تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
کامبک در منامه (۲)

تیم ملی و راهرو‌های خلوت هتل رادیسون بلو

تیم ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه دهم خرداد از طریق کیش راهی بحرین شد تا عملا در مسیر مسابقات مقدماتی قرار گیرد. در ستون روزانه «کامبک در منامه» آخرین وضعیت تیم ملی را مرور می‌کنیم.

کد خبر: ۹۴۰۲۹
۱۴:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

تیم ملی

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: با پایان گرفتن اردوی تیم ملی در جزیره کیش، کاروان فوتبال ایران عصر دیروز از جزیره کیش به سوی بحرین پرواز کرد و پس از ۴۰ دقیقه به منامه رسید. بازیکنان ایران طبق تشریفات تعیین شده و پروتکل‌های بهداشتی، در فرودگاه تست PCR دادند و سپس راهی هتل «دیپلمات رادیسون بلو» شدند و کادرفنی و بازیکنان در اتاق‌های تک نفره مستقر شدند و تا مشخص شدن پاسخ تست‌ها در قرنطینه قرار خواهند داشت.

غیر از تیم ملی ایران، تیم‌های هنگ کنگ، کامبوج و عراق نیز در همین هتل اسکان یافته‌اند، اما تیم ملی بحرین در هتل دیگری استقرار پیدا کرده و اینطور که پیداست بحرینی‌ها از تمام امکانات خود برای ایجاد شرایط روانی و به هم ریختن تمرکز تیم‌های همگروه استفاده می‌کنند. به طور کلی بازیکنان و اعضای کادر فنی چهار تیم حاضر در هتل رادیسون بایستی در اتاق خود بمانند تا شرایط قرنطینه رعایت شود. در صورت به هم زدن این قاعده بازیکنان یا افراد خاطی جریمه و محروم خواهند شد. با این ترتیب به نظر می‌آید راهرو‌های هتل بسیار خلوت باشد، چون حتی صرف غذا برای بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها نیز در اتاق صورت می‌گیرد.

تیم ملی

انتشار قطره‌چکانی اخبار

همانطور که قبلا هم خبر داده بودیم هیچ خبرنگاری همراه تیم ملی به بحرین نرفته و ظاهرا بیش از یک یا دو عکاس نیز مجوز حضور در منامه را به دست نیاورده‌اند. حتی شنیده شد که مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال نیز تا دو روز قبل امکان سفر به بحرین را نداشته و به سختی این امکان به وجود آمده است؛ بنابراین تنها منابع خبری برای رسانه‌ها در این شرایط، اخباری است که روی خروجی سایت فدراسیون قرار می‌گیرد و طبیعتا از اخبار ریز و درشت و پرتعداد نیز خبری نخواهد بود.

این در حالی است که تیم ملی در کیش در محاصره تعداد زیادی از خبرنگاران بود و حالا بازیکنان در یک نوع خلاء رسانه‌ای قرار گرفته‌اند که با قرنطینه مربوط به بیماری کرونا جمع جبری عجیبی را به وجود خواهد آورد. قطعا برای رسانه‌ها نیز چنین مدل از انتشار قطره‌چکانی اخبار و حواشی پیرامون تیم ملی تازگی دارد و باید دید از چه راه‌های تازه‌ای به دنبال پوشش ماجرا‌های تیم ملی خواهند بود.

نخستین تمرین در منامه

طبیعتا نخستین تمرین تیم ملی در بحرین بسیار مهم و قابل توجه خواهد بود. ظاهرا برای برگزاری نخستین تمرین لازم است که جواب تست کرونای بازیکنان اعلام شود و اگر همه چیز به روال عادی باشد امروز عصر نخستین تمرین بازیکنان ایران برگزار خواهد شد. تا این لحظه ۲۸ بازیکن در بحرین حضور دارند، اما گفته شده که تیم‌ها می‌توانند فهرستی ۵۰ نفره را به کنفدراسیون آسیا بدهند تا در هر بازی فهرست ۲۳ نفره از این لیست ۵۰ نفره بیرون بیاید.

البته به نظر می‌آید بازیکن جدیدی از ایران به تیم اضافه نخواهد شد، اما نکته گیج‌کننده تیم ملی ایران چیدمان تیم برای هر بازی است. تیم ملی ایران به وفور بازیکن چندپُسته دارد که فقط اسکوچیچ می‌تواند و می‌داند که از آن‌ها در کجا استفاده کند. در واقع تنوع تصاعدی بازیکنان ایران می‌تواند یک برگ برنده اساسی باشد یا شاید هم این موضوع که سرگیجه کادر فنی ایران هم منجر شود! در هر صورت تیم ملی ایران امکان استفاده از سیستم‌های مختلف را دارد.‌

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی