تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

نامه فدایت شوم استقلال به استرا؛ «چه خوبه برگردی!»

از سوی باشگاه استقلال اخباری مبنی بر احتمال مذاکره با آندره استراماچونی به گوش می‌رسد. به نظر می‌آید این فرصت ویژه برای استقلال می‌تواند منجر به تعبیر شدن رویای هواداران مبنی بر بازگشت استرا به تهران باشد.

کد خبر: ۶۶۷۸۱
۱۶:۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
نامه فدایت شوم استقلال به استرا؛ «چه خوبه برگردی!»

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: فردا شب استقلال در شهر جم حضور خواهد داشت تا بازی معوقه خود را در برابر پارس جنوبی برگزار کند، اما به نظر می‌آید بازی‌های باقیمانده آبی‌ها در لیگ پرماجرای امسال چندان توجه هواداران را به خود جلب نخواهد کرد. ناکامی‌های پی‌در‌پی استقلال در بازی‌های اخیر هواداران دوآتشه این تیم را عاصی کرده و از سوی دیگر قهرمانی زودهنگام پرسپولیس نیز آتش اعتراض به عملکرد کادر فنی استقلال را شعله‌ورتر از همیشه کرده است.

در این یکی دو روز اخیر فرهاد مجیدی بی‌محابا از سوی تعداد زیادی از هواداران در فضای مجازی مورد انتقاد قرار گرفته و با وجود انتشار اخباری مبنی بر حمایت مدیریت باشگاه از او، احتمال ادامه کار او به عنوان سرمربی در فصل آینده بسیار کم است. در واقع نتایج به دست آمده توسط استقلال در دوران حضور فرهاد مجیدی تقریبا جای دفاع برای خود او و کادر مدیریتی باشگاه نمی‌گذارد و بعید است که رویا‌هایی مثل کسب سهمیه آسیا یا قهرمانی در جام حذفی هم برای هواداران و مدیران باشگاه به واقعیت منجر شود. مشاهده بازی‌های استقلال در دو سه هفته اخیر نشان‌دهنده یک جور بی‌آرمانی و بی‌اعتنایی بازیکنان به پایان فصل است و انگار کسی دست و دلش به کار نمی‌رود.

در عین حال بدهی‌های انباشته و فشار قضایی فیفا به خاطر پرونده‌های مالی این تیم نیز مزید بر علت شده و همه این عوامل به نوعی به بی‌انگیزگی بازیکنان دامن می‌زند. این‌ها همان بازیکنانی هستند که در زمان حضور استراماچونی بالای سر تیم، عملکرد و کیفیت متفاوتی را از خود نشان می‌دادند و به تهدیدی مسلم برای رقبا تبدیل شده بودند. شاید طرفداران فرهاد مجیدی نسبت به انتقاد‌هایی که از او می‌شود موضع سختی داشته باشند، اما با احترام به نظر این گروه باید گفت که متاسفانه طول دورانی که فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال فعالیت داشته آنقدر به درازا کشیده که بتوان درباره دستاورد‌های او مطالبه کرد و قضاوت نمود.

اما از دیگر سو مدیران باشگاه نیز در وضعیت پیچیده‌ای قرار دارند و طبیعتا بیش از دیگران، اوضاع نابسامان فعلی را لمس کرده‌اند و در عین حال که باید در این اوضاع اقتصادی خراب، پول جور کنند و بدهی‌هایشان را بپردازند و در عین حال حواس‌شان به چند بازی باقیمانده باشد، لازم است که از حالا به فکر فصل بعد هم باشند تا شاید کمی آب رفته را به جوی بازگردانند. فصل بعد لیگ برتر نیز البته به احتمال زیاد همچنان زیر سایه ویروس کرونا خواهد ماند و طبیعتا برنامه‌ریزی برای آن نیازمند ملاحظات جدی و خاص خواهد بود.



مذاکره با استراماچونی با چه هدفی؟

هواداران استقلال هنوز با خاطرات دوران حضور آندره‌آ استراماچونی شاد می‌شوند و اشک می‌ریزند و این روز‌ها بیشتر او را در خلوت صدا می‌زنند. هر چند سرمربی ایتالیایی آبی‌ها در کمرکش یک ماجرای حقوقی و مالی بزرگ با باشگاه است و به وقت ترک ایران نیز عصبانیت زیادی از خود نشان داد، اما آرزوی هواداران استقلال برای بازگشت او نیز همچون یک ابر بزرگ بر سر باشگاه سایه انداخته است. استراماچونی از سر صداقت یا زیرکی در همه مصاحبه‌های اخیرش از استقلال و ایران به نیکی یاد کرده و حالا همین پالس‌های مثبت می‌تواند دلخوشی طرفداران تیم آبی‌پوش برای فصل آینده باشد.

احمد سعادتمند مدیر عامل باشگاه اخیرا اعلام کرده که قصد دارد با استراماچونی برای تعیین تکلیف بدهی باشگاه به مرد ایتالیایی مذاکره کند و شاید بشود از این فرصت استثنایی برای زدن یک سوپرگل نهایت بهره را برد. استقلال اگر بتواند به درستی از سیل احساسسات مثبت هوادارانش برای راضی کردن استراماچونی به بازگشت استفاده کند در واقع دو گل به جای یک گل زده است. هم مربی محبوب هواداران و تیم را به باشگاه برمی‌گرداند و هم اینکه مبلغ قید شده برای دومین فصل کار که حالا آن هم در فهرست جریمه‌های استقلال گنجانده شده به عنوان دستمزد به استراماچونی پرداخت خواهد شد.

البته پیش‌بینی درباره میزان ممکن بودن این عملیات پیچیده، بسیار سخت است، اما شاید با اسلحه صداقت بتوان سخت‌ترین موانع را برای بازگرداندن استرا به استقلال، از پیش رو برداشت. چیزی که بیش از همه موجب ناراحتی و رویگردانی استرا از استقلال شد رفتار دوگانه و پر از تناقض مدیران قبلی باشگاه با مربی ایتالیایی بود.

حالا هم بازگشت استراماچونی به استقلال بیش از آنکه از نظر مالی و تامین مبلغ قرارداد او دشوار باشد، از نظر ابتکار و صداقت در میز مذاکره سخت خواهد بود. بهتر است پیش از آنکه وعده بیجا به هواداران داده شود، امکان انجام این عملیات به ظاهر غیرممکن مورد سنجش قرار گیرد. به نظر می‌آید شرط بستن روی فرهاد مجیدی یا مربی خارجی یا داخلی دیگر از اساس اشتباه باشد.   
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
teza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
مهم این که داور مثل دبشب طرفدار ششتقلال باشه چه استرا باشه چه مجیدی چه فشر.داورها مربی ششتقلالند.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی