تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خوزستان سرانجام قرنطینه شد؛ یک بار دیگر خط مقدم!

"استان خوزستان قرنطینه شد" این مهمترین خبر کرونایی شنبه پانزدهم اسفند ماه بود که از سوی قاسم سلیمانی استاندار خوزستان اعلام شد، تعطیلی و قرنطینه این استان هفته‌ها محل مناقشه بود.

کد خبر: ۸۳۴۲۷
۱۷:۴۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

خوزستان سرانجام قرنطینه شد؛ یک بار دیگر خط مقدم!

دیدار نیوزـ سرویس سبک زندگی: بیش از چهل روز است که زنگ خطر اوج گیری موج چهارم کرونا احتمالا با ویروس جهش یافته که برخی آن را به نام کرونای انگلیسی می‌شناسند به صدا درآمده است. این زنگ خطر از جنوب ایران و در خوزستان به صدا درآمد تا این استان به شدت درگیر موج همه‌گیری کرونا شود. 

 از دو هفته پیش تا امروز هم دعوای جدی سر تعطیلی و قرنطینه این استان بین مسوولان استانی و کشوری شکل گرفت تا جاییکه پای نمایندگان مجلس هم به میدان دعوا و اختلاف باز شد، اما هیچ تصمیم جدی مبنی بر تعطیلی یا قرنطینه منتشر نشد تا امروز (شنبه پانزدهم اسفند) که استاندار خوزستان تصمیم گرفت که برای جلوگیری از ابتلای بیشتر و بالا رفتن آمار مرگ و میر قرنطینه کردن را پیش بگیرد و در خبری اعلام کند که ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از استان خوزستان ممنوع و ورود به شهر‌های قرمز و خروج از شهر‌های قرمز به صورت درون‌استانی ممنوع است.

از طرف دیگر سخنگوی ستاد مقابله با کرونا خوزستان هم گفت که ادارات غیر ضروری از فردا تا پایان سال با ظرفیت ۱۰ درصد مشغول به کار می‌شوند. با این روند انتظار می‌رود این استان پیش از آغاز سال ۱۴۰۰ کمی از بحران فاصله بگیرد، البته اگر که تمام این سخت‌گیری‌ها و تمهیدات قرنطینه به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

 

فاصله بستری شدن تا فوت ۲۴ ساعت!

همین دیروز بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مصاحبه‌ای گفت: فاصله بستری تا فوت در یک سوم از بیماران خوزستانی به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است.

فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با صدا و سیمای خوزستان در خصوص جان‌باختگان کرونایی استان خوزستان، اظهار کرد: از ۲۰ بهمن‌ماه تا ۱۲ اسفندماه امسال، پرونده موارد فوتی کرونایی مورد بررسی قرار گرفت و معلوم شد که از این فوتی‌ها، یک سوم کمتر از ۲۴ ساعت که در بیمارستان بودند، فوت کردند.

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حدود ۷۰ درصد این افراد به محض ورود به اورژانس، فوت شده‌اند؛ آماری که بسیار  هولناک به نظر می‌رسد.

 

تعطیل کردن یا نکردن مساله این بود ...

۹ اسفند ماه در گزارش خوزستان در تلاطم کرونا؛ نه مسئولان به قرنطینه به این موضوع اشاره شد که استان خوزستان به دلیل شرایط بحرانی نیاز به تعطیلی و قرنطینه دارد در همان مطلب سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفتگو با دیدار به تشکیل جلسه‌ای به دستور رئیس جمهور با حضور نمایندگان وزارت خانه‌های بهداشت و کشور اشاره کرد و گفت: نتیجه این جلسه تکلیف استان خوزستان را برای قرنطینه روشن می‌کند.

او در توضیح بیشتر گفته بود: از صبح روز دوشنبه چهارم اسفند پیگیر اجرای محدودیت‌های لازم برای استان خوزستان از سوی رئیس جمهور بودیم که ایشان اجرای این دستورالعمل را منوط به برگزاری جلسه‌ای با اعضای تصمیم گیرنده دانستند و از این رو دستور برگزاری جلسه مذکور را صادر کردند.

اعلام قرنطینه در خوزستان اما بیش از ده روز طول کشید تا در نهایت شدت بحران همه مسئولان را متقاعد کند که چاره‌ای جز تعطیلی کامل و قرنطینه برای مهار این غول سرکش و بیرحم وجود ندارد. خوزستان حالا در قرنطینه است و البته که نباید تنها بماند. توجه هر چه بیشتر مسئولان کشوری و البته همکاری مردم این استان است.

خوزستان یک بار دیگر خط مقدم است. خط مقدم جبهه ایران در مقابل کرونا...

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی