یاد دارم در پایان دولت یازدهم از خانم ملاوردی مصاحبه‌ای خواندم که در آن مصاحبه اشاره کرده بود که در این مدت فعالیت موفق شده بودم فقط یکبار با رئیس جمهور جلسه داشته باشم. این در حالی است که من در زمان فعالیت هر روز یا دو روز یکبار با رئیس جمهور در تماس بودم و ملاقات داشتم. بسیاری از موضوع‌ها باید از سوی رئیس جمهور پیگیری شود و سخن رئیس جمهور فصل‌الخطاب رفع مشکلات باشد.

وی ادامه داد: شهر به شهر سفر می‌کردیم و از مشکلات بازدید می‌کردیم البته این بازدید‌ها نمایشی نبود و کار‌های زیادی انجام شد، چرا که معتقد هستیم اگر روحیه جهادی باشد بسیاری از مشکلات رفع می‌شود. امیدواریم آقای رئیسی به این دسته از موارد توجه کنند چرا که هم نیرو‌های کارآزموده و هم جوانان خلاق زیادی داریم. متاسفانه رخوت و بی‌توجهی به کشور آسیب زده، تعدادی از نخبگان ما از کار بیکار شدند و از کشور رفتند. برای مثال برخی از نخبگان صنعت هسته‌ای ما به سازمان آب و فاضلاب رفتند.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی همچنین اظهار کرد: آقای رئیسی معتقدند دانشگاه باید مرکز تحول باشد و این ارتباط میان دانشگاه و دولت باید به صورت مستمر برقرار باشد. برای مثال موضوع پایان‌نامه مرتبط با مشکلات جامعه باشد و این اندیشکده‌ها ودانشکده‌ها با وزارتخانه‌ها در ارتباط باشند.

حسینی عنوان کرد: ما در دولت آینده به کارمندان توجه ویژه‌ای خواهیم داشت نباید اینگونه باشد که به یک فردی بگویند کارمند و به او بربخورد این بی‌احترامی به جامعه کارمندان است. همه ما کارمند هستیم و باید تلاش کنیم. تلاش پرستاران و کادر درمان هم بسیار قابل تحسین است ما مدیون زحمات آن‌ها هستیم باید به مطالبات آن‌ها هم توجه شود. ما در حوزه علم و هنر، ورزش و فعالیت‌های اجتماعی هیچ خط قرمزی برای زنان نداریم به جز ضوابط اسلامی و عرف جامعه، ولی آن نگاه تنگ‌نظرانه و آن تحجر که برخی دارند در دولت آقای رئیسی جایی ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی