تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مصرف برق ادارات دولتی چقدر است؟

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به آغاز مدیریت و کنترل مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در وزارت نیرو و شرکت‌های زیر مجموعه، سهم مصارف سرمایشی از پیک شبکه را بسیار غیرمنطقی و حدود ۲۷ هزارمگاوات ذکر کرد که ۵ تا ۶ هزارمگاوات آن به دستگاه‌ها و ادارات دولتی اختصاص دارد و تا ۵۰ درصد آن قابل مدیریت است.

کد خبر: ۸۸۹۲۹
۱۳:۲۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

همایون حائری مصرف برق ادارات دولتی

دیدارنیوز ـ همایون حائری در جلسه مدیریت بار ادارات با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و محدودیت نیروگاه‌های آبی، حداکثر توان قابل تامین شبکه در پیک تابستان را ۵۶ هزارو ۶۰۰ مگاوات عنوان کرد و گفت: گرمای زودرس و قرار داشتن واحد‌های حرارتی در برنامه تعمیرات سالانه نیروگاه‌ها از دلایل افزایش استفاده از ذخایر آبی برای تولید برق است.

وی توان قابل تامین امسال را در مقایسه با پیک ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاواتی تابستان ۹۹ نیز ناکافی دانست و با توجه به رشد صنایع و پیوستن یک میلیون مشترک جدید، از جمله قابلیت‌های صنعت برق برای متوازن سازی توان تولید و مصرف در تابستان ۱۴۰۰ را مدیریت بار و مصرف انرژی عنوان کرد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بابیان اینکه روش‌های مدیریت سیستم‌های سرمایشی به شرکت‌ها و سازمان‌های تحت پوشش بخش برق اعلام شده، از عزم وزارت نیرو برای گسترش این اقدام به سایر سازمان‌ها و ادارات دولتی خبر داد، بر اساس این برنامه صنعت برق کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق سیستم‌های سرمایشی در ساعات اداری و محدود شدن مصرف تا سقف ۱۰ درصد بعد از ساعات اداری را از طریق شرکت توانیر و با مسوولیت مدیران عامل شرکت‌های توزیع، با قطعیت بالا، پایش و کنترل می‌کند.

طبق اعلام توانیر، حائری با ابراز امیدواری نسبت به تغییر رفتار مصرفی مشترکان در آغاز فصل گرما و نهادینه شدن اقدامات صنعت برق تصریح کرد: سیستم‌های اتوماسیون و مراکز پایش که هوشمندانه و بر مبنای ضرورت‌ها ایجاد شده، در اولویت کار ما قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با تعامل و همگرایی، تابستان پیش رو را با حداقل مشکلات پشت سر بگذاریم.

تعامل با مسوولان استانی، تداوم طرح تعدیل روشنایی معابر با قابلیت ۵۰۰ مگاوات پیک سایی، شناسایی مراکز تولید رمز ارز و بهره گیری از دیزل ژنراتور‌های موجود در مناطق از دیگر نکات مورد تاکید معاون وزیر نیرو در این مانور بود.

تعریف ۴۰ برنامه برای رویارویی با فصل گرما در صنعت برق

همچنین محمدحسن متولی زاده - مدیرعامل توانیر گرمای زودرس و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی را از مهمترین چالش‌های امسال عنوان و اظهار کرد: این مساله اجرای زود هنگام برنامه‌های صنعت برق را ناگزیر ساخته و در این ارتباط ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم شده که با امضای معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه به تفکیک وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی تقسیم کار شده و مسوولیت‌های هر یک از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در این ارتباط ابلاغ می‌شود، گفت: در این برنامه ها، سقف پاداش‌ها جهت اختصاص به مشترکان و یا سایر اولویت‌های استان تعیین شده که به استانداران اعلام می‌شود.

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، ادارات باید در اولویت نخست برنامه‌های مدیریت مصرف باشند و این اقدام را باید از خودمان شروع کنیم و موضوع سیستم‌های سرمایشی و روشنایی در ادارات باید با جدیت دنبال شود.

متولی زاده تصریح کرد: این روش هم در ادارات شرکت‌های زیر مجموعه و هم در سایر بخش‌ها مثل اتاق فرمان پست‌ها باید اجرا و به جد از استفاده از سیستم‌های سرمایشی خودداری شود.

وی مکاتبه با مراکز حساس و بیمارستان‌ها برای اطمینان از آمادگی دیزل ژنراتور‌های این مراکز را ضروری دانست و با اشاره به طراحی بروشور‌های اطلاع رسانی جهت رعایت الگوی مصرف برق به مشترکان، بر لزوم هماهنگی در اطلاع رسانی به مردم تاکید کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی