تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

خبرها از واکسن کرونا: واکسن روسی آمد، کوبایی خواهد آمد!

خبر کوتاه بود و موجز؛ واکسن روسی وارد ایران شد؛ واکسنی که هفته‌ها محل اختلاف مسئولان بود حالا بدون توجه به مخالفت‌ها از مسکو به تهران آمد.

کد خبر: ۸۱۴۶۸
۰۸:۴۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
پرواز مسکو به تهران به زمین نشست؛ واکسن کرونا وارد شد
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام : بازار واکسن کرونا این روزها داغ داغ است و هر کشوری که در یکسال گذشته ادعای تولید آن را داشته این روزها برای اینکه بتواند محصول خود را به یک کشور و حتی چند کشور بفروشد حسابی در حال تبلیغ است و از مزایا و محاسن محصول خود می‌گوید.

در ایران هم بازار رقابت بر سر تولید واکسن کرونا طوری داغ است که هر لحظه منتظری که "ته بگیرد" از بس تولیدکنندگان با دلیل یا دلایل مختلف تلاش می‌کنند هر طور شده هیزم بیشتری در آتش میدان رقابت بریزند.

اما اینکه بالاخره کدام یک از این رقیبان گوی سبقت را از دیگری برباید و برنده بازی باشد هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد خیلی هم فرقی نمی‌کند کدامشان محصول خود را به بازار می‌دهند چون بالاخره همه‌شان اعضای یک پیکرند! و به اصطلاح عامیانه جیب من و تو ندارد که...
 

بیشتر بخوانید:تداوم جدال بر سر واردات واکسن روسی

خوش آمد گویی به واکسن کرونای روسی ...

در حالی‌که آن سوی بازار صحبت سر واکسن ایرانی است، این سوی بازار خبر آمده که واکسن روسی که کم بود سر آن جنگ تن به تن راه بیفتد فارغ از همه حواشی با هواپیمای ماهان از مسکو به تهران آمد.

حرف و حدیث‌ها درباره این واکسن خیلی زیاد بود، یکی می گفت که این واکسن هیچ تائیدی از سازمان بهداشت جهانی ندارد آن یکی می‌گفت نه اینطور نیست و اصلا ما خودمان این واکسن را می‌زنیم تا همه بفهمند واکسن خوبی است و خلاص.

البته در لیستی که چندی پیش سازمان بهداشت جهانی منتشر کرد خبری از تائید نهایی این واکسن نبود و چند تا از پارامترهای آن در
در ایران هم بازار رقابت بر سر تولید واکسن کرونا طوری داغ است که هر لحظه منتظری که "ته بگیرد" از بس تولیدکنندگان با دلیل یا دلایل مختلف تلاش می‌کنند هر طور شده هیزم بیشتری در آتش میدان رقابت بریزند.
لیست باقی مانده بود اما زمانی نگاه‌ها به این واکسن جدی‌تر و خواهان بیشتری پیدا کرد که یک مجله پزشکی معتبر جهانی از مزایا و خوبی‌های این واکسن گفت تا شاید بتواند واکسن کرونای روسی را در میدان رقابت نگه دارد.

حالا فارغ از اینکه دنیا چه می‌کند و محققان چه می‌گویند، مسئولان ایرانی تصمیم خود را اجرایی کردند و این واکسن را وارد کشور کردند که البته به گفته محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری این نخستین محموله است که وارد ایران شد و ماموران وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشتند و این محموله را در شرایط استاندارد و تحت تدابیر امنیتی تحویل گرفتند.

او گفت واکسن اسپوتنیک روسیه تا حدود ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند که عوارض آن ناچیز بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است اما نگفت این عدد ۹۵ را بر اساس کدام معیار اعلام کرده و آیا تنها تایید سازمان غذا و داروی ایرانی برای محصول یک کشور دیگر کافی است!

و حالا واکسن کوبایی

خبر تولید مشترک واکسن کرونای ایرانی ـ کوبایی که مدت‌ها نقل مجلس است هم بزودی تکلیفش مشخص می‌شود، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، از انجام مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران
واکسن روسی که کم بود سر آن جنگ تن به تن راه بیفتد فارغ از همه حواشی با هواپیمای ماهان از مسکو به تهران آمد.
و کوبا از هفته‌های آینده خبر داد و گفت: برند انستیتو پاستور یک برند صد ساله است و راهکار خوبی که توسط این انستیتو در پیش گرفته شد، همکاری با کشور کوبا بود. این همکاری سابقه دو دهه‌ای داشته به طوری که محصول مشترک اول واکسن هپاتیت ب بود.

بیگلری در خصوص واکسن نوترکیب مشترک با کوبا که توسط انستیتو پاستور مورد پیگیری قرار گرفته، هم گفت: فاز حیوانی، فاز اول و دوم کارآزمایی این واکسن مشترک در کشور کوبا با نظارت و حضور کارشناسان ایرانی انجام گرفته و قراردادی در این خصوص منعقد شده است.

او نوید تولید دو میلیون دوز واکسن کرونا ایرانی کوبایی را داد، کاش آقای بیگلری بداند که در این روزهایی که به دلیل انتشار خبرهای
اگر قرار است این حجم از واکسن وارد کشور شود پس تکلیف واکسن‌های ایرانی چه می‌شود؟
بد و غم انگیز ناامیدی جامعه را دربرگرفته، دادن نوید و امیدهای اینچنینی مسئولیت سنگینی است و اگر این نویدها (ما می‌گوییم وعده‌ها) محقق نشود باید در مقام پاسخگویی حاضر شوند و امید اصلی این است که در آن زمان کسی دلیل محقق نشدن این وعده‌ها را گردن دیگری نیندازد.

طرح یک سوال

سفیر ایران در روسیه هم درباره واکسن کرونا گفته که محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم تا دهم اسفند ماه راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یک ماه یکبار ادامه خواهد داشت و حالا یک سوال، اگر قرار است این حجم از واکسن وارد کشور شود پس تکلیف واکسن‌های ایرانی چه می‌شود؟

 
 
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی