تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بیشتر پرستاران بخش‌های کرونایی، ICU و اورژانس واکسینه شدند

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره روند واکسیناسیون پرستاران بیان کرد: بیشتر پرستارانی که در بخش icu، اورژانس یا در بخش‌های ریفرال کرونا بودند با واکسن روسی واکسینه شدند.

کد خبر: ۸۳۴۵۷
۰۹:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
بیشتر پرستاران بخش‌های کرونایی، ICU و اورژانس واکسینه شدند
 
دیدارنیوز - «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره واکسینه شدن پرستاران  توضیح داد: در حوزه پرستاران، پرستارانی که در بخش icu، اورژانس یا در بخش‌های ریفرال کرونا بودند، اکثرا توسط واکسن روسی واکسینه شدند و کارشان انجام شده است. 

وی درباره ممنوعیت حضور پرستاران باردار در بخش‌های ریفرال و کرونایی گفت: ابلاغیه در اسفند ۱۳۹۸ به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده که در یک بند گفته شده پرستارانی که‌ پرمخاطره هستند را از این بخش دور کنند؛ همچنین گفته شده پرستارانی که داروهای شیمی درمانی مصرف می‌کنند، پرستاران باردار و پرستاران شیرده نیز از اینگونه بخش‌های حساس خارج شوند و این برنامه در حال اجرا در کل دانشگاه‌ها است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به دو پرستار بارداری که به علت ابتلا به کرونا درگذشتند، گفت: دو پرستار فوت شده با توجه به احساس مسئولیتی که نسبت به شغل خود و بیماران داشتند به اصرار خود در بیمارستان مانده بودند.

حضرتی در ادامه تصریح کرد: در هر صورت تلاش شد که آنها را از بخش‌های ریفرال و بیمارستان‌های ریفرال دور نگه داشته شوند اما متاسفانه کرونا چیزی نیست که محدود به بیمارستان و بخش‌های آن باشد. همانطور که می‌دانید کرونا می‌تواند از سطح جامعه، مردم، خانواده و هر فرد دیگری منتقل‌ شود. اینها همه در صورتی است که ما دقیقا همین موضوع را در اسفند ۱۳۹۸ به محض این که کرونا شروع شد به کلیه دانشگاه‌ها ابلاغ کردیم. 

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که کلیه پرستاران تا چه زمانی واکسینه خواهند شد؟ گفت: معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این اقدام چند فاز تعیین کرده و ما نیز بر اساس همین فازها و پروتکل‌‌ها جلو می‌رویم.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی