تیتر امروز

زهرا نژاد بهرام: چرا به جای پس گرفتن ساختمان خانه اندیشمندان ساختمان خانه مداحان را پس نگرفتید؟ /کاش برای مقابله با فساد هم ۸۰ هزار داوطلب جمع می‌کردید/ اعضای شورای شهر چرا زاکانی را استیضاح نمی‌کنند؟
گفت و گوی دیدار در برنامه «تیتر» با عضو پیشین شورای شهر

زهرا نژاد بهرام: چرا به جای پس گرفتن ساختمان خانه اندیشمندان ساختمان خانه مداحان را پس نگرفتید؟ /کاش برای مقابله با فساد هم ۸۰ هزار داوطلب جمع می‌کردید/ اعضای شورای شهر چرا زاکانی را استیضاح نمی‌کنند؟

«تیتر» در یکی دیگر از سلسله برنامه‌های خود میزبان زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو پیشین شورای شهر بود. او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد که اگر شهرداری خانه اندیشمندان را به هر دلیلی تعطیل...
مذاکره، بدون دیکته شرایط/ ترور فرمانده نظامی حزب‌الله با اطلاع آمریکا/ ایران همچنان تشنه باران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره، بدون دیکته شرایط/ ترور فرمانده نظامی حزب‌الله با اطلاع آمریکا/ ایران همچنان تشنه باران

این صد و سی و چهارمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
محققان اعلام کردند

کودکان پس از مشاهده تبلیغات بیشتر خوراکی می‌خورند

بر اساس تحقیق جدید، فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند.

کد خبر: ۱۸۴۱۳۴
۱۸:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۴

کودکان پس از مشاهده تبلیغات بیشتر خوراکی می‌خورند

دیدارنیوز: تبلیغات خوراکی‌های ناسالم تأثیر زیادی بر رفتار غذایی کودکان و افزایش مصرف کالری‌های روزانه آنها دارد.

به نقل از دیجیاتو، نتایج تحقیق جدیدی که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شده، نشان می‌دهد فقط ۵ دقیقه مشاهده تبلیغات هله‌هوله‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌تواند باعث شود کودکان در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند. این تحقیق نشان می‌دهد تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف ازجمله شبکه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها، به افزایش مصرف کالری منجر می‌شوند.

براساس گزارش «Independent»، این یافته‌ها هنوز در ژورنال علمی داوری و منتشر نشده‌اند و به‌صورت مقدماتی در کنگره اروپایی چاقی ارائه شده‌اند، اما محققان می‌گویند کودکان ۷ تا ۱۵ ساله که ۵ دقیقه تبلیغات غذا‌های حاوی چربی، شکر یا نمک زیاد (HFSS) را مشاهده کردند، در روز متوسط ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کردند.

تأثیر تبلیغات خوراکی‌های ناسالم بر رفتار غذایی کودکان

این یافته نگران‌کننده تأثیر گسترده تبلیغات خوراکی ناسالم بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. این تحقیق هنوز در مجله‌ای علمی منتشر نشده، اما نتایج اولیه آن بر لزوم اعمال مقررات سختگیرانه‌تر درباره تبلیغات هله‌هوله‌ها برای کودکان تأکید دارد.

نویسنده اصلی این پژوهش، پروفسور «اما بویلند»، از دانشگاه لیورپول گفت: «حتی قرارگرفتن کوتاه‌مدت در معرض تبلیغات غذا‌های پرچرب، پرنمک و پرشکر می‌تواند منجر به مصرف کالری اضافی و احتمال افزایش وزن شود، به‌ویژه در کودکانی که به تبلیغات حساس‌ترند و الگو‌های غذایی‌شان تأثیر زیادی بر سلامت بلندمدت آنها دارد.»

این تحقیق شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود. تحلیل‌ها نشان دادند بعد از مشاهده تبلیغات HFSS، کودکان بیشتر میان‌وعده (۵۸.۴ کالری اضافی)، بیشتر ناهار (۷۲.۵ کالری اضافی) و درکل بیشتر غذا می‌خوردند. کودکانی که شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، نیز «واکنش‌پذیری بیشتری» به تبلیغات غذا نشان دادند.

دولت بریتانیا از اکتبر (مهر) امسال، ممنوعیت تبلیغات خوراکی ناسالم برای کودکان را اعمال خواهد کرد. این محدودیت تبلیغات غذا یا نوشیدنی‌های ناسالم در تلویزیون از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۹ شب و تبلیغات پولی آنلاین در هر زمان را پوشش می‌دهد. تبلیغات در بیلبورد‌ها و سایر تبلیغات فضای باز تحت‌تأثیر این تغییرات قرار نمی‌گیرد.

این تحقیق نشان‌دهنده تأثیر زیادی است که تبلیغات خوراکی‌های ناسالم بر رژیم غذایی کودکان دارد. ازآنجاکه تبلیغات HFSS باعث افزایش مصرف کالری و درنهایت افزایش وزن می‌شود، لزوم وضع محدودیت‌ها و مقررات سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از این نوع تبلیغات به‌ویژه برای کودکان ضروری به نظر می‌رسد. این تحقیقات همچنین اهمیت نظارت بیشتر بر نحوه تبلیغات غذا‌های ناسالم و تلاش برای کاهش اثرات منفی آن بر سلامت کودکان را برجسته می‌کند.

ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۰۵ آذر
امروز چهارشنبه ۰۵ آذر
امروز چهارشنبه ۰۵ آذر
امروز چهارشنبه ۰۵ آذر