تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تایید واکسن کرونا برای کودکان در اتحادیه اروپا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا (EMA) اعلام کرد: تزریق واکسن کروناویروس فایزر برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله مورد تایید است.

کد خبر: ۹۳۴۲۲
۱۱:۵۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

تایید واکسن کرونا برای کودکان

دیدارنیوز ـ این اولین واکسن تایید شده کروناویروس برای این گروه سنی در اتحادیه اروپاست.

اکنون هر یک از کشور‌های عضو این اتحادیه باید تصمیم بگیرند که آیا تزریق این واکسن برای کودکان مناسب است یا خیر. در آلمان به تزریق این واکسن برای کودکان چراغ سبز نشان داده شده است.

پیشتر ایالات متحده و کانادا تزریق واکسن فایزر را برای نوجوانان تایید کرده بودند.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، رئیس استراتژی واکسن آژانس دارویی اتحادیه اروپا گفته است که کودکان گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال به تزریق دو دُز از واکسن با فاصله حداقل سه هفته‌ای نیاز دارند.

این خبر درحالی منتشر شده که اخیرا سازمان جهانی بهداشت (WHO) به کشور‌ها تاکید کرده است افراد آسیب پذیر و در معرض خطر قبل از کودکان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند.

سازمان جهانی بهداشت در این بیانیه از دولت‌ها خواست تا از واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری کووید-۱۹ پیش از تزریق واکسن به افراد مسن و در معرض خطر خودداری کنند.

این درخواست سازمان جهانی بهداشت پس از آن مطرح شد که کانادا تزریق واکسن فایزر به کودکان را تایید کرد و سایر کشور‌های ثروتمند نیز قرار است این روند را دنبال کنند.

دکتر "کیت اوبراین"مدیر ایمن سازی و واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت گفت: لازم است اولویت بندی تزریق واکسن به گونه‌ای باشد که گروه‌های بیشتر آسیب پذیر در تمامی کشور‌ها پیش از آغاز واکسیناسیون گروه‌های کم خطر در برابر بیماری کووید-۱۹ مصون شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی