تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

سخنگوی دولت: تماس ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکتهای خارجی در ایران افزایش یافته

سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعا با کاهش فشار حداکثری و رفع تحریم های ظالمانه و عدم حضور ترامپ حضور شرکتهای خارجی و تمایل به سرمایه گذاری در ایران بیشتر خواهد شد. اخیرا تماس ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکتهای خارجی در ایران افزایش یافته است. برخی بازگشایی دفاتر را بررسی می کنند، که البته برخی از شرکتهای قبلا حضور داشتند هیچگاه شرکتها را کاملا تعطیل نکردند قطعا این شرکتها با توجه به حضورشان امکان بیشتری برای فعالیت پیدا خواهند کرد.

کد خبر: ۷۶۴۳۳
۱۳:۳۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹
سخنگوی دولت: تماس ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکتهای خارجی در ایران افزایش یافته
 
دیدارنیوز - علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: جلسات هیات دولت صبح و عصر درباره تنظیم و نهایی کردن بودجه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دولت نه تنها از حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی سال‌های گذشته خبری نبود بلکه از سال ۱۳۹۷ با وجود فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های آمریکا و کاهش درآمد‌های ارزی در این دولت و حتی انتقال پول اندک صادرات نیز بسیار محدود و با مشکل انجام می‌شود.

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت به نحوی بودجه ریزی کرد که در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دچار عدم تعادل نشدیم و فشاری به بانک مرکزی نیاورده شد.

وی بیان داشت: تاکنون ما ۱۲ تبصره همراه با اهداف بودجه را به تصویب رساندیم. از جمله مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ کاستن از بودجه جاری به نفت، درون زا شدن درآمد‌های اداره کشور، تقویت بخش غیردولتی در اقتصاد، توجه خاص به مقابله با فقر مطلق، دنبال کردن حمایت‌های معیشتی، گسترش اشغال‌های خرد، کوچک و متوسط، دنبال کردن طرح تامین مسکن ارزان قیمت، مولد کردن دارایی‌های دولت و توجه به بهره وری، توجه به محیط زیست، گسترش صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان، و نیز توسعه برنامه‌ای جهت حفظ سلامت مردم، ایجاد عدالت‌های منطقه‌ای واتمام پروژه‌های نیمه تمام است. سخنگوی دولت تاکید کرد: مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰، کاستن از بودجه جاری و هزینه‌های دولت و کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است.

وی اضافه کرد: در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت دولتی تابعه وزارت نفت برای اتمام طرح (پروژه)‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستا‌ها و افزایش سهم سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از محل عوارض ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد و اختصاص کل حدود ۵۰ درصد برای برای تأمین و استاندارد‌سازی سامانه گرمایشی یکصدهزار کلاس درس مدارس در نظر گرفته شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: استمرار جریان فروش سهام و دارایی‌های دولتی مطابق روش‌های قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) و تعیین سقف تسهیلات تأمین مالی خارجی (فاینانس) معادل ۳۰ میلیارد دلار که یک میلیارد دلار آن صرفا برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاهها، دانشگاه‌های علوم پزشکی، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی گفت: امکان استفاده سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهاد‌های عمومی غیردولتی از تسهیلات بانکی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و پیشگیری از خانم فروشی گاز، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، برای توسعه حمل و نقل درون و برون‌شهری، امکان انتشار اوراق مالی اسلامی برای شهرداری‌ها برای طرح‌های قطار شهری و حمل ونقل شهری و استمرار جریان عملیات بازار باز به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخ‌های سود و مهار (کنترل) بلندمدت نقدینگی، مهار (کنترل) تورم در بودجه در نظر گرفته شده است.

ربیعی تصریح کرد: اجازه برای تامین اعتبار عملیات طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی و همچنین طرح اقدام ملی تامین مسکن از محل منابع داخلی شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی و مکلف شدن وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین رایگان مورد نیاز برای احداث مدرسه، پاسگاه و مراکز بهداشتی در طرح‌های مسکن مورد تصویب و در اختیار قراردادن آن به دستگاه‌های دولتی ذی ربط از دیگر موارد بودجه ریزی خواهد بود.

ربیعی در مورد وضعیت بی سامان قیمت مرغ گفت: در کنار مباحث بودجه مساله علت گرانی بی منطق مرغ هم در جلسه مطرح شد. تا چند روز آینده قیمت مرغ بنابر گزارش وزیر جهاد کشاورزی این قیمت با برنامه ریزی صورت گرفته به قیمت مصوب خواهد رسید.

وی افزود: در جلسه ویژه هیات دولت برای بودجه‌ریزی عنوان شد که برای تنظیم بازار عمده فروشی‌ها وزارت جهاد کشاورزی ورود پیدا کرده است و در روز یکشنبه ۳۲۰ تن مرغ (۱۶۰ تن مرغ گرم به قیمت ۱۸۵۰۰ تومان و ۱۶۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۵۰۰۰ هزار تومان) وارد بازار کرده است تا قیمت را پایین بیاورد.

سخنگوی دولت گفت: توزیع در میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود که مستقیما به دست مردم برسد و اضافه بار‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... داده می‌شود. قیمت در میدان بهمن به عنوان شاخص روز یکشنبه ۳۴ هزار تومان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: دیروز دوشنبه، حداقل ۶۵۰ تن مرغ (۳۰۰ تن مرغ گرم به قیمت ۱۸۵۰۰ و ۳۵۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان) وارد بازار شده است. قیمت در میدان بهمن ساعت ۱۳ روز دوشنبه، به ۲۸۰۰۰ رسید.

ربیعی گفت: در سطح خرده فروش‌ها هنوز بعضی از فروشگاه‌ها مرغ روز‌های گذشته را دارند و مقاومت می‌کنند. از امروز این توزیع افرایش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها پایین خواهد آمد. قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، ۲۰۴۰۰ تومان می‌باشد.

وی تصریح کرد: تعزیزات ورود جدی پیدا کرده و با تشدید بیشتری وارد خواهد شد. توزیع هم از جنوب شهر، میادین خزانه، نواب، پیروزی و ... شروع شده است.

ربیعی گفت: این روز‌ها با کاهش تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی متاسفانه شاهد گرانی‌های ناخواسته و تحمیلی شده ایم. این نگرانی مشترک دولت با مردم است. تک تک این کالا‌ها تحت نظر بوده و وزارت خانه‌های ذیربط موظف به برنامه ریزی برای تامین بازار و کنترل قیمت شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته تصمیمات مهمی در مرحله جدیدی از شیوع بیماری کرونا گرفته شد. اثربخشی این طرح منوط به همکاری همه جانبه و مداوم همه مردم است. ما به این امر واقف بودیم که این تصمیم مشکلاتی برای زندگی و معشیت بخشی از مشاغل ایجاد خواهد کرد، ولی در این دو گانه بنابر سیاست همشگیی اولویت دار بودن و محور بودن سلامت این تصمیم اتخاد شد.

سخنگوی دولت گفت: برای کاستن از فشار بر آسیب دیدگان معیشتی ناشی از کرونا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مساعدت در قالب پرداخت به گروه هدف صورت خواهد گرفت. برای یک خانوار ۴ نفره ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: برای افرادی که داوطلب دریافت پیشاپیش بخشی از این حمایت معیشتی هستند وام یک میلیون تومانی بدون هیج بهره‌ای پرداخت خواهد شد و مابه التفاوت نرخ بهره را دولت با تخصیص ۱۴۰۰ میلیا رد تومان جبران خواهد کرد.
ربیعی گفت: من به نمایندگی از دولت از همه مردمی که با رعایت پروتکل‌ها دولت و کادر سلامت را حمایت کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی در ادامه اظهار داشت: شواهد و آمار‌های روز‌های اول و دوم نشان می‌دهد که در تهران حدود ۲۸۰ هزار مسافر در مترو و اتوبوس‌ها کاهش داشته ایم. به رغم این مراعات بیشتر بین مردم باید لحاظ شود.

سخنگوی دولت گفت: همچنین در کل کشور در روز اول این طرح متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه نسبت به مشابه هفته قبل ۳۸.۳ درصد کاهش داشته است؛ و استفاده از خورد‌های شخصی نیز ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با تشکر از نیروی انتظامی و پرسنل زحمت کش آن در اجرای این طرح عنوان کرد: مطمئنا در اجرای این طرح برای مردم هم مشکلاتی پیش خواهد آمد. هر طرحی با هر پیش بینی نیازمند اصلاح، ترمیم و تکمیل است. همکاران ما در قرارگاه عملیاتی به طور مداوم شیوه اجرا و نواقص را بررسی و اصلاح خواهند نمود.

ربیعی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌ها و تست و قرنطینه مبتلایان مهمترین راهکار مبارزه با کروناست، گفت: مطابق وعده‌ای که داده شده بود تست روزانه کرونا از ۴۰ هزار به ۶۰ هزار رسیده و در هفته آینده نیز به ۱۲۰ هزار خواهیم رسید.

وی افزود: از افراد مبتلا می‌خواهیم که وظیفه اجتماعی خود را مبنی بر قرنطینه انجام بدهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد این افراد پروتکل‌ها را رعایت نکرده و در قرنطینه نماندند.

سخنگوی دولت گفت: اعمال محدودیت‌های هوشمند با استفاده از دولت الکترونیکی هم آغاز شده است. اتصال همه خطوط هوایی و ریلی و همچنین اتوبوس‌های بین شهری و تاکسی‌های اینترنتی به دولت الکترونیکی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: همه این خطوط حمل و نقل عمومی، در زمان حمل مسافر وظیفه دارند مسافرین خود را از وزارت بهداشت استعلام کند و اگر فرد مبتلا به کرونا باشد، از جابجایی وی به خاطر حفظ سلامت دیگران جلوگیری می‌شود.

ربیعی گفت: در ظرف چند روز گذشته نزدیک ۱۶۰۰ مورد ممنوعیت سفر اعمال شده که آمار قابل توجهی است. تلاش وزارت ارتباطات و سایر وزارتخانه‌ها بر این است تا با توسعه این سیستم امنیت بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی حاکم شود و این اقدام مهمی است. جا دارد از وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و شرکت‌های اینترنتی و به ویژه وزارت ارتباطات برای این اقدام مهم تشکر کنم.

وی با اشاره به هفته بسیج خاطرنشان کرد: واژه بسیج پر از مفهوم و پر از رمز و راز‌های تاریخ معاصر ماست. بسیج یادآور ملتی است که با اتکا به خدا و دستان خالی با از خودگذشتگی، و در کنار هم بودن در مقابل همه قدرت‌های جهان ایستادند.
سخنگوی دولت گفت: بسیج نیاز جامعه ما در همه دوران است. بسیج را با همه این مفاهیم نه برای یک دوره تاریخی و نه برای موزه‌ای شدن خاطرات بلکه برای همه تاریخ سرزمین ایران زمینمان نیازمندیم.

وی افزود: ما امروز به بسیج بالاتر از سازمان و نهاد بلکه به عنوان یک ساختار عظیم اجتماعی و یک فرهنگ نهادینه عمومی برای عبور از شرایط سخت و ساختن آینده‌ای برای نسل‌های بعدی نیازمندیم.

ربیعی گفت: ما نیازمند بسیجی همگانی هستیم. جامعه زخم خورده از تحریم را با وحدت، همدلی، فداکاری، دگرخواهی و ندیدن نفع شخصی در عبور از این شرایط تاریخی التیام بخشیم. به عنوان سخنگوی دولت این هفته را به همه بسیجیان سال‌های جنگ، بسیجیان امروز و دیروز تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دولت معتقد است بسیج در تمام عرصه‌ها در کنار دولت برای حل مشکلات و موضوعاتی که نیازمند مشارکت عظیم اجتماعی است، قرار بگیرد. فقرزدایی، حمایت‌های اجتماعی و در این روز‌ها مبارزه با کرونا فرصت‌های این تعامل است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود در نشست خبری اش با خبرنگاران گفت: همچنین فارغ از نتیجه انتخابات آمریکا، آنچه مردم را خوشحال کرده است شکست سیاست فشار حداکثری و طراح و حامیان این سیاست است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آیا نشانه‌ای از علاقمندی شرکت‌های خارجی به بازگشت به بازار ایران پس از انتخاب آقای بایدن می‌بینید، اظهار داشت: ایران برای سرمایه گذاری دارای ظرفیت‌های مهمی برای شرکت‌های خارجی است. بازار ۶۰۰ میلیون همسایگان، ۶۷ نوع ماده معدنی که این نوع تنوع در دنیا بی نظیر است، دومین کشور به لحاظ همسایگان، موقعیت خاص اجتماعی دارای نیروی انسانی متخصص و منابع انرژی ارزان، بی شک این زمینه‌های جذابی هست برای سرمایه گذاری شرکت‌ها خارجی در ایران.

سخنگوی دولت تصریح کرد: قطعا با کاهش فشار حداکثری و رفع تحریم‌های ظالمانه و عدم حضور ترامپ حضور شرکت‌های خارجی و تمایل به سرمایه گذاری در ایران بیشتر خواهد شد. اخیرا تماس‌ها جهت گشایش دفاتر و حضور شرکت‌های خارجی در ایران افزایش یافته است. برخی بازگشایی دفاتر را بررسی می‌کنند، که البته برخی از شرکت‌های قبلا حضور داشتند هیچگاه شرکت‌ها را کاملا تعطیل نکردند قطعا این شرکت‌ها با توجه به حضورشان امکان بیشتری برای فعالیت پیدا خواهند کرد.
 
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی