تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

اُرسی خانه ایران به ایتالیا می‌رود

«ارسی خانه» ایران، در نمایشگاه بین المللی «موزه دیزاین» ایتالیا به نمایش در می‌آید.

کد خبر: ۷۳۴۸۴
۱۱:۵۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

مسابقه «آ دیزاین»، بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین جایزه بین‌المللی طراحی در دنیاست که هر ساله طراحان خلاق کشورهای جهان در رشته‌های مختلف در این مسابقه که در شهر کوموی ایتالیا برگزار می‌شود، شرکت و برای کسب جوایز آن رقابت می‌کنند.

آنچه بر اعتبار این مسابقه نسبت به سایر مسابقه‌های بین‌المللی طراحی می‌افزاید، روند داوری آثار است؛ چرا که این مسابقه در چندین مرحله و با مشارکت بیش از ١٧٠ کارشناسان حرفه‌ای از سراسر جهان، شامل چهره‌های دانشگاهی، مدیران شرکت‌های بزرگ، مهندسان و برجستگان رشته‌های مختلف، برندگان جوایز دوره‌های گذشته و مدیران برندهای معتبر جهان داوری می‌شود.

پروژه «ساختمان مسکونی اُرسی خانه» از ایران، سال ۲۰۱۶ برنده مدال برنز مسابقه «آ دیزاین» در بخش معماری، ساختمان و سازه شد و حالا قرار است این ساختمان مسکونی در نمایشگاه بین المللی موزه دیزاین به نمایش درآید.

نمایشگاه بین‌المللی موزه دیزاین در راستای حمایت و معرفی آثار برجسته حوزه معماری و طراحی جهان، از تاریخ ١٥ اکتبر تا ١٥ نوامبر ٢٠٢٠ و به مدت یک ماه در شهر کوموی ایتالیا برگزار می‌شود و روند برگزاری آن به این صورت است که برندگان دوره‌های مختلف جایزه جهانی «آ دیزاین» بررسی می‌شوند و برگزیده‌ها به نمایش درمی‌آیند.

نیما کیوانی معمار و طراح این ساختمان پیش از این گفته بود: شاخصه اصلی ساختمان اُرسی خانه همان طور که از نامش پیداست، زنده کردن پنجره اُرسی به شکل مدرن آن است. به عبارتی می‌توان این پروژه را نگاهی تازه در نگرش کاربردی به معماری ایرانی دانست.

به گفته این معمار ایرانی در طرح این بنا، همچنین به معماری خانه‌های سنتی ایران به‌ویژه خانه‌های شهر کاشان و هندسه فضایی و نقش گیاه، آب، نور و قاب بندی و شفافیت در معماری ایرانی توجه ویژه‌ای شده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی