تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۲۰ میلیون دلار باج‌خواهی بیت کوینی هکر‌ها از کیاموتورز

از آنجا که خودروسازان به طور فزاینده‌ای از فناوری شبکه‌ای استفاده می‌کنند، حملات هکر‌ها و باج افزار‌ها مدتی است به خطر بزرگی برای اخلال در تجارت آن‌ها تبدیل شده است.

کد خبر: ۸۲۵۱۹
۱۱:۲۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
تهدید ۲۰ میلیون دلاری بیت‌کوینی باج‌افزار از کیا موتورز!

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: بر اساس گزارش برخی رسانه‌های حوزه دیجیتال، گروهی از هکر‌ها به سایت کمپانی کیا موتورز آمریکا حمله کرده و از این خودروساز باج‌خواهی کرده‌اند. بر اساس این گزارش، هکر‌ها خدمات حیاتی، سیستم پرداخت و دسترسی‌هایی که فروشندگان از آن استفاده می‌کنند را خاموش کرده‌اند. جالب‌ترین قسمت ماجرا تقاضایی است که هکر‌ها از کیا دارند؛ آن‌ها برای رمزگشایی داده‌ها درخواست ۴۰۴.۵ بیت‌کوین کرده‌اند که با نرخ فعلی، این تعداد بیت‌کوین معادل ۲۰.۹ میلیون دلار است. اگر کیا در پرداخت این باج دیجیتالی سریع نباشد و تا ۴۸ ساعت اقدام نکند، رقم باج به ۶۰۰ بیت‌کوین یعنی تا حدود ۳۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

یکی از سایت‌های خبری آمریکا نامه تهدید و باج‌خواهی هکر‌ها را به دست آورده و در این نامه آمده است که اگر کیا ظرف سه روز هیچ تلاشی برای تماس با مهاجمان انجام ندهد، بخشی از داده‌های هک شده به اطلاع عموم می‌رسد. البته هکر‌ها اعلام نکرده‌اند که چه جور اطلاعاتی را سرقت کرده یا کدام قسمت آن را می‌خواهند منتشر کنند.

در مقابل واکنش کیا موتورز هم جالب بوده است. خودروساز کره‌ای اعلام کرده که: «ما از اخبار منتشره مبنی بر اینکه کیا مورد حمله باج افزار قرار گرفته، آگاه هستیم. در این زمان و بر اساس جدیدترین اطلاعات، تأیید می‌کنیم که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه کیا یا داده‌های کیا مورد حمله باج افزار قرار دارند، نداریم. البته بخشی از سایت ما در حال حاضر قطع است، اما از مشتریان می‌خواهیم که صبر پیشه کنند تا مشکلات رفع شود. ما به کسی باج نخواهیم داد. کیا موتورز کاملاً بر روی حل این مسئله متمرکز است و مایل است از مشتریان برای صبر مداوم خود تشکر کند.»

از آنجا که خودروسازان به طور فزاینده‌ای از فناوری شبکه‌ای استفاده می‌کنند، حملات هکر‌ها و باج افزار‌ها مدتی است به خطر بزرگی برای اخلال در تجارت آن‌ها تبدیل شده است. به عنوان مثال، باج افزاری در سال ۲۰۱۷ رنو را مجبور کرد تولید خود را به طور موقت در فرانسه متوقف کند و نیسان نیز در آن زمان مجبور به انجام همان کار در انگلیس شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی