تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

پرسپولیس ۲ - پاختاکور صفر؛ با پاهای عیسی «آل صعود»!

در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا و پس از پیروزی النصر عربستان بر الاهلی همین کشور، پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان حاضر شده است. این بازی از جنبه‌های مختلف دارای حساسیت بالایی است و از همه مهم‌تر این که تیم برنده به جمع ۴ تیم برتر آسیا خواهد رفت.

کد خبر: ۷۲۵۶۰
۲۱:۲۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۹
 
 پرسپولیس  پاختاکور

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا و پس از پیروزی النصر عربستان بر الاهلی همین کشور، پرسپولیس برابر پاختاکور ازبکستان حاضر شده است. این بازی از جنبه‌های مختلف دارای حساسیت بالایی است و از همه مهم‌تر این که تیم برنده به جمع ۴ تیم برتر آسیا خواهد رفت.

بازی دو تیم در ورزشگاه جاسم بن حمد در شرایطی آغاز شده که در این بازی سیستم کمک داور مجازی هم استفاده خواهد شد و این می‌تواند سبب کاهش خطا‌های داوران بازی شود.

ترکیب ابتدایی پرسپولیس: حامد لک، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، سعید آقایی، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر
پرسپولیس و پاختاکور با آشناترین ترکیب خود پا به این میدان گذاشته‌اند و حساسیت بالای مسابقه باعث شده که هر دو تیم با احتیاط شروع کنند. در 10 دقیقه نخست مسابقه خطر مهمی روی دروازه‌ها رخ نداد و جنگ‌ها عموما در میانه میدان اتفاق افتاد.
در 15 دقیقه اول حفظ توپ از سوی پاختاکور بیشتر بود و بازی عرضی برای یافتن راه نفوذ ادامه داشت. در همین لحظات بود که خطای شدید ماشاریپوف از بهترین بازیکنان پاختاکور روی مچ پای کامیابی نیا، ابتدا با کارت زرد داور و در ادامه با کمک VAR به کارت قرمز منجر شد و در سخت‌ترین لحظات، پاختاکور 10 نفره شد.
با این حادثه به نظر می‌آید فرصت بسیار خوبی برای پرسپولیس به وجود آمده تا انتقام باخت فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا را از این تیم بگیرد. در آن بازی اشتباه داوری موجب باخت پرسپولیس شد اما امشب کارمای آن برد به سر تیم ازبک نازل شد.
پاختاکور پس از اخراج ماشاریپوف، کمی عقب نشسته تا با شرایط جدید خود را تطبیق دهد و پرسپولیس نیز البته هنوز به حمله بی‌محابا روی نیاورده است. تا دقیقه 25 همچنان فوتبال با حوصله و دقت، در دستور کار دو تیم است.
در تایید توان جسمی پاختاکور می‌توان گفت که این تیم همانقدر که در دفاع مستحکم نشان داده، در موقع حمله نیز به سرعت مهاجمانش را روانه دروازه پرسپولیس می‌کند.
در دقیقه 34 نفوذ آقایی از چپ با سانتر او همراه شد اما مهاجمان پرسپولیس نتوانستند به موقع به دهانه دروازه برسند و این فرصت از دست رفت.
چند دقیقه بعد مجددا سانتر آقایی در محوطه جریمه پاختاکور فرود آمد و اگر درست روی سر آل‌کثیر نشسته بود می‌توانست یک گل دیگر را برای این مهاجم ثبت کند.
در دقایق پایانی نیمه اول، پرسپولیس فشار حملاتش را کمی بیشتر کرده و خط دفاع پاختاکور را آزار می‌دهد اما همچنان دروازه حریف ازبک بسته می‌ماند. سرخ‌ها سعی می‌کنند با یک و دوهای متوالی روزنه‌ای در خط دفاع فشرده حریف باز کنند. در عین حال سانتر از جناحین نیز بارها مورد استفاده قرار گرفت و اتفاقا بازیکنان پرسپولیس بالاتر از مدافعان بلندقامت پاختاکور پریدند اما در زدن ضربات نهایی بی‌دقت بودند.
نیمه اول مسابقه با تساوی بدون گل تمام شد و به نظر می‌آید بازی در نیمه دوم نیاز به یک اتفاق ویژه خواهد داشت.
 
گل اول پرسپولیس: در همان دقایق اولیه نیمه دوم، بالاخره قفل بازی شکست. سیامک نعمتی در دقیقه 50 از جناح راست نفوذ کرد و سانتر زمینی او به عیسی آل‌کثیر رسید و این مهاجم فوق‌العاده نیز در سومین بازی پیاپی به گل رسید.  
 
پرسپولیس با وجود برتری نسبت به پاختاکور، در ادامه مسابقه نیز سعی کرد دچار احساسات نشده و منطقی و باحوصله فشار بر دروازه پاختاکور را حفظ کند. البته پاختاکور نیز مقداری از لاک دفاعی خارج شده و سعی دارد گل مساوی را بزند.
این تلاش در دقیقه 63 منجر به یک خطر شد و شوت خمداموف به سر شجاع خلیل زاده برخورد کرد و به اوت رفت. ضربه کرنر نیز صحنه مشکوک به هند سیامک نعمتی را به وجود آورد اما داور اعلام پنالتی نکرد.
 
گل دوم پرسپولیس: حمله سریع پرسپولیس از جناح چپ با حرکت سریع آقایی و پاس او در محوطه شش قدم همراه شد و عیسی آل‌کثیر با یک ضربه تمام کننده برای بار دوم خود و پرسپولیس را به گل رساند. این اتفاق در دقیقه 67 رخ داد و فاصله پرسپولیس با حریف ازبک بیشتر شد.
 
در فاصله 15 دقیقه مانده تا پایان مسابقه، هر دو تیم دست به چند تعویض زدند تا ضرباهنگ بازی سریع‌تر شود. البته همچنان برتری عددی پرسپولیس از نظر تعداد بازیکن همچنان مشهود است و پاختاکور چندان زورمند و تیغدار به نظر نمی‌آید.حملات این تیم تا پشت محوطه جریمه خوب است اما تهدیدی برای حامد لک نیست.
بازی در 10 دقیقه پایانی به دلیل حضور بازیکنان تازه نفس، جنب و جوش بیشتری پیدا کرد و پاختاکور نیز همچنان در تلاش برای ایجاد خطر روی دروازه پرسپولیس بود اما دفاع سرخ‌پوشان کماکان مقاومت کرد. 
تعویض عیسی آل‌کثیر در دقیقه 86 و آمدن مهدی عبدی به زمین نشان داد که پرسپولیس از پیروزی خود اطمینان پیدا کرده و خود را برای صعود به نیمه‌نهایی و مبارزه سخت با النصر آماده می‌کند. حالا می‌توان پرسپولیس و آل‌کثیر را در برابر تیم سعودی، با لقب «آل صعود» صدا کرد. 
در سه دقیقه وقت اضافی بازی نیز اتفاق خاصی در میدان رخ نداد و پاختاکور در نهایت دست‌هایش را به نشانه تسلیم بالا برد. پرسپولیس حالا با این برد ارزشمند و حماسی، هم انتقام باخت قبلی خود و هم شکست استقلال را گرفت. 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی