تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جام حذفی؛ ژنرال و فرهاد در نبرد اعاده حیثیت

دیدار حساس استقلال و سپاهان در یک چهارم نهایی جام حذفی در شرایطی امروز برگزار می‌شود که این بازی برای هر دو تیم سرنوشت‌ساز است. دو تیم از فتح لیگ برتر دور ماندند و تنها امیدشان برای کسب جام قهرمانی در همین جام حذفی است. این دیدار برای امیر قلعه‌نویی بیشتر از هر زمانی حیثیتی است.

کد خبر: ۶۸۲۵۲
۱۴:۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
جام حذفی؛ شب اعاده حیثیت ژنرال و فرهاد
 
 
دیدارنیوز ـ مهدی زعیم زاده: هنگامی که در پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ استقلال موفق شد با تک گل جواد نکونام، فولاد خوزستان را شکست دهد و قهرمان لیگ دوازدهم شود، کسی تصور نمی‌کرد که هفت سال بگذرد و دیگر امیر قلعه‌نویی نتواند جامی را فتح کند.

آن قهرمانی، پنجمین قهرمانی قلعه‌نویی در لیگ برتر بود. هر سه قهرمانی استقلال در لیگ برتر با هدایت "ژنرال" به دست آمده بود. پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر، دو بار هم با سپاهان این جام را فتح کرده بود. قلعه‌نویی در پایان لیگ دوازدهم در ۱۰ فصل حضورش در این مسابقات پنج بار قهرمان شده بود؛ آماری فوق العاده. موافق و مخالف منتظر جام‌های بعدی بودند، اما اینگونه نشد.

 
توقف در عدد پنج
قلعه‌نویی و استقلال در سیزدهمین دوره لیگ پنجم شدند و در لیگ چهاردهم، ششم. ششمی در لیگ، پایان کار این مربی در استقلال بود. او در میانه فصل بعد به تبریز رفت تا از تراکتوری‌ها دلجویی کند. آن فصل را با رده چهام پایان برد. در لیگ شانزدهم که یک مدعی درجه یک با تراکتور محسوب می‌شد و پا به پای پرسپولیس پیش می‌رفت در نهایت سوم شد.

قلعه نویی در سال ۱۳۹۶ نیمکت ذوب‌آهن را انتخاب کرد تا با این تیم برای قهرمانی بجنگد و در نهایت نایب قهرمان شد که نتیجه مطلوبی محسوب می‌شد و با این عملکرد دوباره به سپاهان برگشت.   سپاهان و ژنرال باهم فقط قهرمان شده بودند، خیلی‌ها انتظار قهرمانی ششم قلعه‌نویی را با سپاهان داشتند. در فصل گذشته سپاهان خیلی به قهرمانی نزدیک بود، اما لغزش در دیدار‌های هفته‌های پایانی موجب شد تا جام دوباره در دستان برانکو ایوانکوویچ باقی بماند و قلعه نویی دوباره دوم شود.

سپاهانی‌ها این فصل عزم خود را برای قهرمانی جزم کردند. تا نیم فصل هم نتایج، کاملا دلخواه آن‌ها بود. نیم فصل دوم، اما با اتفاقات ناگواری برای این تیم همراه شد. از حاضر نشدن در بازی با پرسپولیس گرفته تا باخت‌های ناباورانه به حریفانی مثل نساجی. تیمی که خود را برای قهرمانی این فصل آماده کرده بود با باخت در آخرین بازی خود (مقابل نساجی در اصفهان) حالا تیم پنجم جدول است و کسب سهمیه در آسیا را کمی دور از دسترس می‌بیند. از بدشانسی‌های سپاهان در دیدار‌های اخیر هم نباید غافل شد که به عنوان نمونه در همین بازی با نساجی بار‌ها توپ را به تیر زد. به هر حال آنچه مسلم است قهرمانی در جام حذفی آخرین فرصت برای موفقیت سپاهان در این فصل است.

 
دیدار حیثیتی
مربی‌ای که تا سال ۱۳۹۲ موفق شده بود پنج بار قهرمان لیگ شود و دو بار هم فاتح جام حذفی شده بود حالا هفت سال است که با تیم‌های مدعی استقلال، تراکتور، سپاهان و ذوب آهن هیچ جامی نبرده است. این کارنامه اهمیت قهرمانی در جام حذفی را برای قلعه‌نویی نشان می‌دهد. همین چند روز پیش عده‌ای از هواداران سپاهان خواهان رفتن قلعه‌نویی و آمدن محرم نویدکیا شدند. در این شرایط سخت رویارویی با استقلال و فرهاد مجیدی اهمیت خاصی برای قلعه‌نویی دارد. پیروزی در این دوئل برای هر دو تیم و هر دو سرمربی سرنوشت‌ساز خواهد بود و حتی وضعیت فصل آینده آن‌ها را تا حدودی مشخص می‌کند. قهرمانی در جام حذفی با توجه به حضور پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان در نیمه نهایی کار چندان ساده‌ای هم نیست، به همین دلیل مربی قهرمان می‌تواند از آن به عنوان یک دستاود بزرگ نام ببرد.

بازی امروز را باید دوئل مجیدی- قلعه‌نویی دانست. فراموش نشود که در بازی چند روز پیش دو تیم در لیگ که با برتری استقلال به پایان رسید، سرمربی سپاهان به دلیل کسالت غیبت داشت. هر دو سرمربی به این برد و به این جام نیاز دارند. جامی که در نیمکت فصل بعد استقلال هم موثر خواهد بود. مجیدی با کسب یک افتخار می‌تواند حضورش روی نیمکت را تمدید کند. در آن سو قلعه‌نویی به یک اعاده حیثیت بزرگ نیاز دارد، دستاوردی که ثابت می‌کند او هنوز یک مربی پرافتخار است و یک بار دیگر نام او را برای نیمکت آبی‌ها هم مطرح خواهد کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی