تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وزیر راه: جابه‌جایی مسافران چینی‌ طبق قرارداد ۲۵ ساله، شایعه‌ است

وزیر راه و شهرسازی با رد در اولویت بودن شرکت‌های چینی در پروژه‌های کشور براساس قرارداد 25 ساله، گفت: اصلا سند وارد این فاز نمی‌شود. تعجب می‌کنم که عده‌ای نخوانده، ندیده و بدون اطلاع این موضوع را تا به این اندازه و با این ابعاد مورد تحلیل قرار می‌دهند.

کد خبر: ۶۵۴۹۷
۱۵:۰۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
وزیر راه: جابه‌جایی مسافران چینی‌ طبق قرارداد ۲۵ ساله، شایعه‌ است
 
دیدارنیوز - محمد اسلامی درباره اینکه در شبکه‌های مجازی اخباری مبنی بر اینکه جابه‌جایی مسافران چینی در زمان شیوع ویروس کرونا با شرکت ‌هواپیمایی ماهان طبق قرارداد 25 ساله ایران و چین بوده، گفت: هیچ یک از این موضوعات صحت ندارد. ‌

وی تاکید کرد: آن چیزی که از آن به عنوان قرارداد 25 ساله صحبت می‌کنند، یک سند راهبردی است و نه اجرایی. سندی است که راهبرد دو کشور برای توسعه همکاری‌های بلندمدت را تعیین می‌کند که مبنای آن هم منافع ملی دو کشور است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هر کشوری در این سند منافع ملی خود را تهذیب می‌کند و آن سند راهبردی به معنای همکاری بلند مدت و پایدار بین دو کشور است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که با مطرح شدن این قرار 25 ساله، نگرانی برای ورود نیروی کار چین به پروژه‌های عمرانی ایجاد شده است چراکه طبق ادعای برخی رسانه‌ها از مفاد این قرارداد، شرکت‌های چینی در اولویت اجرای پروژه‌‌های کشورمان هستند، تاکید کرد: اصلا سند وارد این فاز نمی‌شود. تعجب می‌کنم که عده‌ای نخوانده، ندیده و بدون اطلاع این موضوع را تا به این اندازه و با این ابعاد مورد تحلیل قرار می‌دهند.

اسلامی ادامه داد: همانطور که گفتم این یک سند راهبردی در حال مذاکره است و هر کشوری به منافع ملی خودش فکر می‌کند و حتما به این موضوعات باید بلندمدت فکر شود و پایه گذاری روابط بین کشورها باید بلند مدت باشد تا بتوان این روابط را به پایداری رساند.

وی افزود: همه بپذیریم که باید از یک روابط پایدار برخوردار باشیم و به نظر من این سند یک نقطه آغاز است و نباید در این نقطه این چنین تحلیل‌های بدون اطلاع داشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اخباری که در این باره منتشر شده است، گفت: اجازه دهید این سند مورد مذاکره قرار گیرد و پس از تعریف و تدوین نهایی آن می‌توان در این باره اظهار نظر کرد.      
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی