تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

حسین ملکی، عکاس سینما درگذشت

حسین ملکی؛ بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینما صبح امروز (شنبه ۱۴) فروردین براثر بیماری از دنیا رفت.

کد خبر: ۸۴۹۰۰
۱۴:۳۲ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰

حسین ملکی، عکاس سینما درگذشت

دیدارنیوز ـ حسین ملکی عضو انجمن عکاسان ایران که در سالیان اخیر از بیماری کبدی رنج می‌برد صبح امروز (شنبه ۱۴) فروردین دار فانی را وداع گفت.

وی متولد سال ۱۳۲۰ در تهران بود و کارش را با عکاسی فیلم در سینما آغاز کرد و بعد از آن سراغ فیلمبرداری رفت، اگرچه در فیلم‌های سینمایی زیادی هم به عنوان بازیگر حضور داشت.

حسین ملکی که امروزه به عنوان فیلمبردار شناخته می‌شود، کارش را در سینما از سال ۱۳۳۸ به عنوان عکاس فیلم آغاز کرد. وی به موازات عکاسی، به بازیگری نیز پرداخت و هرچند در اکثر فیلم‌هایی که عهده دار عکاسیشان بود، ایفای نقشی را هم به عهده می‌گرفت، اما همواره، در پیش از انقلاب، به عنوان عکاس فیلم شناخته می‌شد.

وی فیلمبرداری را با فیلم سینمایی نیاز، به کارگردانی داوود نژاد در بعد از انقلاب شروع کرد و به سرعت در این حرفه متمرکز شد و علاوه بر فیلم‌های سینمایی، چند سریال از جمله جستجو در شهر و محاکمه را نیز فیلمبرداری کرد. 

او همچنین در بندر مه آلود، تله، سالاد فصل به عنوان مدیر فیلمبرداری فعالیت داشت و در فیلم‌های سناتور، تاراج، شیر سنگی، ترن، جوانمرد، جاده قدیم، قسم و نیز سریال بچه مهندس نیز بازی کرده بود.

انجمن صنفی عکاسان سینما با پیامی درگذشت این عکاس پیکسوت سینما را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: «درروز‌های آغازین بهار، خبردرگذشت حسین ملکی هنرمند و عکاس با سابقه فیلم و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران، متاثرکننده است. او که سال‌ها با علاقه‌ای وصف ناپذیر در سینما خدمت کرد و وجودش همواره دلگرمی بزرگی برای همکارانش بود. بدون شک جای این مرد کاردان با لبخند‌های همیشگی‌اش درسینما خالی خواهد بود. انجمن صنفی عکاسان سینما درگذشت یار و همکار پیشکسوت خود را تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر آرزو می‌کند. یادش گرامی»

منبع: ایرنا
برچسب ها: عکاسی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی