تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

چرا مرغ گران شد؟

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: مرغ به نرخ مصوب توسط مرغداری‌ها در حال عرضه است و طبق قاعده در بازار هم باید به نرخ مصوب که ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد.

کد خبر: ۹۲۸۲۹
۱۲:۱۳ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

مرغ گران شد

دیدارنیوز ـ حبیب اسدالله‌نژاد در مورد وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: مرغ به نرخ مصوب توسط مرغداری‌ها در حال عرضه است و طبق قاعده در بازار هم باید به نرخ مصوب که ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد. در حال حاضر هیچ کمبودی در مرغ وجود ندارد و اگر واحد صنفی اقدام به فروش مرغ بیش از نرخ مصوب کند، مصداق گرانفروشی است و وظیفه نهاد‌های نظارتی برخورد با این واحد‌های صنفی است.

وی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که در برخی واحد‌های صنفی فروش مرغ بیش از نرخ مصوب در حال انجام است، این اتفاق ناشی این است که کنترل از کشتارگاه تا مراکز عرضه وجود ندارد. باید این کنترل صورت بگیرد تا در حق تولیدکننده و مصرف‌کننده ظلم نشود. در مورد گرانفروشی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات و بازرسی وزارت صمت باید ورود کنند تا ما شاهد انحراف قیمت مرغ در سطح کشور نباشیم.

رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در حال حاضر در سطح توزیع هیچ کمبودی در مورد مرغ وجود ندارد. ضمن اینکه قیمت تمام شده مرغ با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان است، اما از آنجا که تغییر قیمتی وجود نداشته، واحد‌های مرغداری ناچارا با همین قیمت مرغ را عرضه می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: میزان تولید در اردیبهشت ماه حدود ۱۱۲ میلیون قطعه بود، بنابراین کمی کاهش تولید وجود دارد، ولی اگر نظارت و کنترل شود و جلوی انحراف توزیع مرغ گرفته شود، میزان کمبود در حدی نیست که بازار را دچار تنش کند، امیدوار هستیم که این اتفاق بیافتد و دستگاه‌هایی که وظیفه کنترل، پایش و نظارت را دارند به تکالیف خود عمل کنند.

اسدالله‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت جوجه‌های یک روزه بیان کرد: قیمت جوجه یک روزه که در چند وقت اخیر به ۹۰۰۰ تومان رسیده بود، در دو یا سه روز گذشته کاهش شدیدی داشته و به ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان رسیده است. امیدواریم که این روند کاهش قیمت استمرار داشته باشد و جوجه به نرخ مصوب عرضه شود تا شاهد کاهش قیمت تمام شده برای واحد‌های مرغداری باشیم.

منبع: ایلنا
برچسب ها: قیمت مرغ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی