تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

محمد به «بهشت» می‌رود

یک تحلیلگر اصولگرا تایید کرد: «سعید محمد» چشم به انتخابات شورا‌های تهران دوخته است

کد خبر: ۷۹۶۶۶
۱۰:۰۷ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
محمد به «بهشت» می‌رود
 
دیدارنیوز - سردار سعید، محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ازجمله چهره‌های نظامی مورد نظر اصولگرایان است که هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، بروز و ظهور رسانه‌ای بیشتری داشته و دارد. بیش از ۳ ماه پیش و هنوز نخستین روز‌های پاییز ۹۹ بود که «اعتماد» از «سعید محمد» به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ نام برد؛ البته نه در انتخابات ریاست‌جمهوری، بلکه انتخابات شورا‌ها و به بیان دقیق‌تر، گزینه شورای شهر ششم تهران برای شهرداری پایتخت و ساکن بعدی «بهشت».
 
چندی بعد از آن گزارش، حمیدرضا ترقی از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی نیز به «اعتماد» خبر داد که سعید محمد در حال رایزنی با احزاب مختلف اصولگرا برای جلب‌نظرشان در انتخابات پیش‌رو است. آن‌هم درحالی که هر روز بحث از حضور کاندیدا‌های پیشینه نظامی در جریان اصولگرا جدی‌تر می‌شود و اگرچه طی هفته‌های اخیر انتقاد‌هایی نسبت به حضور نظامیان در عرصه سیاست از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده، اما همزمان دفاعیات اصولگرایان نیز تقویت شده است. تا حدی که می‌توان حدس زد آنان از همین حالا به این نتیجه رسیده‌اند که باید روی یک کاندیدایی با پیشینه نظامی سرمایه‌گذاری کنند. دیروز عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر اصولگرا در پاسخ به پرسشی درباره احتمال کاندیداتوری سعید محمد به خبرآنلاین گفته است: «نمی‌دانم فردی که نام بردید کاندیدای ریاست‌جمهوری است یا نیست؛ چون برخی می‎گویند او خود را برای شهرداری تهران، آماده می‌کند؛ چراکه در انتخابات آتی، انتخابات شورا‌ها را نیز خواهیم داشت. طبیعتا رویکرد برخی در ارتباط با انتخابات شورا‌ها است، بنده نمی‌دانم این فردی که از او نام بردید برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند یا خیر.» اظهارنظری که به‌روشنی تایید همان پازلی است که «اعتماد» بیش از ۳ ماه پیش از آن خبر داده و نوشته بود که سردار محمد تلاش خواهد کرد با استفاده از فضای انتخاباتی ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری، نام خود را از یک فرمانده نظامی نسبتا ناشناس برای افکار عمومی به عنوان یک سیاستمدار آشنا برای مردم تبدیل کند و آن‌گاه شاید با کناره‌گیری به‌نفع کاندیدای اصلی اصولگرایان، و البته پیروزی احتمالی این جریان سیاسی در انتخابات شوراها، چشم بدوزد به حمایت اصولگرایان برای ورود به «بهشت». با این حال همچنان پاستور مساله نخست اصولگرایان است که درباره آن نیز به‌شدت دچار اختلاف هستند. دیروز سلیمی‌نمین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به این اختلافات اشاره کرده و گفته است: «نمی‌گویم (اجماع) دور از دسترس است، بلکه دشوار است؛ چون در حال حاضر بسیاری از گروه‌ها، تمامیت‌خواه هستند یعنی حاضر نیستند تا حدی از زیاده‌خواهی فاصله بگیرند؛ چون می‌خواهند همه‌چیز زیرنظر آن‌ها باشد یا آن‌ها حرف اول را در همه زمینه‌ها بزنند.»

پیش از این چهره‌های مختلفی از اصولگرایان گفته بودند که پایداری‌ها بیشتر از دیگر اصولگرایان ساز مخالف می‌نواختند و این احتمال وجود دارد که مخالفت‌های آنان در مسیر وحدت اصولگرایان دردسرساز باشد.
 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی