تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

این خوراکی ها بدن شما را ایمن می کند

از زمان شیوع ویروس کرونا زیاد شنیده و خوانده اید که این خوراکی را بخورید و آن دیگری را نه؛ اما بهتر است بدانید که خوراکی هایی که اینجا به شما معرفی می شود باید در همه زمان ها مصرف شود چه بیماری یا ویروس منحوسی مثل کرونا وجود داشته باشد جه نداشته باشد.

کد خبر: ۶۷۷۲۹
۱۶:۱۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

تقویت سیستم ایمنی بدن نکته ای است که همه پزشکان مدام آن را به بیماران و مردم عادی توصیه می کنند زیرا آنها معتفدند پیشگیری بهتر از درمان است از این رو خوردن یک سری خوراکی شما را چندین قدم از بیماری دور می کند.

خوراکی هایی که اینجا به شما معرفی می شود به مبارزه با بیماری‌های خطرناک مانند دیابت، گرفتگی شریان، کلسترول بالا، فشار خون بالا و چاقی کمک می کنند.

سیر 

سیر مملو از ویتامین C، ویتامین B6 و منگنز است. سیر موجب تقویت سلامت قلب و سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ سیر همچنین تشکیل پلاک در شریان‌ها را برطرف کرده و موجب کاهش ترشح آنزیم‌هایی می‌شود که تاثیر منفی بر رگ‌های خونی دارند.

زنجبیل

زنجبیل در سال های اخیر و به دلایل خوبی در صنعت تناسب اندام بازگشت کاملی داشته است. زنجبیل می تواند تهوع و التهاب را کاهش دهد و برخی از خواص کاهش دهنده کلسترول را نیز به همراه دارد. با این وجود باید همواره احتیاط کرد و تنها مقدار کمی از آن را به غذا و یا نوشیدنی اضافه کرد زیرا زنجبیل می تواند بسیار قدرتمند باشد.

چای سبز

هر دو چای سبز و سیاه کاملاً پر از مواد مغذی هستند. در حقیقت ، گزارش شده است افرادی که چای سبز بیشتری می نوشند نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند ، زندگی سالم تر و طولانی تری خواهند داشت.
چای سبز منبع خوبی از یک اسید آمینه است که ممکن است در تولید ترکیبات ضدمیکروب در سلول های شما کمک کند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون مملو از ویتامین ب 12 یا کوبلامین، منیزیوم و ویتامین های B6 و C است ؛ مصرف ماهی سالمون به هر صورتی (خام، آبپز ، کبابی و یا سرخ شده) به کاهش تری گلیسریدها و لخته های خونی کمک می کند. 

بادام

بادام مملو از ویتامین E، منگنز و منیزیوم است.همانطور که بادام احتمالاً یکی از خوشمزه‌ترین اعضای خانواده آجیل است ، این مغز مغذی نه تنها به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که قوی بماند بلکه مطالعات نشان می‌دهد که مغز بادام حاوی مواد مغذی سالم است که می‌تواند به تقویت حافظه و هوش کمک کرده و خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. بنابراین خوردن یک مشت بادام می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند و به دلیل داشتن مقدار زیاد استرول های گیاهی ، از جذب چربی مضر LDL مضر جلوگیری کرده و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

کیوی

کیوی مملو از ویتامین های C ، B ، D6 ، A، مگنزیم و آهن است. در داخل پوسته پرزدار قهوه ای کیوی، یک میوه سبز آبدار وجود دارد که مملو از ویتامین های B ، C و E ، پلی فنول ، منیزیم ، پتاسیم و مس است.این عناصر خوراکی باعث کاهش لخته‌های خونی و سالم نگه داشتن کل سیستم قلبی شده و به سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کنند تا قوی بماند.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز دو برابر مرکبات ویتامین C دارد. فلفل دلمه‌ای قرمز همچنین منبع خوبی از بتاکاروتن است، که یک رنگدانه طبیعی در میوه ها و سبزیجات مانند هویج است. بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست کمک می‌کند.

 

پرتقال 

پرتقال حاوی ویتامین D ، C و E، بتاکاروتن و فلز روی است. پرتقال علاوه بر رفع عطش حاوی مواد مغذی مهمی از جمله ویتامین C، پتاسیم و پکتین (یک نوع فیبر) است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پتاسیم به پایین آوردن فشار خون ، جذب متوسط سدیم و خنثی سازی پروتئین‌هایی که در ایجاد بافت اسکار قلب یا نارسایی قلبی نقش دارند، کمک می کند. پکتین نیز نقش مهمی در این زمینه دارد و به جذب کلسترول در غذاها کمک می‌کند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی