تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

بایدن وضعیت در مرز جنوبی آمریکا را "بحران" خواند

رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار از زمان شروع ریاست جمهوری‌اش وضعیت به وجود در ارتباط با ورود مهاجران از مرز جنوبی کشورش را "بحران" خوانده و از اقدامات دولتش در زمینه لغو برخی سیاستهای مهاجرتی دفاع کرد.

کد خبر: ۸۷۰۸۹
۱۱:۱۷ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰

بایدن وضعیت در مرز جنوبی آمریکا را

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تا کنون از "بحران" خواندن وضعیت به وجود آمده در ارتباط با افزایش چشمگیر تعداد مهاجران در مرز جنوبی کشورش که تنها در ماه مارس به ۱۷۲۰۰۰ برخورد رسید، خودداری کرده و به جایش از آن به عنوان "چالش" یاد کرده و سیاستهای مهاجرتی و استردادهای سختگیرانه دولت دونالد ترامپ را مقصر وضعیت اعلام کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی خطاب به خبرنگاران بعد از گلف بازی کردن در روز شنبه گفت: ما قرار است تعداد (پذیرش پناهجویان) را افزایش دهیم. مشکل این است که بخش مربوط به پناهجویان منجر به تشدید بحرانی که با افراد جوان سر از مرز ما در آورده، می‌شود. ما نمیتوانستیم همزمان دو کار را انجام دهیم. اما حالا ما میخواهیم تعداد را افزایش دهیم.

ماه گذشته میلادی آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا به مردم کشورش اطمینان داد، "زنان و مردان مشغول به کار در وزارت امنیت داخلی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته کار می‌کنند تا تضمین کنند ما بحرانی در مرز نداشته باشیم و چالش را مدیریت کنیم."

با این حال منتقدان مقصر این بحران را سیاستهای مهاجرتی جو بایدن در زمینه تشویق پناهجویان به در پیش گرفتن سفر به سمت شمال، اعلام کرده و در این خصوص به رکورد بالای تعداد مهاجران، مملو از جمعیت شدن تاسیسات و تصاویر هشداردهنده از مرز اشاره کردند.

روز جمعه زمانی که بایدن با امضای یک حکم ریاست جمهوری اضطراری سقف پذیرش پناهجویان برای سال مالی ۲۰۲۱ را ۱۵۰۰۰ نفر تعیین کرده و در قبال توزیع منطقه‌ای پذیرش شدگان تنظیماتی را اعمال کرد، در وضعیتی بغرنج با اعضای حزبش قرار گرفت. این همان عدد تعیین شده ازسوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق است.

ماه فوریه بایدن اعلام کرده بود که این محدودیت برای سال مالی ۲۰۲۲ به ۱۲۵۰۰۰ افزایش خواهد یافت. او همچنین بیان داشت که با کنگره بر سر "پیش پرداخت" برای این رقم همکاری خواهد کرد. در این میان آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به کنگره توصیه کرد که این سهمیه برای سال مالی جاری به ۶۲۰۰۰ تا افزایش یابد.

برخی دموکراتهای برجسته شدیدا با انجام این اقدام از سوی دولت مخالفت کرده و این ارقام را علنا و با اتفاق نظر "غیرقابل قبول" خوانده‌اند.

کاخ سفید چند ساعت بعد از آن از سقف تعیین شده برای پناهجویان دست برداشته و رسانه‌ها را مقصر به وجود آمدن "سردرگمی" خوانده و متعهد به افزایش تعداد پناهجویان تا اواسط ماه آینده میلادی شد. جن ساکی، سخنگوی دولت آمریکا گفت حالا که اصلاحات در زمینه پذیرش پناهجویان عملی می‌شوند تا اواسط ماه مه نتیجه بازبینی در محدودیت اعمال شده مشخص خواهد شد.

او اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا در ضمن نهایی ساختن نتیجه با درخواست‌ها برای اقدام فوری به منظور لغو سیاست ترامپ که باعث ممنوع ساختن پناهجویان از بسیاری از مناطق کلیدی شد و همچنین از سرگیری پروازها از آن مناطقه در عرض چند روز مواجه شد. دستور فعلی این کار را عملی کرد.

او گفت: با انجام شدن این موضوع، ما انتظار داریم که رئیس جمهور آمریکا برای مابقی سال مالی جاری تا ۱۵ مه اقدام به تعیین یک سقف نهایی افزایش یافته برای پذیرش پناهجویان کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی