تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

علی ربیعی، معروف به «برادر عباد» در واکنش به رویکرد امنیتی دولت: سابقه امنیتی مهم نیست؛ دیدگاه امنیتی مهم است

کد خبر: ۷۷۴۰۳
۰۹:۰۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
علی ربیعی، معروف به «برادر عباد» در واکنش به رویکرد امنیتی دولت: سابقه امنیتی مهم نیست؛ دیدگاه امنیتی مهم است
 
دیدارنیوز - علی ربیعی از آن دست چهره‌هایی است که وقتی نامش در فهرست منتخبان حسن روحانی برای دولت یازدهم قرار گرفت، بسیاری به سابقه امنیتی او اشاره می‌کردند. «سابقه امنیتی»، اما چیزی نیست که ربیعی آن را کتمان کند یا از صحبت از آن ابایی داشته باشد. اگرچه ربیعی در دولت دوازدهم وزیر نماند، به عنوان دستیار ارتباطات اجتماعی و سخنگو در دولت به فعالیت خود ادامه داد. او روز گذشته به مناسبت روز دانشجو و تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»، در جمع مدیران و خبرنگاران این رسانه برخط حاضر شد و در خلال بازدید به پرسش‌های آن‌ها نیز پاسخ داد و از قضا در بخشی از این گفتگو به پرسشی در باب تاثیر تجربه و سابقه امنیتی برخی دولتی‌ها بر رویکرد دولت‌داری پاسخ داد. در پاسخ به این پرسش که آیا آنچه درباره امنیتی بودن رویکرد دولت در قبال مسائل گفته می‌شود به دلیل حضور افرادی باسابقه امنیتی در دولت است، گفت: «این اصلا درست نیست و یک نتیجه‌گیری غلط از یک موضوع است. شما وقتی می‌گویید آدم‌هایی که سابقه امنیتی دارند، انگار هرکس با این سابقه باشد، حتما دیدگاه امنیتی دارد. اما در عین حال آدم‌هایی را می‌شناسیم که اصلا سابقه امنیتی ندارند، اما دیدشان امنیتی است؛ مهم تفکر افراد است، نه سابقه آنها.»

سخنگوی دولت البته در بخش دیگری از این گفتگو به پرسشی در مورد سرنوشت برجام نیز پاسخ داد و گفت که فکر می‌کند قطعا مسیر گفتگو ادامه‌دار خواهد بود. او اذعان کرد: «خوشبختانه همه جناح‌ها بر برجام تاکید می‌کنند و کسی آن را تکذیب نکرده است. آن‌ها که روزی مخالفت می‌کردند، خودشان پیشروی مذاکره خواهند بود.» همزمان با انتشار این اظهارات البته تروییکای اروپایی در اطلاعیه‌ای مشترک تصمیم ایران برای نصب آبشار‌های جدید در مجتمع نطنز را نقض برجام دانستند و از ایران خواستند که اگر درباره حفظ فضای دیپلماسی جدی است، از توافق تبعیت کند. واکنش آن‌ها به مصوبه اخیر مجلس در مورد برجام است که از سوی شورای نگهبان نیز تایید شده است. سخنگوی دولت همچنین در واکنش به طرح این انتقاد به دیپلماسی دولت یازدهم و دوازدهم که تنها سرمایه آن برجام است و کنش اقتصادی با همسایه‌ها نداشته نیز گفت: «بعضی با تصور غلط از جهان می‌گویند در امور سیاسی و اقتصادی با دنیا چه کار دارید؛ با همسایه‌ها کار کنید. ما برای انتقال پول‌مان از همین کشور‌های همسایه به خاطر فشار امریکا به مشکل‌های زیادی خوردیم.»

سخنگوی دولت همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی دیروز، در پاسخ به این نقد که دولت به مسائل اقتصادی بی‌توجه است یا از آن بی‌خبر، درباره شق اول مبنی بر بی‌توجهی دولت به امور اقتصادی گفت: «من شاهد بودم معاون اول چندین جلسه فقط در موضوع قیمت مرغ برگزار کرد.» او ادامه داد و با اشاره به «این تصور که دولت اطلاعی از مشکلات ندارد» نیز گفت: «این یک قضاوت غیرمنصفانه و جناحی است. همه ما در دولت در خصوص این مشکلات وقت می‌گذاریم؛ مساله گرانی از دلشوره‌های رییس‌جمهوری و دولت است.» او البته تاکید کرد که نارسایی‌های اقتصادی ما در کشور تاریخی است و نفت همواره می‌توانست این نارسایی را بپوشاند و وقتی نفت حذف شد، تازه سنگلاخ‌ها مشخص شد. ربیعی در نهایت به تحریم‌ها و آثار آن بر اقتصاد نیز تاکید کرد.
 
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی