تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فانی با تاکید بر بازگشایی مدارس: یادگیری در فضای مجازی بسیار کم اثر است

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بر شمردن عوامل موثر بر تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند، آسیب های تربیتی با تعطیلی مدارس رواج می یابد.

کد خبر: ۸۱۰۷۶
۰۹:۴۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
دیدارنیوز - علی اصغر فانی با بیان اینکه در تمام کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند، با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند.

وی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند، با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش می یابد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم سواد روبرو خواهیم شد.

 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیب های جبران ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌ شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین از این جمله است.

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط تدریجی باید باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: براساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا(آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه بندی دانش آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
0
0
بیاد مدارس تعطیل شوند چون جون بچه ها در خطر است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی