تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دور دنیا با فوتبال‌های دوستانه و ملی (+ ویدیو)

از سارایوو تا بارانکیلا، فریاد صعود در مقدونیه شمالی

ترافیک بازی‌های دوستانه از یک سو و بازی‌های انتخابی قاره‌ای از سوی دیگر، بیشتر هواداران تیم‌های ملی را سرگرم تماشای مسابقات کرده و نمایش فوتبال در استادیوم‌های خالی البته در برخی نقاط جهان با جوش و خروش طرفداران در خیابان‌ها همراه شده است.

کد خبر: ۷۵۶۴۰
۱۳:۴۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از سارایوو تا بارانکیلا، فریاد صعود در مقدونیه شمالی
 
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: این روز‌ها بازی‌های باشگاهی فوتبال در بیشتر کشور‌های دنیا تعطیل است تا در روز‌های فیفا، مسابقات مختلف ملی برگزار شود. ترافیک بازی‌های دوستانه از یک سو و بازی‌های انتخابی قاره‌ای از سوی دیگر، بیشتر هواداران تیم‌های ملی را سرگرم تماشای مسابقات کرده و نمایش فوتبال در استادیوم‌های خالی البته در برخی نقاط جهان با جوش و خروش طرفداران در خیابان‌ها همراه شده است. هواداران تیم ملی نیز شاهد بازی ایران با بوسنی در سارایوو بودند که با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد. نگاهی به ماجرا‌های فوتبال در دنیا خالی از لطف نیست.



حالا وقت مقایسه نیست

برد دلچسب تیم ملی ایران مقابل بوسنی آن هم در سارایوو اگر چه در قالب یک بازی تدارکاتی به دست آمد، اما به هر حال برای طرفداران نگران تیم ملی قوت قلبی بود. ایران و بوسنی در غیاب تعدادی از بهترین بازیکنانشان به میدان رفتند و البته کم‌ارزش دانستن این مسابقه از سوی برخی از کارشناسان، بی‌مهری به زحمات جوانان سختکوش تیم ملی است.

این بازی نیز متاسفانه از سوی برخی افراد تبدیل به دستاویزی برای مقایسه میان دراگان اسکوچیچ با ویلموتس و مهم‌تر از آن کارلوس کیروش شد در حالی که در این برهه زمانی نیازی به چنین قیاسی نیست و اساسا سنجیدن بازی‌های تیم ملی در سه دوره زمانی متفاوت کمکی به ضوعیت موجود هم نمی‌کند و نهایتا منجر به خط کشی‌ها و مرزبندی‌هایی می‌شود که مصالح تیم ملی را زیر پا می‌گذارد.

در واقعیت می‌توان گفت که بازی تیم ملی مقابل بوسنی فواید قابل توجهی برای بازیکنان، کادر فنی و البته هواداران تیم ملی داشت و نشان داد که سرمربی تیم ملی در دو برهه کوتاه مدت که بالای سر بازیکنان بوده توانسته تا حد قابل توجهی، روحیه همکاری را در بین اعضای تیم بدمد و انگیزه‌ها را بیشتر کند. در عوض هیچ کسی هم نمی‌تواند منکر کاستی‌های موجود در تیم باشد که طبیعتا در نتیجه تغییر در مدل بازی و چیدمان بازیکنان بروز پیدا می‌کند. قطعا همه ما می‌دانیم که این بازی حد نهایت بازی تیم ملی ایران نیست و اساسا بهترین فرم تیم ملی باید در بازی‌های رسمی که در مرحله انتخابی جام جهانی قرار است انجام شود، بروز پیدا کند.

چه بخواهیم چه نخواهیم فعلا سرمربی تیم ملی ایران، اسکوچیچ است و از مقایسه او با اسلافش هیچ چیزی عاید فوتبال ایران نمی‌شود. عجالتا، حالا وقت حمایت است...



جشن خیابانی در مقدونیه شمالی

این بزرگترین افتخار فوتبالی در تاریخ کوتاه کشور مقدونیه شمالی درمنطقه بالکان است. تیم ملی مقدونیه شمالی در مسابقات انتخابی یورو ۲۰۲۰ که در سال آینده برگزار می‌شود، در شهر تفلیس میهمان تیم ملی گرجستان بود و با تنها گلی که گوران پاندف به ثمر رساند موفق شد به این رقابت‌ها راه پیدا کند. پاندف ۳۷ ساله در حالی سی و ششمین گل ملی‌اش را در صد و چهاردهمین بازی ملی خود به ثمر رساند که ۱۱ سال از دوران استقلال کشور مقدونیه شمالی بزرگتر است! پاندف در دوران کهنسالی فوتبالش تبدیل به قهرمان ملی این کشور کوچک در بالکان شده و تک گل او، مردم این کشور را به خیابان‌ها کشاند و ساعت‌ها جشن و پایکوبی را به نسل‌های مختلف هدیه کرد.
 
از سارایوو تا بارانکیلا، فریاد صعود در مقدونیه شمالی

جالب است که کنفرانس خبری پس از پایان بازی هم محلی برای جشن بازیکنان این تیم بود. بازیکنان مقدونیه در حالی که هنوز سرمربی تیمشان در سالن کنفرانس و پشت تریبون بود در این محل حاضر شدند و دیوانه‌وار به جشن و پایکوبی پرداختند و پیام صعود خود را از طریق میکروفون روی میز برای کشورشان مخابره کردند.

به غیر از مقدونیه شمالی که به شکلی حماسی در بازی پلی‌آف راهی یورو ۲۰۲۰ شد، مجارستان، اسکاتلند و اسلواکی نیز راهی این مسابقات شدند که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال ۲۰۲۱ در رومانی برگزار خواهد شد و ۲۴ تیم اروپایی در آن حضور خواهد یافت. ایسلند، ایرلند شمالی و صربستان هم بازندگان مغموم پلی‌آف بودند.

 


شکست سنگین کیروش در بوگوتا

رقابت‌های انتخابی در آمریکای جنوبی هم ماجرا‌های خاص خود را داشت. آرژانتین با وجود مسی و بقیه رفقا در خانه نتوانست بر پاراگوئه برتری خود را دیکته کند و بخت با آن‌ها یار نبود. یک گل آن‌ها توسط سیستم کمک داور ویدئویی مردود شد و ضربه کاشته لیونل مسی در دقایق پایانی نیز با برخورد به دیرک افقی به بیرون رفت. با این حا آرژانتین همچنان در جدول کلی آمریکای جنوبی در رتبه دوم است.

برزیل صدرنشین با یک گل ونزوئلا را برد و شیلی نیز با دو گل پرو را شکست داد. اما در یک بازی عجیب کلمبیا میزبان اروگوئه در ورزشگاه بارانکیلا بود و با وجود برتری در تملک توپ و زمین و پاس‌های بیشتر، در برابر خط حمله تیغدار اروگوئه با سه گل شکست خورد. ادینسون کاوانی در دقیقه ۵ بازی اولین گل را برای اروگوئه زد و روحیه کلمبیا را نابود کرد. سوارز و نونز هم در نیمه دوم گل زدند تا کارلوس کیروش را در خانه مبهوت کنند. نتیجه این بازی برای کلمبیایی‌ها غیرمنتظره بود، اما کیروش برای اینکه مانع از بروز ماجرا‌های بعدی شود گفت که مسئولیت این باخت با اوست.
 
از سارایوو تا بارانکیلا، فریاد صعود در مقدونیه شمالی



در آسیا و آفریقا

در قاره آسیا بازی‌های دوستانه پراکنده‌ای برگزار شد که شاید مهم‌ترین آن دیدار ژاپن و پاناما بود که با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید. قطری‌ها هم با کاستاریکا بازی کردند که نتیجه این مسابقه با تساوی یک بر یک ثبت شد. البته بنگلادش و نپال هم یک بازی دوستانه برگزار کردند که احتمالا برای هیچ رقیبی اهمیتی نداشت و برد دو گله بنگلادش تنها برای مردم این کشور جذاب بود.

در آفریقا، اما مسابقات انتخابی جام جهانی تنور رقابت‌ها را گرم کرده و بازی‌های مختلف با حرارت ویژه‌ای دنبال می‌شود. با این حال مهم‌ترین خبر مثبت شدن آزمایش کرونای محمد صلاح بود که به شکل محسوسی بر نتیج مسابقات سنگینی کرد. جذاب‌ترین بازی این روز‌ها در آفریقا تساوی ۴-۴ نیجریه با سیرالئون بود.

    
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی