تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شهردار تهران: انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تبعات منفی دارد

شهردار تهران گفت: انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر ممکن است یک وجه مثبت داشته باشد، اما وجوه منفی و احتمال بروز سوءاستفاده‌هایی هم خواهد داشت.

کد خبر: ۸۲۰۱۴
۱۸:۰۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

شهردار تهران: انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تبعات منفی دارد

 

دیدارنیوز ـ پیروز حناچی در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران در مناسبت‌های های مختلف، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین مطالبی که هیچگاه نمی‌توان درباره آن به اتفاق نظر رسید زیبایی و زیبایی‌شناسی است چرا که بخشی از آن به سلیقه افراد مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی تلاش خود را در حوزه‌های مختلف از جمله مواردی که به میراث فرهنگی مربوط می‌شود و همچنین درباره مناسبت‌های تاریخی و تقویمی انجام می‌دهد. در راستای این اقدامات یک ویدئومپینگ در سال گذشته برای ابراز همدردی با مردم ووهان چین به دلیل شیوع کرونا انجام شد که نتیجه آن این شد که در شرایط حاد کرونایی آن‌ها بخشی از کمک‌های خود را به ایران ارسال کنند.

شهردار تهران تصریح کرد: درباره "جان پدر کجاستی" نیز ویدئو مپینگی اهدا شد که تقدیر و تشکر مسئولان داخلی و خارجی را در پی داشت. اما ممکن است درباره برخی اقدامات با شما هم نظر باشم چرا که انتظار داریم حد اعلای زیبایی که امکان الگوسازی آن نیز وجود دارد انجام شود.
 
 

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه قرار بود هرچه به پایان سال نزدیکتر شویم تعداد زباله‌گرد‌ها کاهش یابد، اما اینطور نشد و تعداد کودکان متکدی افزایش هم یافته است، گفت: سازماندهی متکدیان بیشتر جزو وظایف سازمان بهزیستی است ضمن اینکه حدود ۹۰ درصد آن‌ها اتباع غیرایرانی هستند. درباره کودکان زباله‌گرد نیز بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم و قرارداد‌های پیمانکاران را تغییر دادیم.

وی افزود: پیش از این جمع‌آوری پسماند از محلات تا ایستگاه‌ها برعهده یک پیمانکار و انتقال آن از ایستگاه‌ها تا آرادکوه برعهده پیمانکار دیگری بود، ولی اکنون قرارداد‌های آن‌ها را یکپارچه کرده‌ایم. علاوه بر این یکی از آیتم‌های ارزیابی شهرداران را وضعیت کودکان زباله‌گرد قرار دادیم. در راستای اقدامات صورت گرفته حدود ۳۰۰ کودک زباله‌گرد کاهش یافته است البته بخشی از این موضوع نیز به شیوه جمع‌آوری زباله‌ها مربوط می‌شود که پیگیر آن هستیم.

حناچی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه بخشی از رد مال شریفی معاون دوره فعالیت قالیباف به شهرداری مربوط می‌شود، اظهار کرد: این فرد در ۱۲ سال مسئولیت خود، مسئولیت رسمی دیگری نداشته و بنابراین آنچه اتفاق افتاده به موضوع دیگری مربوط نیست شهرداری نیز جزو شاکیان پرونده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا در‌های "پادگان ۰۶" به روی مردم باز نشد، گفت: به نظر می‌رسد ارتش قصد دارد موزه‌داری کند، اما به طور کلی اگر اتفاقاتی که می‌خواستیم، رخ ندهد تمام مصوبات این توافق باطل است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره ضعف سیستم اطفاع حریق و ایمنی ساختمان پلاسکو، گفت: پلاسکو یک نقطه عطف در توجه مردم و متولیان پیشگیری و اطفاء حریق بود و در حال حاضر تجهیزات کامل اساسا با قبل از حادثه پلاسکو اصلا قابل مقایسه نیست. البته وضعیت به این معنا نیست که بگوییم اصلا مشکلی وجود ندارد، زیرا حادثه ساختمان سینا اطهر نشان داد که خلا‌های قانونی زیادی وجود دارد.

حناچی ادامه داد: دو هزار پلاک شناسایی شده که می‌توانند خطرساز باشند، اما اگر فهرست آن‌ها را روی سیستم پورتال قرار دهیم لزوما ایمنی بر آن‌ها اتفاق نمی‌افتد و ممکن است یک بازار اقتصادی ایجاد شود تا یک ملک را ارزان‌تر خریداری کنند. مواردی که ناایمن تلقی می‌شود ابلاغ خواهد شد تا طی مهلت قانونی تعیین شده نسبت به اعمال تغییر اقدام شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مخدوش شدن رابطه شهرداری و دولت بعد از موضوع جماران، گفت: رابطه ما با دولت بد نیست و قبل از حادثه جماران افتتاح ایستگاه‌های مترو با رئیس جمهور و همچنین افتتاح بزرگراه شهید نجفی رستگار را با حضور معاون اول رئیس جمهوری داشتیم علاوه بر این رونمایی از قطار ملی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور انجام خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: ممکن است حضور ما در دولت کار را سخت‌تر کند، زیرا با حضور در دولت برخی کار‌ها به صورت محاوره‌ای حل می‌شد و اکنون باید آن را به صورت مکاتبه‌ای حل کرد.

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری درباره ساختمانی در خیابان جمهوری که هیچ ستونی ندارد و روی سازه بتونی نگه داشته شده است، گفت: این ساختمان یک مورد خاص است و به طور کلی مشکلات در همه موارد با مالک ساختمانهاست، اما آن کسی که در معرض خطر قرار دارد باید از این وضعیت مطلع شود، ولی انتشار آن به عنوان یک تیتر ممکن است وجه مثبتی داشته باشد، اما وجوه منفی هم دارد و ممکن است سوءاستفاده‌هایی به وجود آید. اما به طور کلی هر مسیری که لازم باشد برای رفع خطر طی می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه شهرداران باید مسئولیت‌های مهم و اولیه را در هر شهری برعهده داشته باشند و شیوع کرونا اهمیت این موضوع را نشان داد، گفت: در قانون برنامه چهارم این موضوع به عنوان یک وظیفه قید شد که یکسری از اختیارات دولت به نظام محلی واگذار شود، ولی تنها طرح تفصیلی و کتابخانه‌ها واگذار شد.

شهردار تهران ادامه داد: شاید رسما نتوان دستگاه‌هایی که متولی امر هستند یکباره به شهرداری‌ها واگذار کرد، ولی برخی اقدامات به راحتی امکان‌پذیر است به عنوان مثال شهرداری در سازمان آب و فاضلاب سهام دارد و اگر این سهام به ۵۱ درصد برسد عملا چنین اتفاقی رخ داده است بنابراین شاید بتوان از این روش‌ها در تهران و سایر شهر‌ها استفاده کرد.

حناچی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در گذشته اعلام کرده بودید تهران را به رنگ خاکستری می‌بینید اکنون چه نظری دارید؟ گفت: رنگ تهران هنوز خاکستری است، ولی اگر بخواهید تغییر کند شهرداری می‌تواند در این زمینه الگوسازی‌هایی انجام دهد که در برخی نقاط نیز انجام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری با شیوع کرونا نوروز بدی داشت و برای نوروز پیشِ رو چه تدابیری دارید، گفت: کرونا برای همه شهرداری‌های دنیا و بخصوص ما دو معنی کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها را داشته است. در مترو و اتوبوسرانی تعداد مسافران روزانه به کمتر از یک میلیون نفر رسیده در حالی که ظرفیت هر یک از آن‌ها روزانه حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است، اما همچنان با همان ظرفیت درحال کار است این درحالی است که در شرایط کرونایی بسیاری از شهرداری‌ها در کشور‌های دیگر کمک‌های سنگینی از دولت خود دریافت کرده‌اند، اما برای ما چنین امری محقق نشده است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره نامه محرمانه وزارت کشور به قوه قضائیه در خصوص دو شهردار بازداشت شده شهر تهران، گفت: بنده فکر می‌کنم نامه وزارت کشور عمومی است؛ هر یک از شهرداران را به دو سمت صداقت و امانت معطوف می‌کنم و هرکدام از آن‌ها مخدوش شود رابطه ما با یکدیگر قطع خواهد شد. در باره فعالیت دو شهردار تهران سوالات جدی مطرح شده که اگر جواب قانع کننده باشد مشکل برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه حمایت شهرداری از جشنواره فجر چقدر بوده است، گفت: جشنواره فجر فرصتی برای بسط و نشر تولیدات هنری و سینمایی است و یک فرصت ملی و حاکمیتی نیز به شمار می‌آید. در شهرداری تهران سعی می‌کنیم حمایتگر باشیم چرا که این را وظیفه خود می‌دانیم و در این راستا امکاناتمان را در اختیار قرار می‌دهیم و گا‌ها همکاری‌هایی هم می‌کنیم به عنوان مثال درباره آلودگی هوا و ترافیک کلیپ‌هایی در قبال حمایت شهرداری تهران از جشنواره پخش می‌شود که اگر می‌خواستیم سفارش ساخت آن‌ها را بدهیم برایمان گران تمام می‌شد.

شهردار تهران در خصوص پرسش دیگری درباره عملکرد شهرداری تهران درباره مناسبت‌های مذهبی، گفت: ما سعی کرده‌ایم آنچه مردم نسبت درباره آن‌ها حساسیت دارند حساس باشیم؛ سال گذشته جشن‌های پیروزی انقلاب با وفات حضرت فاطمه دو الی سه روز فاصله داشت و ما باید به درستی به این موضوعات می‌پرداختیم، اما به طور کلی وقتی تعداد بیلبورد‌ها از ۶۰۰ مورد فراتر می‌رود این احساس به وجود می‌آید که شهرداری اقدامی انجام داده است.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی