تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افزایش مخالفت‌ها شاید نتانیاهو را به توقف برنامه الحاق مجبور کند

کابینه اسرائیل امروز (یکشنبه) برای نهایی کردن برنامه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در بحبوحه افزایش مخالفت‌های بین‌المللی و درخواست‌هایی برای اعمال تحریم‌ها در صورت تحقق این پیشنهاد، جلسه تشکیل می‌دهد.

کد خبر: ۶۴۳۷۱
۱۲:۲۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه گاردین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته که اسرائیل حق حاکمیت را تا ۳۰ درصد از کرانه باختری شامل شهرک‌های اسرائیلی و اراضی کشاورزی کرانه باختری رود اردن از اول ژوئیه محقق می‌کند.
 
با وجود تعهد نتانیاهو برای صدور دستور اجرای این الحاق در روز چهارشنبه، این امکان وجود دارد که وی پس از سه روز بحث بی‌نتیجه اخیر در کاخ سفید، این روند را به تاخیر بیندازد یا متوقف کند.
 
اخیرا نیز، فرانسه، آلمان و انگلیس در میان هفت عضو اروپایی شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این برنامه الحاق یک نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که احتمال تشکیل کشور فلسطین را در آینده به خطر می‌اندازد و امنیت در منطقه را نیز تهدید می‌کند.
 
در این بیانیه آمده است: الحاق کرانه باختری برای روابط نزدیک ما با اسرائیل پیامد‌هایی دارد و از سوی ما به رسمیت شناخته نمی‌شود.
 
اسقف‌های کانتربری و وستمینستر نیز مخالفت خود را با این طرح الحاق اعلام کردند و گروه هماهنگ کننده سرزمین مقدس متشکل از اسقف‌هایی از اروپا، شمال آمریکا و جنوب آفریقا هشدار دادند که این پیشنهاد الحالق تنها باعث تفرقه، رنج و درگیری بیشتر می‌شود.
 
در روز‌های گذشته همچنین هیات نمایندگان یهودیان انگلیسی توافق کردند تا درباره اقدامی در راستای تایید حمایت از راه حل دو کشوری به گفتگو بپردازند و هشدار دادند که اقدامات یکسویه، تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح را نابود می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی