تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

یک عضو جامعه پزشکی: نامه سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور علمی است نه سیاسی

روسای سه رکن سازمان نظام پزشکی از رئیس جمهور خواسته‌‌اند که در تهیه واکسن کرونا مصالح ملی را در نظر بگیرد نه مسائل سیاسی را؛ ماجرای این نامه را با دکتر علی نیکجو در میان گذاشتیم.

کد خبر: ۷۹۷۹۶
۰۸:۴۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹
نامه نظام پزشکی علمی است نه سیاسی؛ واکسن ایرانی ایز لودینگ ...
دیدار نیوز ـ نسرین نیکنام: بی شک همه مردم ایران مانند سایر مردم دنیا از دولتمردان و تصمیم گیران کشور توقع دارند که برای در امان ماندن از خطر ویروس کرونا چاره‌ای بیاندیشند؛ زیرا با تغییر مداوم ویروس کرونا امید به از بین رفتن آن کمرنگ شده و تنها راه مقابله با آن واکسن است. از این رو می‌طلبد که تهیه واکسن به عنوان یک اقدام پزشکی دور از هر گونه هیاهوی سیاسی و با نگرش علمی صورت بگیرد. نکته قابل توجه در این میان  این است که به نظر فعلا هم از تولید واکسن ایرانی به صورت انبوه خبری نیست و برای استفاده از واکسن ایرانی باید منتظر ماند. این روزها موضوع خرید یا تولید واکسن به یک بحث جدی در جامعه ایران بدل شده؛ در همین راستا چند روز قبل روسای سه رکن سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار خرید واکسن از منابع معتبر برای واکسیناسیون مردم شدند.  
 
در متن نامه سازمان نظام پزشکی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور آمده است: "همانطور که استحضار دارید امروز مهم‌ترین مقوله حوزه سلامت در جهان، مواجهه صحیح، علمی و مدبرانه در مقابل همه‌گیری بیماری کرونا است و تنها راه غلبه و قطع زنجیره این بیماری مهلک که هر روز جان انسان‌های زیادی را تهدید می‌کند تأمین سریع و استفاده از واکسن مناسب و مؤثر بر اساس اولویت‌های تعیین شده است.

یقیناً جنابعالی اطلاع دارید که بسیاری از کشور‌های منطقه و جهان واکسیناسیون بر علیه بیماری کووید ۱۹ را شروع کرده و حتی بعضی از کشور‌های منطقه درصد قابل توجهی از مردم را تحت پوشش واکسن قرار داده‌اند.

جناب آقای رئیس جمهور امروز اولویت تهیه و خرید واکسن، نیازی حیاتی و ضروریست که باید صرفاً بر اساس نگرشی علمی و بر اساس مصالح ملی و فارغ از مسائل سیاسی به آن پرداخته شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مردم و اقشار آسیب‌پذیر و گروه‌های پر خطر و کادر خدوم و فداکار درمان قرار گیرد. "
 

نباید فرصت را از دست بدهیم

دکتر علی نیک جو، متخصص اعصاب و روان درباره نامه سازمان نظام پزشکی به رئیس جمهور برای خرید واکسن کرونا به دیدار می‌گوید: آن چیزی که برای جامعه پزشکی اهمیت ندارد این است که واکسن از کجا وارد می‌شود و حتی مساله کشور و شرکت هم نیست بلکه مساله در واقع واردات بهترین واکسن ممکن از نظر پزشکی و علمی و مورد تائید سازمان‌های معتبر علمی بین المللی است.
 

نیک جو معتقد است: موضوعی که سازمان نظام پزشکی هم روی آن نظر دارد این است که خرید واکسن کرونا را سیاسی نبینیم، زیرا ما با سلامت مردم در ارتباطیم و چنانچه مردم احساس آپارتاید سلامت بکنند این امر می‌تواند حتی با تبعات امنیتی همراه باشد. هر جای دنیا که بهترین نوع واکسن تولید می‌شود؛ نباید ایران از این موضوع بی بهره بماند؛ همه این عوامل دست به دست هم داد تا سازمان نظام پزشکی این نامه را صادر کند، یک نامه مبتنی بر داده‌های علمی نه مسائل سیاسی.

او می‌گوید: علم قابل مرزبندی نیست. علم در طول تاریخ مرز‌ها را درنوردیده است. در سیاه‌ترین دوران تاریخ بشریت هم علم نوری بوده بر ظلمات و مایه امید و نجات آدمیان از هر نژادی و از هر نقطه‌ای در دنیا. علم تاریخ و فلسفه دارد. ساعت‌ها و سال‌ها انرژی ذهنی، روانی و تجربی پشت آن وجود دارد. علم؛ شبه علم نیست. علم نسبتی با سیاست ندارد. علم با سخنرانی تثبیت یا ملغی نمی‌شود.
 
 

واکسن ایرانی در بهترین حالت ممکن ۶ ماه دیگر در دسترس خواهد بود

نیکجو با اشاره به اینکه واکسن کرونا برای استفاده عمومی باید سه مرحله را پشت سر بگذارد، می‌افزاید: مرحله اول تشخیص عوارض، مرحله دوم آنتی بادی و مرحله سوم ماندگاری زمانی آنتی بادی در بدن است تا ایمنی ایجاد کند.

نیک جو با تاکید بر اینکه زمان در پروسه تولید و ساخت واکسن مهم است، می‌گوید: واکسن ایرانی در حال تولید خوب و قابل تقدیر است، اما در بهترین حالت ۶ ماه دیگر قابل استفاده است. در واقع این مدت زمانی است که برای طی مراحل سه گانه پیش گفته لازم است. 

این متخصص اعصاب و روان تاکید می‌کند: کار‌های که در حال حاضر انجام می‌شود دو ماه طول می‌کشد و فاز دوم حدود سه ماه و فاز سوم هم دو ماه طول می‌کشد و اگر همه کار‌ها درست پیش برود، زودتر از ۶ ماه دیگر نمی‌توان منتظر واکسن ایرانی بود که این یعنی فرصت مهمی را از دست دادن، آن هم در شرایطی که ویروس در حال جهش بوده و ممکن است خودش را از دسترس واکسن دور کند بنابراین مساله زمان، مساله کلیدی است.

او با اشاره به اینکه تا آنجایی که من در جریان هستم، تیمی که در انستیتو پاستور کار می‌کند تیم قوی و حاذقی هستند، می‌گوید: فعالیت این تیم طبق استاندارد‌های جهانی و با استفاده از ویروس کشته شده انجام می‌شود، ولی نکته مهم در شرایط کنونی مساله زمانی است که از دست می‌دهیم.
 

گسترش کرونای انگلیسی؛ ایران در انتظار واکسن!

عزم سازمان بهداشت جهانی برای نابودی کرونا

این متخصص اعصاب و روان با اشاره به فعالیت سازمان بهداشت جهانی برای واکسینه کردن مردم، می‌افزاید: این سازمان در نظر دارد که در فاز اول سه درصد و در فاز دوم ۱۰ درصد از مردم جهان را واکسینه کند این یعنی اینکه اگر ما بخواهیم از سازمان بهداشت جهانی واکسن را دریافت کنیم زمان طلایی برای سلامت مردم از دست خواهیم داد.

او تاکید می‌کند: همان واکسن فایزر که حساست‌های زیادی ایجاد کرده توسط توسط دو فرد مسلمان در آلمان ساخته شده و این دو نفر سال‌ها قبل به دنبال ساخت واکسن علیه سرطان از طریق ام ار ان‌ای و این پروژه واکسن کرونا ادامه همان واکسن است. این دو نفر قبلا جایزه مصطفی را از ایران گرفتند.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
احمد قایمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
1
عجب نظرات عجیبی و توجیه جالبی، آیا لحظه ای فکر نکردید که خون های آلوده چه بود؟
آیا فکر نکردید که آمریکایی که این همه فشار می آورد و دارو و غذا را هم جلویش را میگیرد حالا دلسوز ماست ما از این آقای دکتر می خواهیم که خودشان و خانواده و آسه نفر دیگر فعلا واکسن کرونای فایزر را امتحان کنند بعد ما در خدمتیم
داوود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
اصلاً ما دیگه به شما پزشک‌ها هیچ اعتمادی نداریم. انصافاً و واقعاً مواردی رو شاهد بودم که تأثیر داروی امام کاظم (!) از رمدسیویر شما بیشتر بود. یارو هیچیش نبود و بیمارستان می‌کشتش با علائم حداقلی خیلی عادی! تأکید که فقط داروهای ما! تو غرب، پزشکی جایگزین مطرحه، شما کاسه داغ‌تر از آش شدید. در هر حال، داستان مریو و اولین مورد ایدز را فراموش نکنید.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی