تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فرانس ۲۴: جانشینی قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا مسئله‌ای حساس است

شبکه فرانس ۲۴ گزارش داد جانشینی قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا در آستانه انتخابات این کشور مسئله‌ای بسیار حساس است که می‌تواند توازن سیاسی دیوان عالی را تغییر دهد.

کد خبر: ۷۱۶۲۳
۱۰:۳۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد جانشینی روث بیدر گینزبرگ، قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا، مسئله‌ای حساس و اساسی محسوب می‌شود. این مسئله می‌تواند توازن سیاسی دیوان عالی را تغییر دهد. این موضوعی بسیار جنجالی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.
 
 خبرنگار این شبکه در واشنگتن گفت: در واقع مرگ روث بیدر گینزبرگ قاضی دیوان عالی آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرصت می‌دهد تا فردی محافظه‌کار را به عنوان جانشین وی انتخاب کند. بنابر اعلام منابع نزدیک به رئیس جمهور آمریکا، وی قصد دارد در روز‌های آینده جانشین روث بیدر گینزبرگ را منصوب کند. اطرافیان ترامپ می‌گویند به طور قطع وی چنین کاری خواهد کرد و برای این کار می‌تواند روی حمایت اکثریت جمهوری‌خواه سنا حساب کند.
 
او افزود: به طور قطع جمهوری‌خواهان هرچه در توان دارند انجام خواهند داد تا در سریعترین زمان قاضی جدیدی را منصوب کنند. بدیهی است که این کار و انتصاب یک قاضی محافظه‌کار رای دهندگان را به شدت هیجان زده خواهد کرد. به این ترتیب ۶ قاضی محافظه کار در برابر ۳ قاضی ترقی خواه در دیوان عالی حضور خواهند شد.
 
در شرایط عادی دو تا سه ماه برای انتصاب یک قاضی زمان مورد نیاز است. دموکرات‌ها خواستار موکول شدن این انتصاب به پس از انتخابات ریاست جمهوری هستند. مرگ این قاضی ترقی خواه درست پیش از انتخابات ریاست جمهوری دموکرات‌ها را به شدت نگران کرده است. از دیدگاه آنان این یک فاجعه است.
 
همه به یاد دارند که میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه، در سنای آمریکا در سال ۲۰۱۶ زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، قصد داشت یک قاضی ترقی‌خواه را در دیوان عالی منصوب کند با این اقدام مخالفت کرد و گفت نمی‌توان این کار را در سال انتخابات انجام داد. حالا بسیاری منتظرند که ببینند آیا مک‌کانل با انتصاب قاضی جدید در سال انتخاباتی موافقت خواهد کرد یا نه؟
 
شبکه رادیویی ان‌پی‌آر اعلام کرد روث بیدر گینزبرگ چند روز پیش از مرگ بیانیه‌ای را از طریق نوه خود نوشت که طبق آن امیدوار بود جانشین وی پیش از انتخابات ریاست جمهوری تعیین نشود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی