تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

دلیل گرانی و مشکلات بازار مرغ از نظر مجلس

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس رانت ناشی از اختصاص ارز۴۲۰۰ تومانی را از دلایل وضعیت بازار مرغ در کشور عنوان کرد و گفت: یک مرغدار برای تولید یک کیلو گوشت ۴۵ روز زحمت می‌کشد، اما یک دستگاه تریلر نهاده دامی پنج میلیارد تومان سود دارد و همین امر یکی از دلایل مشکلات موجود در بازار است.

کد خبر: ۸۵۲۸۳
۱۳:۱۴ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

دلیل گرانی و مشکلات بازار مرغ از نظر مجلس

دیدارنیوز ـ سیدجواد ساداتی نژاد در نشست علنی امروز -سه شنبه-درباره تأمین و توزیع نهاده‌های دامی و بررسی وضعیت بازار مرغ گفت: در ابتدای انقلاب در تولید برخی اقلام اساسی دچار مشکل بودیم، اما با تلاش‌های بسیار زیاد از سوی تولیدگنندگان در چهل سال گذشته به شرایط مطلوبی رسیدیم به طوری که سالانه ۲ و نیم میلیون تن تولید مرغ در کشور داریم و در ردیف صادر کنندگان مرغ به سایر کشور‌ها هستیم. 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: چه اتفاقی در این حوزه رخ داده است که تلاش ملی برای تولید مرغ اینگونه به صف‌های طولانی خرید مرغ تبدیل شده است. واردات ۵۰ هزار تن مرغ، برای تامین کمبود مرغ کشور ناشی از ناکارآمدی مدیریت در کشور است و باید دید در این امر چه کسانی مقصر هستند؟

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل، تصمیمات غیرکارشناسی رئیس جمهوری، عدم نظارت وزارت کشور، تصمیمات غیرفنی و نقص نظارت وزارت صمت، تصمیمات غیرصحیح وزارت جهاد کشاورزی و عدم تامین ارز مورد نیاز توسط بانک مرکزی را پنج دلیل وضعیت پیش آمده در بازار مرغ عنوان کرد.

وی وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی و فساد و رانت موجود در آن و ناتوانی دستگاه‌های ذی‌ربط را از علل این آشفتگی در بازار عنوان کرد و گفت: تفاوت قیمت ۱۴ هزار تومانی سویا در بازار به هر حال فساد ایجاد می‌کند.

ساداتی نژاد اضافه کرد: یک مرغدار ۴۵ روز زحمت می‌کشد و می‌خواهد هزار تومان برای یک کیلو مرغ سود کند، اما یک تریلر نهاده ۵میلیارد تومان سود دارد این فساد و رانتی که به وجود می‌آید ناشی از ارز ۴۲۰۰ تومانی است و نتیجه آن اتفاقاتی است که خود را به صورت کمبود مرغ نشان می‌دهد.

وی گفت: علیرغم نظر کمیسیون کشاورزی و متخصصین در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاد‌های دامی در سال ۱۴۰۰، با اصرار دولت نهایتا اصلاحیه کمیسیون تلفیق که ارز ۴۲۰۰ را حذف کرده بود، برگشت خورد و مجددا ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نهاد‌های مورد تایید قرار گرفت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: قیمت مرغ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی