تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فاجعه‌ای بزرگتر از انفجار بیروت در کمین لیبی

رئیس شرکت ملی نفت لیبی نسبت به رخ دادن فاجعه‌ای بزرگتر از انفجار بیروت در این کشور در پی توقف صادرات نفت و وجود انبار‌های نفت هشدار داد.

کد خبر: ۶۸۱۸۷
۱۷:۰۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ مصطفی صنع‌الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی در سخنانی نسبت به خطر رخ دادن یک فاجعه در بنادر نفتی این کشور درپی افزایش حضور نظامی و وجود تانکر‌ها و انبار‌های پر از نفت به دلیل بسته بودن این میادین هشدار داد.
 
وی در این باره اظهار کرد: بنادر نفتی بسته بوده و صادرات نفت متوقف شده است و اگر انبار‌های نفت در معرض هر منبع گرما یا اشتعال قرار بگیرند فاجعه‌ای بزرگتر از انفجار بیروت رخ خواهد داد.
 
صنع‌الله تصریح کرد: نظامی شدن تاسیسات نفتی، وجود مزدوران و تشدید حضور نظامی، خطرات هیدروکربن و مواد شیمیایی ذخیره شده در بنادر نفتی را برای کارگران و ساکنان محلی افزایش می‌دهد و ممکن است باعث بروز فاجعه‌ای بزرگتر از انفجار بندر بیروت شود و این اتفاق ویرانی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: این ویرانی لیبی را برای سال‌های طولانی از بازار نفت خارج خواهد کرد.
 
از سوی دیگر، سفارت آمریکا در طرابلس اعلام کرد که ریچارد نورلاند، سفیر این کشور در لیبی در تماسی تلفنی با فائز السراج، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی درباره تلاش‌ها برای دستیابی به فرمول نهایی حل و فصل بحران لیبی و پیشبرند روند سیاسی این کشور با حمایت سازمان ملل گفتگو کردند.
 
طبق این بیانیه، نورلاند رهبری السراج را ستود و از طرف‌های مسئول در لیبی خواست که برای دفاع از حاکمیت این کشور و ازسرگیری فعالیت حیاتی شرکت ملی نفت لیبی متحد شوند.
 
سفارت آمریکا در طرابلس همچنین اعلام کرد که نورلاند در تماس تلفنی دیگر با فتحی باشاغا، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی نیز درباره تلاش‌ها برای اعتماد سازی میان طرف‌های مختلف لیبی و حل و فصل همه‌جانبه مسأله دو شهر سرت و الجفره گفتگو کرد.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: سفارت آمریکا همچنان با طرف‌های لیبیایی مانند دولت وفاق و پارلمان طبرق که مداخله خارجی در کشورشان را رد می‌کنند و برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز تلاش می‌کنند در ارتباط و همکاری است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی