تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
"دیدار" گزارش می‌دهد؛

کلیک کن و دور ایران بگرد!

اگر این روز‌ها در قرنطینه هستید و خانه‌نشین شدید، بهترین کار این است که اوقات فراغت‌تان را با رفتن به یک سفر بگذرانید؛ حتما تعجب کردید و می‌پرسید چه سفری در این کرونا؛ برای اینکه بدانید ماجرا از چه قرار است این گزارش را بخوانید.

کد خبر: ۷۶۲۷۱
۱۴:۳۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۹
کلیک کن و دور ایران بگرد!
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: با همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان یکی از موضوعاتی که بیش از پیش مورد توجه فعالان گردشگری و البته فضای مجازی قرار گرفت گردشگری مجازی بود. گردشگری مجازی که پیشتر هم رواج داشت، اما در یکسال گذشته توجه همگان به استفاده از این مدل سفر کردن بیشتر شد تا جایی‌که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های جدیدی هم ابداع و روانه بازار شد تا دوستداران سفر بهتر و راحت‌تر به سفر بروند.

کارشناسان و فعالان گردشگری معتقدند امروزه و در عصر تکنولوژی، می‌توان مدل جدیدی از سفر یا گشت و گذار را تجربه کرد؛ یعنی از طریق فضای مجازی به موزه رفت یا به شهر و دیار مدنظر سفر کرد و در خصوص مقاصد گردشگری دوره پساکرونا، برنامه‌ریزی داشت. این روز‌ها سایت‌های زیادی برای سفر‌های مجازی راه اندازی شده‌اند که با یافتن آن‌ها می‌توان در خانه، سفر‌های هیجان انگیزی را تجربه کرد. سفری که شاید هیجان آن در دنیای مجازی بیش از دنیای واقعی برایتان لذت بخش باشد.

اما در عین حال این افراد معتقدند که یک سری موانعی در کشور وجود دارد که نمی‌گذارد گردشگری مجازی رونق بگیرد که قطعی اینترنت و فیلترینگ را بزرگترین مانع فعلی بر سر راه این صنعت می‌دانند.


دولت فعالان گردشگری مجازی را حمایت نمی‌کند

اشکان بروج، تدوینگر استاندارد‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران با بیان اینکه در سال ۹۲ ادبیات گردشگری الکترونیک با آغاز به کار اولین استارت‌آپ ویکند گردشگری در کشور شروع شد، می‌گوید: با این برنامه‌ها در سال ۹۵ تمام اقامتگاه‌های گردشگری کشور الکترونیک شدند و از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت استفاده می‌کردند، اما این روند تداوم پیدا نکرد.

حسین اسحاقی، مدیرعامل پلت‌فرم ایران بوم‌گردی هم مشکلات زیادی که بر سر راه فعالان گردشگری است اشاره می‌کند و می‌گوید: سال گذشته قطع اینترنت در کشور باعث شد ضرر زیادی به شرکت ایران بوم گردی وارد شود. سایت ما در جستجوی گوگل جزو پنج سایت اول است، ولی با قطع اینترنت تنها کسانی که آدرس مستقیم سایت ایران بوم گردی را می‌دانستند قادر بودند وارد سایت شوند که ۱۰ درصد مشتریان را شامل ‌شد. سایر کاربرانی که از گوگل استفاده می‌کردند به سایت دسترسی نداشتند و این موضوع عملا رزرو خانه‌های بوم گردی را در سایت ما به صفر رساند.


سایت‌های گردشگری معتبر

با تمام نکات گفته شده شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که بخواهید از این تکنولوژی استفاده کنید و به سفر بروید، اما ندانید از کدام سایت یا اپلیکیشنی می‌توانید استفاده کنید؛ ما در این گزارش چند سایت معتبر را به شما معرفی می‌کنیم.

Tehran.ir نخستین سایت با پسوند ملی ایران است که از سوی شهرداری تهران اداره می‌شود و فرصت‌های گردشگری زیادی را در دسترس قرار می‌دهد. در این سایت می‌توانید تصاویر سه بعدی خاصی را از بخش‌های مختلف پایتخت ببینید و از دیدنش لذت ببرید.

iftga.ir کانون راهنمایان گردشگری ایران، از جمله مراکزی است که برای متخصصان گردشگری، فرصت‌های آموزشی مختلفی تدارک دیده؛ پس بازدید از سایت را هم فراموش نکنید.

iranvtn.ir، شبکه گردشگری مجازی ایران است که بازدید از آن در بین سایت‌های فعال گردشگری کشور خالی از لطف نخواهد بود.

donyayesafar.com، در این سایت خبری می‌توانید اطلاعاتی را که در زمینه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیاز دارید، به دست آورید.

Irantravels.ir، یکی از سایت‌های جدید صنعت گردشگری ایران است که سعی کرده فرصت‌های گردشگری زیادی را به زبان ساده در اختیار مخاطبان داخلی و خارجی قرار دهد. پس بازدید از این سایت را هم از دست ندهید.

ichto.ir، یکی از سایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است که ظرفیت‌های گردشگری سراسر ایران را به چند زبان مختلف در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

tourismiran.ir، برندی برای پرتال جامع گردشگری مجازی ایران محسوب می‌شود و با وجود اینکه اطلاعات تخصصی زیادی در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد، اما تا حدی توانسته پاسخگوی نیاز‌های کاربران و علاقه‌مندان به گردشگری در ایران باشد.

chn.ir، خبرگزاری میراث فرهنگی و گردشگری است که چند سالی از راه اندازی آن می‌گذرد. در این سایت می‌توان آخرین اطلاعات دنیای گردشگری ایران را مشاهده کرد.

دانشنامه گردشگری ایران در سایت iranpedia.ir به‌تازگی فعال شده و درباره مقاصد گردشگری ایران اطلاعات تخصصی در فضای اینترنت ارائه می‌دهد.

iranview.ir، یکی دیگر از سایت‌های گردشگری مجازی فعال است.

makanbin.com، شما را با مکان‌های مختلف گردشگری (کاخ‌ها، موزه‌ها، آب انبارها، مراکز باستانی و تاریخی) صد‌ها شهر ایران آشنا می‌کند.

gardeshgarha.com، سایتی در دسترس است و امکانات گردشگری جذاب و جالبی از هتل‌ها و روستا‌های مختلف را می‌توان در آن دید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی