تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

گزارش زنده از کشتی قهرمانی آسیا؛ سه فینالیست ایران در ۵ وزن اول

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از امروز صبح در آلماتی قزاقستان آغاز شده است و تیم ملی ایران مدعی نخست قهرمانی در ۵ وزن نمایندگان خود را به روی تشک فرستاده است.

کد خبر: ۸۶۸۹۳
۱۱:۵۳ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۰

زنده از کشتی قهرمانی آسیا؛ شروع خوب ایران در قزاقستان

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز و با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم در شهر آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است. پیش از این فرنگی کاران ایرانی توانستند قهرمانی خود را با کسب ۴ مدال طلا ثبت کنند و حالا نوبت به آزادکاران رسیده که در آلماتی یک بار دیگر قهرمانی قاره کهن را جشن بگیرند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور اول مقابل روزگلدی سیداف از ترکمنستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. او در دور بعد به مصاف محمد بیلال از پاکستان رفت و با کسب نتیجه ۳ بر صفر از سد این حریف سخنکوش گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ کریم حوجاکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد وی در دور بعد به مصاف علی بیک عثمان اف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی دور دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل کاران از هند مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس حضور در گروه بازنده‌ها را بدست آورد. 

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر از سد ریوکی یوشیدا از ژاپن گذشت. وی در دور بعد مقابل سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۴ بر ۱۰ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز علی شعبانی در دور اول استراحت کرد و در دور دوم به مصاف وون مین سئو رفت و با حملات پی در پی توانست ۱۱ امتیاز بگیرد و حریف بخت برگشته را ضربه فنی کند.

 

حسینی حذف شد

با توجه به شکست کاران کشتی‌گیر هندی وزن 70 کیلوگرم در مقابل کشتی‌گیر قزاق، امیر حسین حسینی از حضور در گروه بازنده‌ها باز ماند و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. 4 کشتی‌گیر دیگر ایران به نیمه نهایی راه یافتند. 

 

سرلک به فینال رفت

علیرضا سرلک کشتی‌گیر لرستانی وزن 57 کیلوگرم با پیروزی 5 بر یک مقابل تاکه‌شیتا از ژاپن به فینال این وزن رسید.

قیاسی اسیر اوتوگورو

در 65 کیلوگرم مسابقه حساس در نیمه نهایی بین مرتضی قیاسی و اوتوگورو قهرمان سال قبل جهان از ژاپن انجام شد و کشتی‌گیر لرستانی با وجود تلاش بسیار نتوانست از سد کشتی‌گیر ژاپنی بر آید. اوتوگورو با سرعت خیره‌کننده و زیرگیری‌های عالی توانست با نتیجه 8 بر 2 از قیاسی ببرد و به فینال برسد. قیاسی باید در مسابقه رده‌بندی مسابقه بدهد. 

سوادکوهی، دومین فینالیست

در نیمه نهایی وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در برابر یوسربایف از قزاقستان قرار گرفت و سه دقیقه اول این کشتی با جدالی نفسگیر همراه بود. ابتدا این کشتی‌گیر قزاق بود که با بیرون راندن سوادکوهی یک امتیاز گرفت اما سوادکوهی کمی قبل از پایان سه دقیقه حریف را خاک کرد و دو بر یک جلو افتاد. در سه دقیقه دوم باز هم یوسربایف یک امتیاز گرفت اما سوادکوهی خیلی زود با یک خاک و بارانداز 6 بر 2 جلو افتاد. سوادکوهی با کسب دو امتیاز دیگر، اندوخته‌اش را به امتیاز 8 رساند تا با خیالی آسوده کشتی را اداره کند. با این پیروزی سوادکوهی نیز به فینال رفت. 

شعبانی هم فینالیست شد

در وزن 97 کیلوگرم نیز علی شعبانی در عرض کمتز از 10 دقیقه توانست حریف هندی خود را با 10 امتیاز برتری ضربه فنی کند و به عنوان سومین فینالیست ایرانی راهی پیکار نهایی شود.

اسامی فینالیست های پنج وزن نخست به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: علیرضا سرلک (ایران) – راوی کومار (هند)
65 کیلوگرم: تاکوتو اتوگورو (ژاپن) – باجرانگ (هند)
70 کیلوگرم: سیرباز تالگات (قزاقستان) – سراج الدین حسن اف (ازبکستان)
79 کیلوگرم: علی سوادکوهی (ایران) - بیونگ مین گانگ (کره جنوبی)
97 کیلوگرم: علی شعبانی (ایران) – علیشیر یرگالی (قزاقستان)

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی