تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

علی کریمی و برنامه‌هایش برای انتخابات فدراسیون فوتبال

علی کریمی وارد مناظره با رقبایش در انتخابات فدراسیون فوتبال نمی‌شود و قصد دارد در فضای مجازی برنامه‌هایش را ارائه کند. آیا این شیوه متفاوت او را به ریاست فدراسیون می‌رساند؟

کد خبر: ۸۲۵۹۸
۱۵:۱۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
علی کریمی و تاکتیک دریبل رقبا بدون توپ!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: فقط یک هفته مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال و به نظر می‌آید رقبای انتخاباتی در روز‌های باقی‌مانده باید بیشترین تحرک و جنب و جوش را از خود نشان دهند تا بتوانند آرای لازم برای نشستن بر صدر فدراسیون را کسب کنند. در عین حال ترکیب متفاوت و رنگارنگ نامزد‌های صندلی ریاست، منجر به رفتار‌های متنوع و بعضا غیرعادی شده است. البته از قبل هم مشخص بود که مجمع آتی، خط مشی و عملکرد متفاوتی نسبت به مجامع انتخاباتی در دو دهه اخیر داشته باشد، اما به نظر می‌آید در این دوره سورپرایز‌های بزرگی در انتظار فوتبال ایران باشد.

مشخصا باید به علی کریمی به عنوان مشهورترین نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرد که در فعالیت‌های انتخاباتی‌اش هم شبیه به زمانی که پا به توپ بود یا حتی بازی بدون توپ می‌کرد، عمل می‌کند! در شرایطی که سه نامزد دیگر برای حضور در برنامه تلویزیونی اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌خواهند برنامه‌های خود را در یک برنامه ضبط شده و احتمالا پاستوریزه به اطلاع عموم برسانند، جادوگر فوتبال ایران نه تنها در این برنامه حاضر نمی‌شود که حتی به برنامه‌های هم‌اندیشی دیگر هم «نه» گفت است.

علی کریمی در نامه‌ای به شبکه ۳، صراحتا اعلام کرده که چنین برنامه‌ای در فاصله کوتاه تا انتخابات هیچ تاثیری بر فوتبال ایران نخواهد داشت و او هم در برنامه‌ای مخصوص به خودش در فضای مجازی دیدگاه‌ها و برنامه‌هایش را اعلام خواهد کرد. به هر حال از نگاه
علی کریمی به دنبال فانتزی‌ترین و غیرسیاسی‌ترین مدل از رقابت انتخاباتی است. او در زمینی سفت و سنگلاخ، همچنان برای هواداران فوتبال، بازی می‌کند
بسیاری از کارشناسان و رسانه‌ها، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان بازتابی از آراء مردمی را برای این مجمع نخواهد داشت و در واقع چیدمان اعضای مجمع و افراد صاحب رای که عموما نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را نمایندگی می‌کنند، چنین اجازه‌ای به نمایندگان نخواهد داد که بتوانند از جمع هواداران پرشمار فوتبال رای اعتماد بگیرند.
 
 
 
بیشتر بخوانید: علی کریمی؛ سلطان دریبل یا غریبه بزرگ انتخابات 

به عبارت دیگر مجمع فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که شبیه به یک سیستم اُلیگارشی است و فقط در ظاهر به صندوق رای و شیوه مرسوم دموکراتیک شباهت دارد. سویه رفتار علی کریمی و تفاوتی که او نسبت به بقیه نامزد‌ها برای خود قائل شده نیز به نوعی منبعث از همین تلقی از ترکیب مجمع دارد. در واقع علی کریمی به جای لابی‌گری با فراکسیون‌هایی که مجمع را تشکیل‌دهند، سعی دارد نظرات و ایده‌های خود را برای مردم عادی بیان کند در حالی که اساسا مردم کوچه و خیابان و علاقمندان فوتبال حتی یک رای نیز در این انتخابات ندارند.

به نظر می‌آید علی کریمی دانسته و عامدانه با این تاکتیک قصد دارد نشان دهد که شیوه موجود در انتخاب رئیس فدراسیون ناکارآمد و بیهوده است و در عین حال نیازی به رای اعتماد اکثریت مجمع را نیز در خود نمی‌بیند. او همانطور که سال‌ها برای مردم فوتبال بازی کرده و هنرمندی‌های خود با توپ را برای بالا بردن غرور عمومی به کار گرفته، حالا هم سبکبال و بی‌پروا، ذهنیات خود در زمینه اداره فوتبال در کشور به معرض قضاوت همه خواهد گذاشت و از هر فوت و فنّی که خود صلاح ببیند استفاده خواهد کرد.

تا به حال در هیچ دوره‌ای از مجامع انتخاباتی فوتبال چنین مدلی از رقابت دیده نشده و طبیعتا در مورد توفیق یا شکست شماره ۸ مشهور فوتبال ایران نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد. در شرایطی که سه نامزد دیگر به سختی برای جمع کردن تک تک آرای اعضای مجمع در تلاش هستند و بعضا سفر‌های استانی می‌روند، وعده‌های بزرگ می‌دهند و جلسات متعدد برقرار می‌کنند، علی کریمی به دنبال فانتزی‌ترین و غیرسیاسی‌ترین مدل از رقابت انتخاباتی است. او در زمینی سفت و سنگلاخ، همچنان برای هواداران فوتبال، بازی می‌کند و نتیجه هم برایش مهم نیست. او طرفدار فوتبال زیبا و بی‌کلک است حتی اگر رقبایش اتوبوس‌هایشان را برای جمع کردن رای در مسیر حرکت او پارک کرده باشند.
 
بیشتر بخوانید: شماره ۸ پرسپولیس برگشت، اما تو باور نکن!!

شاید عده قابل توجهی همچنان روح دموکراسی یعنی به دست آوردن آرای بالاتر را مهم‌ترین نقطه اتکا برای انتخاب رئیس فدراسیون بدانند، اما برخی هم هستند که همچنان شیوه انتصابی و رای‌گیری از خواص را روش مناسب‌تری برای اداره یک نهاد ورزشی ملی مثل فدراسیون می‌دانند. به هر حال علی کریمی با شیوه‌ای متفاوت خود را وارد یک رقابت سخت و پر از خدعه و تدبیر کرده و مشخص نیست در ادامه چقدر این روش بازی‌های مرسوم در انتخابات را تغییر دهد. دستکم خط مشی علی کریمی مثل روزگاری که با توپ جادو می‌کرد چندان قابل آنالیز و پیش‌بینی نیست. آیا علی کریمی گل طلایی زندگی‌اش را خواهد زد؟   
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی