تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مشاور سازمان محیط زیست:

احترام به محیط‌زیست باید از کودکی آموزش داده شود

مشاور امور زنان سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: توجه و احترام به محیط‌زیست عادتی است که باید از کودکی آموخت تا به یک باور ذهنی تبدیل شود؛ این باور، زندگی کودکان و نوجوانان را در بزرگسالی به سمت پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی سوق می‌دهد.

کد خبر: ۸۹۴۳۴
۱۲:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

 محیط‌زیست و کودکان

دیدارنیوز ـ به گزارش روز شنبه سازمان حفاظت محیط زیست، سیده مریم محمدی در نشست مشترک مشاور امور زنان و جوانان سازمان حفاظت محیط زیست با مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و در راستای تاکید بر موضوع «معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی» که از شعار‌های منتخب این هفته است، برگزار شد، افزود: معلمان قشر تاثیرگذار در جامعه هستند که می‌توانند موضوعات اصلاح الگوی مصرف، مدیریت پسماند و مدیریت منابع را به دانش آموزان و در گام بعد به اولیاء آن‌ها منتقل کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و عرض تبریک و خسته نباشید به معلمان زحمتکش اظهار کرد: سیاست گذاری و برنامه ریزی مختلف برای دستیابی به توسعه پایدار زمانی عملی است که ساختار‌های مناسب آموزشی و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست از مقاطع ابتدایی در مدارس پایه ریزی شود.

محمدی با اعطای بسته‌های آموزشی ویژه دانش آموزان و مربیان تهیه شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست به مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش، به ضرورت معرفی و انتشار این بسته‌های آموزشی در جامعه معلمان و بانوان شاغل در آن وزارتخانه به عنوان جوامع تاثیر گذار در اشاعه فرهنگ زیست محیطی تاکید کرد.

معلمان و محیط زیست برای فرهنگ سازی کودکان مشارکت می‌کنند

در ادامه این نشست، معاون مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیطبان نیز تاکید کرد: حفاظت خردمندانه از عرصه‌های محیط زیست در گروی شناخت و آگاهی جامعه از جمله جامعه دانش آموزی کشور شامل دانش آموز، معلم، اولیاء و مربیان است.

فاطمه آرتا گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه گسترش سواد محیط زیست بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بسته‌های آموزشی ویژه مربیان کودکان پیش دبستانی تولید کرده و ابزار کمک آموزشی شامل پوستر، فلش کارت، انیمیشن، داستانی و همچنین بسته‌های کمک آموزشی پیرامون موضوعات کتاب درسی انسان و محیط زیست تهیه کرده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی