تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

فعال اصولگرا؛ جنگ تمام عیار اقتصادی مانع تداوم موفقیت‌های دولت شد

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور با تاکید بر مواجهه دولت روحانی با جنگ تمام عیار اقتصادی، گفت: اگر فشار اقتصادی، سیل، زلزله و شیوع ویروس کرونا نبود موفقیت‌های دولت، چون چهار سال اول ادامه می‌یافت.

کد خبر: ۶۴۳۳۷
۰۹:۱۶ - ۰۸ تير ۱۳۹۹

 
دیدارنیوز ـ سید رضا اکرمی درباره تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی متاثر از تحریم‌های غیرانسانی آمریکا، گفت: ۳۹ سال پیش در چنین روز‌هایی هم ما مشکل تورم داشتیم و شهید بهشتی بر رفع آن اصرار داشت. شرایط اقتصادی ما در همه دولت‌ها سطحی از تورم را با خود داشته و دولت روحانی خیلی تلاش کرد که این آسیب را به کمترین حد برساند، ضمن اینکه این دولت در بدترین شرایط از حیث درآمد قرار دارد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز کشور افزود: در آن دوران جنگ با عراق را هم داشتیم، ولی اقتصاد کم یا زیاد کار خود را می‌کرد، اما دولت روحانی با جنگ تمام عیار اقتصادی روبرو است، اگر این فشار نبود موفقیت‌های دولت مانند ۴ سال اول ادامه می‌یافت. این را باید گفت که تنها تحریم‌ها نبود که اوضاع کشور را به این روز انداخت بلکه عوامل داخلی متعددی، چون سیل و زلزله و این اواخر شیوع ویروس کرونا هم مزید بر دیگر علل شده است.
 
اکرمی یادآور شد: در جلسه‌ای که با محمد نهاوندیان داشتم از او علت این همه مشکل را پرسیدم و او گفت که در بهترین حالت دولت توان مدیریت ۵۰ درصد اقتصاد را دارد و نیم دیگر خارج از حوزه دولت و در دست مردم است. مردم ما باید از چنان فرهنگی و رفتاری برخوردار باشند که اوضاع را بدتر نکنند مثلا برای چند هزار خودرو، ۷ میلیون نفر ثبت نام کردند در حالی که طبق برآورد‌ها نیاز سالیانه بازار یک میلیون خودرو است. سوالی که پیش می‌آید این است که هجوم مردم برای ثبت‌نام خودرو برای چیست؟ 
 
وی خاطرنشان کرد: دولت باید از همه کارشناسان دعوت کند تا نظرات خود را در همه حوزه‌ها ارائه کنند و در هر حوزه، طرح و نظری که نیکوتر است را به مرحله اجرا گذارد. اگر طرحی مفید به حال مردم و توسعه کشور بود را با هماهنگی کلانی که صورت می‌دهد و اقناع همه دست‌اندرکاران اجرایی کند.
 
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی استراتژی کلان کشور را در دو فاز داخلی و بین‌المللی ارزیابی کرد و گفت: پذیرش قطعنامه ۵۹۸ که نه ایده آل و نه کسی در نظام از ته دل راضی به پذیرش آن بود، ولی شرایط کشور و مصلحت کلان حاکمیت بر آن قرار گرفت که آن را بپذیریم. برجام هم چنین شرایطی داشت و نباید انتظار داشت در همه قرارداد‌ها و معادلات خارجی ما صد درصد برنده باشیم.
 
اکرمی ادامه داد: بنابراین بخش سیاست خارجی ما با در نظر گرفتن منافع، مصالح، احترام متقابل، عزت و نفع عمومی کار خود را انجام دهد، زیرا همیشه اتخاذ رویه درست در این بخش تاثیر مستقیم و گاهی سرنوشت‌سازی بر اوضاع و سیاست‌های داخلی داشته است.
 
این فعال اصولگرا با بیان اینکه در سیاست داخلی نیاز به راهبرد‌های متناسب با شرایط جدید داریم، گفت: مگر اقتصاد ترکیه بر مبنای اقتصاد نفتی است؟ آن‌ها زیرساخت‌های خود را بر مبنای تولید و گردشگری تعریف کرده اند در حالی که ایران اگر تصمیم بگیرد اقتصادی بدون نفت را پایه‌گذاری کند شرایط و امکاناتی به مراتب بیشتر و بهتر از کشور‌هایی شبیه به ترکیه دارد.
 
نمایندگان با درک شرایط با دولت مواجه شوند
اکرمی درباره انتقاد‌های نمایندگان مجلس یازدهم به دولت، اظهار کرد: همه شرایط کشور را خوب می‌دانند و از مشکلات و موانع سر راه دولت خبر دارند. دولت و مجلس باید در ارتباط همیشگی، حرفه‌ای و به دور از سیاست‌زدگی باشد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز کشور افزود: اجاره‌ها بالا رفته است، آیا نمی‌دانیم دولت از توان و پشتوانه مالی برخوردار نیست که بتواند این معضل را کاملا حل کند؟ اینجاست که نقش مردم در ارتباط باهم مهم می‌شود. بنگاه‌های مسکن و صاحب‌خانه‌ها باید با درک شرایط کشور با همنوعان خود با انصاف رفتار کنند.
 
اکرمی ادامه داد: روحانی و کابینه اش هم باید نقش مجلس را مهم بشمارد و در جلسات غیرعلنی شرایط و امکانات در برای نمایندگان تشریح کنند و به آن‌ها بگویند با نگاه به جیب دولت، بار و مسئولیت اضافه بر دوش دولت نگذارند.
 
فریادزدن سر دولت مشکلی را حل نمی‌کند 
اکرمی با بیان اینکه همه طیف‌ها و جریان‌های سیاسی در توفیقات و مشکلات این کشور در ۴۱ سال گذشته شریک هستند، گفت: مشکلات اقتصادی کشور یک روزه یا ۴ ساله ایجاد نشده که به یکباره حل شود. نمایندگان مجلس ضمن حفظ جایگاه و شان نظارتی خود با رویکرد کمک و همکاری با دولت وارد شوند و با توجه و درک شرایط راهکار پیش روی دولت بگذارند اینکه با صدای بلند در تریبون رسمی بر سر دولت فریاد بزنند ممکن است اقشار اندکی را راضی کند، ولی مساله اصلی همچنان پا برجاست.
 
عضو جامعه روحانیت تاکید کرد: قاطعانه می‌گویم حسن روحانی بیش از همه اسلاف خود با رهبر معظم انقلاب در ارتباط است و از سطح هماهنگی بالایی نسبت به دولت‌های گذشته با ایشان برخوردار بوده است.
 
عضو جامعه روحانیت در ادامه به مدیریت دولت در پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: عملکرد دولت روحانی در کنترل و مدیریت کرونا قابل تجلیل است به طوری که در بسیاری از شاخص‌ها در صدر کشور‌های جهان قرار داریم. این مورد را رهبر انقلاب نیز مورد توجه قرار داده اند؛ لذا این دولت تلاش کرد به کشور خدمت کند، ولی همه چیز دست ما نیست، علل و عوامل مختلف و متعددی دست به دست هم داده‌اند که مانع برخی از اهداف نظام و دولت شده‌اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی