تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

گزارش زنده؛ بوسنی صفر ـ ایران ۲/ نمایش عالی جوان‌ها در سارایوو

کد خبر: ۷۵۵۶۵
۲۱:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹

گزارش زنده؛ بوسنی صفر ـ ایران یک

 

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: تیم ملی ایران در ادامه روند آماده سازی خود برای مسابقات انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، امشب در برابر تیم ملی بوسنی و هرزگوین صف آرایی کرده و به نظر می‌آید مسابقه محکم تری را نسبت به بازی با ازبکستان برگزار کند. این بازی در ورزشگاه آسیم فرهاتوویچ در سارایوو برگزار می‌شود و دراگان اسکوچیچ برای این دیدار، ترکیبی متفاوت را روانه میدان کرده است.

برای ایران امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، صادق محرمی، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، علی قلی زاده، وحید امیری و کاوه رضایی وارد میدان شدند. بازی در میان بارش شدید باران و هوای سرد آغاز شد در حالی که در ایران نیز بارندگی در بیشتر نقاط کشور دیده می شد.

نیمه نخست بازی با وجود لغزندگی زمین با انگیزه قابل توجه هر دو تیم برای حمله و ایجاد موقعیت روی دروازه حریف دنبال شد و ترکیب تهاجمی ایران نیز اتفاقا چند باری دروازه بان بوسنی را به زحمت انداخت و اگر کاوه رضایی و وحید امیری کمی شانس بیشتری داشتند می توانستند دروازه بوریچ را باز کنند. 

نیمه نخست بازی با برتری نسبی بازیکنان جوان ایران همراه بود و شاید اگر ادین ژکو مهاجم نامدار و کاپیتان بوسنی در این میدان حضور داشت شاید خط دفاعی تیم ملی نیز با چالش بیشتری مواجه می شد.

نکته جالب در نیمه نخست پراکندگی مناسب بازیکنان ایران در زمین بودو با اینکه این ترکیب چندان تجربه ای برای کنار هم بازی کردن نداشتند اما حرکات ترکیبی بازیکنان قابل توجه بود. نیمه نخست با وجود هیجان دو تیم برای گلزنی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

گزارش زنده؛ بوسنی صفر ـ ایران یک

 

گلزنی کاوه رضایی

نیمه دوم مسابقه اما با گل زودهنگام کاوه رضایی برای ایران همراه شد. هنوز دقیقه 46 تمام نشده بود که مدافعان بوسنی توپ را در نزدیکی محوطه جریمه خود از دست دادند و وحید امیری از سمت راست توپ را تصاحب کرد و با یک پاس سریع در محوطه جریمه بوسنی، کاوه رضایی را صاحب توپ کرد و مهاجم شارلروا نیز با یک بغل پای دقیق دروازه بوسنی را باز کرد.

بازی دو تیم بعد از این گل با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و گاهی بوسنی و گاهی ایران میانه میدان را در دست گرفتند. اسکوچیچ در یک تعویض تاکتیکی، کاوه رضایی را بیرون کشید و کریم انصاری فرد را به میدان فرستاد. یک دقیقه بعد نیز احسان حاج صفی جای خود را به امید نورافکن داد تا انرژی تیم حفظ شود.

بوسنی یکی دو بار با استفاده از پاس های رو به جلو صاحب موقعیت شد اما امیر عابدزاده هم هنر و تجربه خود را به نمایش گذاشت و مهاجمان بوسنی را ناکام گذاشت.

 

گزارش زنده؛ بوسنی صفر ـ ایران یک

 

مثلث هجومی ایران در 10 دقیقه پایانی با تعویض قلی زاده با مهدی قایدی تغییر شکل داد و در عین حال اضافه شدن سعید عزت اللهی به جای وحید امیری، شاداب خط حمله را بیشتر کرد. اسکوچیچ در دقایق پایانی با تغییر در بازیکنان، شیوه بازی را نیز تغییر داد تا از نظر تاکتیکی تنوع بیشتری را آزمایش کند. در دقایق پایانی بوسنی فشار بیشتری روی دروازه ایران ایجاد کرد اما خط دفاعی ایران به خوبس مقاومت کرد.

از سوی دیگر بازیکنان مطرح بوسنی مثل پیانیچ و هودزیچ نیز  تحت تاثیر آرایش مناسب و تلاش بازیکنان ایران در زمین از کار افتادند و نتوانستند مهاجمان خود را تغذیه کنند. نظم و انسجام تیم ملی با حضور جوانان در این بازی مثالزدنی و امیدوارکننده بود و با اتکا به همین موضوع ایران به گل دوم رسید. 

در دقایق تلف شده سعید عزت اللهی با یک پاس عمقی، مهدی قایدی را پشت محوطه جریمه بوسنی صاحب توپ کرد و قایدی نیز با یک ضربه دقیق و بدون مکث دروازه بان بوسنی را مبهوت کرد. 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی