تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
کامبک در منامه (۳)

ترکیب تیم ملی؟ یوزپلنگ‌هایی که با هم دویده‌اند!

در فاصله یک روز تا نخستین بازی تیم ملی در بحرین، به نظر می‌آید بازی مقابل هنگ کنگ شرایط خاصی برای تیم ملی داشته باشد. کامبک در منامه را دنبال کنید.

کد خبر: ۹۴۳۰۶
۱۶:۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

ترکیب ایران

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با رونمایی از کیت جدید تیم ملی ایران برای ۴ بازی باقی‌مانده در بحرین، دیگر همه چیز برای برگزاری نخستین بازی مقابل هنگ کنگ فراهم شده و به نظر می‌رسد تیم ملی با تغییر چهره کامل نسبت به باز‌های رفت به میدان خواهد آمد. بازگشت تصویر یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن جدید تیم ملی یادآور تیم سرحال و قبراق جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود و آن چه که بازیکنان در نخستین تمرین در منامه از خود نشان دادند به نظر می‌آید اراده آن‌ها بر از دم تیغ گذراندن همه حریفان قرار گرفته است.

به یاد بازی المحرق

نخستین تمرین بازیکنان در زمین النجمه که محیطی مناسب و آرام داشت برگزار شد و امیدواری بسیاری را ایجاد کرد. طبق برنامه قرار است بازی تیم ملی مقابل هنگ کنگ فردا در استادیوم باشگاه المحرق برگزار شود. ورزشگاهی که قدیمی است و با اینکه بازسازی شده، اما گرد کهنه‌گی بر روی آن نشسته  و برای ۲۰ هزار نفر هم صندلی دارد، اما قرار نیست که بازی تماشاگر داشته باشد. اصل ماجرا زمین چمن خوب و مناسب این ورزشگاه است که می‌تواند عرصه مناسبی برای نمایش خوب بازیکنان تیم ملی در اولین گام باشد.

ترکیب ایران

نام المحرق البته یادآور یک اتفاق مهم و بزرگ در فوتبال ایران است. در فصل ۹۱-۱۹۹۰ فوتبال آسیا، پرسپولیس موفق شد در فینال جام در جام آسیا مقابل المحرق بحرین برنده و قهرمان شود. پرسپولیس در بازی رفت با تساوی در ورزشگاه خانگی المحرق، سرنوشت را در تهران با تک گل انصاری‌فرد به نام خود رقم زد. به این ترتیب نام المحرق می‌تواند برای تیم ملی نیز خوش‌یمن باشد و در گام اول پیروزی امیدوارکننده و روحیه‌بخشی برای بازیکنان رقم بزند.

در انتظار مجوز بازی

تیم ملی ایران برای دریافت مجوز لازم برای حضور مقابل هنگ‌کنگ، امروز دومین تست کرونای خود را در حضور افسران پزشکی AFC انجام داد. در صورتی که تست کرونای هر شخص یا بازیکنی مثبت شود، وی اجازه حضور مقابل هنگ‌کنگ را نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: تیم ملی و راهروهای خلوت هتل رادیسون بلو


نخستین تست کرونای تیم ملی روز دهم خرداد و در بدو ورود به منامه انجام شد که همه کاروان تیم ملی در سلامت کامل بودند و مشکلی نداشتند. امروز تیم‌ملی آخرین تمرین خود را قبل از دیدار با هنگ‌کنگ انجام خواهد داد تا کاملا آماده نخستین دیدار خود در این مرحله از مسابقات شود.

امروز البته اسکوچیچ و طارمی که برای برگزاری نشست خبری راهی ورزشگاه المحرق شده بودند، بازدیدی از زمین چمن ورزشگاه داشتند که از تصاویری ارسالی به نظر می‌رسد چمن ورزشگاه در وضعیت مناسبی برای برگزار بازی ایران و هنگ‌کنگ قرار دارد.

ترکیب ایران

کوپل داوران اردنی

قضاوت بازی ایران ـ هنگ کنگ برعهده ادهم محمد توما از اردن است. احمد مونس نادی و محمد الکلاف نیز به عنوان کمک داوران اول و دوم اردنی این دیدار معرفی شدند. یعقوب عبدالباقی از عمان داور چهارم این دیدار است. ناظر داوری از سنگاپور و نماینده مسابقه از ازبکستان انتخاب شدند.

معمای ترکیب اولیه

همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره داشتیم، انجام ندادن بازی تدارکاتی از سوی تیم ملی باعث شده که تیم ملی برای بازی نخست خود دچار یک جور وسواس فکری باشد. از یک سو تمام بازیکنان تیم ملی در وضعیت آرمانی هستند و واقعا انتخاب ۱۱ نفر از این همه بازیکن درجه یک بسیار سخت است و از سوی دیگر بازی مقابل هنگ کنگ می‌تواند تمرین محکمی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان تیم ملی باشد که باید این هماهنگی را در بازی مقابل بحرین به اوج رساند؛ بنابراین تیم ملی بر سر یک دوراهی است که از یک سو باید از ترکیب آرمانی خود برای هماهنگی بیشتر استفاده کند و از طرف دیگر باید مراقب باشد که مشتش در برابر بحرین باز نباشد و مهم‌ترین حریف خود در سرگردانی نگه‌دارد. اینکه تیم ملی با چه سیستمی به میدان برود طبعا برای ادامه بازی‌ها نیز تعیین‌کننده و قابل بررسی خواهد بود. به این ترتیب می‌توان حدس زد که تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ احتمالا با شیوه‌ای محافظه‌کارانه و برای به دست آوردن برد اقتصادی آرایش یافته باشد و ترکیب هجومی چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت تیم ملی قبل از سفر به بحرین


ظاهرا اسکوچیچ در تمرین‌های انجام شده بیشتر بازیکنانی را کنار هم قرار داده که قبلا با هم زوج بوده یا کنار هم بازی کرده‌اند و هماهنگی قبلی دارند. به این ترتیب برای هواداران تیم ملی همه چیز برای تماشای یک مسابقه جذاب فراهم است.  

ترکیب ایران



  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی