تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

وزیر کشور ترکیه: هیچ مسئولیتی در قبال موج جدید مهاجرت‌ها از ادلب نداریم

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا هیچ مسئولیتی در قبال موج احتمالی مهاجرت‌ها از ادلب ندارد.

کد خبر: ۹۳۷۷
۱۲:۲۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آنکارا هیچ مسئولیتی در قبال موج مهاجرت ار استان ادلب ندارد اما از وظیفه انسانی‌اش هم شانه خالی نمی‌کند.

اخیرا بحث درباره احتمال حمله ارتش سوریه به ادلب با پشتیبانی روسیه داغ شده است که آنکارا به شدت با آن مخالف است. ادلب در مجاورت مرزهای ترکیه، آخرین منطقه در سوریه است که همچنان در کنترل شورشیان سوری است.

وی در ادامه افزود: در تمامی نشست‌های بین‌المللی درخصوص سوریه حضور یافته‌ایم. نمایندگان کشورهایی که خود را "بزرگ" می‌دانند هنگام بحث و بررسی درخصوص سوریه سر درگم بودند چرا که میان اظهارت و اقدامات کشورهایشان تناقض بسیاری وجود دارد و همگی به خوبی می‌دانند که آن‌ها به این مساله به عنوان یک نمایش نگاه می‌کنند.

سویلو همچنین تصریح کرد، تعداد پناهجویان سوری‌ که از ترکیه به سوریه بازگشته‌اند به ۲۵۵ هزار و ۳۰۰ شهروند سوری طی دو سال اخیر رسیده است که این مساله بدین معناست که آن‌ها تمایل دارند در صورت تحقق صلح و تامین امنیت در سرزمینشان به کشورشان بازگردند.

این وزیر ترک همچنین اظهار داشت: ۱۶۰ هزار سوری فورا و پس از ایجاد مناطق امن طی عملیات نظامی ترکیه موسوم به "سپر فرات" به سوریه بازگشته‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل، ترکیه میزبان تعداد زیادی از پناهجویان سوری است و تعداد آن‌ها حدود سه میلیون پناهجو تخمین زده شده است که از میان آن‌ها ۳۰۰ هزار تن در اردوگاه‌هایی که این کشور آن‌ها را اداره می‌کند و حدود ۲.۴۵ میلیون تن هم در شهرها و روستاهای ترکیه زندگی می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی