تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

کدام کشورها واکسن می سازند؛ ملیت واکسن‌های کرونا

"بیش از ۱۰۰ نوع واکسن کرونا در سراسر جهان در مرحله توسعه بالینی قرار دارند و سازمان بهداشت جهانی تولید ۷۰ مورد از این واکسن‌ها را پیگیری می‌کند." این خبر در روز‌های پر تلاطم و استرس زا کرونایی می‌تواند نویدبخش اتفاق‌های خوب و خوش باشد.

کد خبر: ۷۹۷۲۹
۰۷:۵۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۹
ملیت واکسن‌های کرونا
 
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: بسیاری از کشور‌های جهان سعی دارتد گوی سبقت در تولید و آزمایش واکسن‌های کرونا را بربایند؛ علاوه بر آمریکا و انگلیس کشور‌هایی مانند چین، برزیل، آلمان، استرالیا و حتی ایران هم در تلاش هستند تا در این میدان رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند و از این‌رو تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا هر چه زودتر واکسن کرونا را به تولید انبوه رسانده و مردم کشورشان را از شر این ویروس مصون کنند. 
 
ببینید
 


 
دولت آمریکا تاکنون چند صد میلیون دلار کمک مالی در اختیار چهار شرکت داروسازی جانسون اند جانسو، مادرنا، آسترازنکا و نووکس قرار داده و دانشگاه آکسفورد هم در اواخر ماه آوریل با ۲۵ میلیون دلار بودجه از دولت انگلستان آزمایش‌های انسانی را برای یک واکسن کرونا آغاز کرده است. 

البته شرکتهای چند ملیتی و همکاری شرکتها هم در این رقابت جایی دارد. مثلا شرکت فایزر به عنوان غول دارویی آمریکا، در حال همکاری با شرکت آلمانی بی اون تک و شرکت چینی فاسن فارما برای تولید بیشتر است.

در این رقابت داروسازی، دانشگاه آکسفورد هم حرفی برای گفتن دارد؛ این دانشگاه با همکاری شرکت داروسازی آسترازنکا دست به تولید واکسنی زده که به نظر می‌رسد به‌زودی به‌عنوان کاندیدای برترین واکسن کرونا جهان معرفی شود و کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد.
 


دیگر سازندگان واکسن کرونا: چین، روسیه، آلمان و... 

کار تولیدکنندگان واکسن کرونای ایرانی بعد از اعلام نهایی نخریدن واکسن‌های انگلیسی و آمریکایی سخت‌تر شد و انتظار‌ها از آن‌ها برای طی شدن فرایند تولید در کمترین زمان بالا رفت، اما این پرسش هم مطرح است که آیا ایران گزینه دیگری برای خرید واکسن دارد یا خیر و اگر جواب آری است آن کشور روسیه است یا چین شاید هم گزینه هیچ کدام درست باشد!

از روسیه گفتیم خوب است بدانید که این کشور اعلام کرده برای نخستین بار در جهان آزمایش بالینی واکسن کرونا را با موفقیت روی داوطلبان دانشگاه سیچینوای مسکو به پایان رسانده است و از طرف دیگر چین هم ۵ نوع واکسن برای آزمایش بالینی دارد که ۳ تا از آن‌ها در این کشور در دست تولید و رسیدن به مرحله نهایی است.

البته چین به عنوان سردمدار اشاعه کرونا در تلاش است واکسن‌های تولیدی خود را به خیلی از کشور‌ها بفروشد مثل برزیل و استرالیا؛ طبق آخرین اخبار منتشره یک شرکت چینی به نام سینوواک به زودی آزمایش یک واکسن دیگر در برزیل را آغاز خواهد کرد و در استرالیا هم سه نوع واکسن وجود دارد که توسط شرکت زیست‌دارویی کلوور واقع در چین در دست تولید است.

در این میان آلمانی‌ها هم بیکار ننشسته‌اند و یک شرکت آلمانی به نام CureVac آزمایش‌های اولیه را برای یک واکسن دیگر در ماه ژوئن آغاز کرده است.

با اینکه تست واکسن‌های ایرانی تا حدودی جواب داده است، اما میلیون‌ها ایرانی‌ها همچنان در توییتر و فضای مجازی اعتراض خود را با هشتک واکسن بخرید بیان می کنند و  چشم انتظار اقدامات مسئولان هستند.
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
2
0
وزارت بهداشت مالزی سفارش چندمیلیون واکسن فایزرراصادرکردوزارت بهداشت عراق سفارش ۱۵۰۰۰۰۰هزاردوزواکسن فایزرراصادرکردهردواین کشورمسلمانند واحمق هم نیستند وبیایندجان مردمشان رادرخطرقراردهندمااحمقیم که حاضرنیستیم واکسن فایزربخریم چراچون وزارت بهداشت قبلا به دروغ اعلام کرده امریکادارورابرای ملت ایران تحریم کرده اگربناباشدواکسن امریکایی واردکشورشوددروغشان برملاخواهدشد وزارت بهداشت اینقدربی رحم است که حاضرنشد برای ملت شهیدپرورواکسن آنفولانزاواردکند درقرآن ازفرددروغگو به عنوان فاسق یادشده
علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
1
باسلام.لطفافقط ازطرف خودت صحبت کن(بااحترام)من اگه واکسن آمریکایی طلاهم باشه ورایگان،همراهش هم همه دنیادوبهم بدن نمیخوام.دشمن دشمنه.صبرمیکنم تابه پیروزی که خداوعده داده برسیم.انشاالله.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی